Gå til innhold

8800GTX fra USA


Anbefalte innlegg

Nå er det 9 dager til release så da må du få sendt kortet j.. fort uansett om det skal være noe vits, lite poeng å få de samme dagen som de selges i Norge.

 

edit

blir jo ganske dyre spill da.... og regner med at mange her laster ned spillene sine frammfor å kjøpe de...

 

Men hva i all verden mener du, har prøvd å tenke lenge nå uten å være i nærheten av å forstå hva du mener her?

7183753[/snapback]

 

en kjøper det kortet pga av et spill regner jeg med, og da kan jo du regne summen av skjermkortet inn i prisen til spillet. sier ikke at det er dårlig eller noe, skal kjøpe nytt kort jeg og men ikke det første gtx kortet til 8tusen serien...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det 9 dager til release så da må du få sendt kortet j.. fort uansett om det skal være noe vits, lite poeng å få de samme dagen som de selges i Norge.

 

edit

blir jo ganske dyre spill da.... og regner med at mange her laster ned spillene sine frammfor å kjøpe de...

 

Men hva i all verden mener du, har prøvd å tenke lenge nå uten å være i nærheten av å forstå hva du mener her?

7183753[/snapback]

 

en kjøper det kortet pga av et spill regner jeg med, og da kan jo du regne summen av skjermkortet inn i prisen til spillet. sier ikke at det er dårlig eller noe, skal kjøpe nytt kort jeg og men ikke det første gtx kortet til 8tusen serien...

7184288[/snapback]

8 tusen syns jeg også er drøyt.

Max 5000kr så er jeg med i klubben.

Lenke til kommentar

Stort sett to forskjeller - Moms og Dollarkurs

 

Om du ikke kjenner noen som skal til USA og kan hente dem for deg må momsen betales. Da er det bare En marginal dollarkurs forskjell igjen. Denne blir som regel spist av frakt, postens fortollingsgebyrer etc. (men om du kjøper i 5000kr klassen blir dette såpass med penger at det kanskje kan lønne seg litt (merk, du mister jo forbrukerrettighetene, noe som kan være kjekt å ha mhh på PC utstyr).)

 

PC utstyr er stort sett internasjonalt, eneste forskjellen er at de muligens har NTSC chipper for TV-ut, noen utenlandske modem har vel også "pulse" oppringing som ikke virker på det norske telenettet, men hvem bryr seg.

Lenke til kommentar
Nå er det 9 dager til release så da må du få sendt kortet j.. fort uansett om det skal være noe vits, lite poeng å få de samme dagen som de selges i Norge.

 

edit

blir jo ganske dyre spill da.... og regner med at mange her laster ned spillene sine frammfor å kjøpe de...

 

Men hva i all verden mener du, har prøvd å tenke lenge nå uten å være i nærheten av å forstå hva du mener her?

7183753[/snapback]

 

en kjøper det kortet pga av et spill regner jeg med, og da kan jo du regne summen av skjermkortet inn i prisen til spillet. sier ikke at det er dårlig eller noe, skal kjøpe nytt kort jeg og men ikke det første gtx kortet til 8tusen serien...

7184288[/snapback]

 

Tror ikke man kjøper et 8 tusen kroner kort pga et spill, men for å kunne spille ganske mange spill. Den biligste versjonen tror jeg kommer til å ligge på litt under 5000, håper ihvertfall det.

 

Dessuten: Det er vel egentlig da bedre å bruke 3500 på et kort nå, og bruke etterpå 3500 om 2-4 år. Man må jo nesten bytte det ut uannsett hvis man skal å spille nyeste spilla.

Lenke til kommentar

Som det kommer frem her saa er prisforskjellen mellom Norge og USA gitt av:

 

I USA

- er det ikke moms paa nettsalg til personer i andre stater. Salg fra California til New Jersey er momsfrie om forhandler IKKE har butikk i NJ

- er moms paa varer i butikk rundt 7%

- er prisene paa web uten moms

 

I Norge

- Betaler man ut fj@rtern for det meste med moms :-)

 

Eks:

E6700 - Newegg: $509 = NOK3485 *1.25 =NOK 4358

E6700 - Komplett: NOK4750

 

Rett under NOK 400 aa spare foer man legger til frakt og fortollingsgebyr

 

Om det ikke var for momsen i Norge ville prisforskjellen vaere liten. Enkelte varer har faktisk samme pris i mange tilfeller, f.eks. CF, SD.

 

Dette gjelder for data utstyr. For andre ting gjelder andre regler, som markeds-stoerrelse. Flatpanel TV'er er latterlig billige her. 37" 1080p under 15.000, 42" rett over. Men de er litt kranglete aa sende hjem uten aa bli stoppa i tollen :-)

 

 

 

-

Per Christian (living in the USA)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Nå er det 9 dager til release så da må du få sendt kortet j.. fort uansett om det skal være noe vits, lite poeng å få de samme dagen som de selges i Norge.

 

edit

blir jo ganske dyre spill da.... og regner med at mange her laster ned spillene sine frammfor å kjøpe de...

 

Men hva i all verden mener du, har prøvd å tenke lenge nå uten å være i nærheten av å forstå hva du mener her?

7183753[/snapback]

 

en kjøper det kortet pga av et spill regner jeg med, og da kan jo du regne summen av skjermkortet inn i prisen til spillet. sier ikke at det er dårlig eller noe, skal kjøpe nytt kort jeg og men ikke det første gtx kortet til 8tusen serien...

7184288[/snapback]

8 tusen syns jeg også er drøyt.

Max 5000kr så er jeg med i klubben.

7184339[/snapback]

 

hvis du leser hva jeg skriver, skriver jeg 8tusen serien ikke 8tusen kroner....

Lenke til kommentar
Om du får det først på forumet er du herved klinka nøtt til å komme med tester over hele fjøla. Ellers kommer vi å henter det  :tease:

7185094[/snapback]

 

HVIS jeg blir den første, (som jeg sikkert ikke blir) så skal jeg komme med tester så fort som mulig. Grunnen til at jeg vil ha kortet er for å kjøre 3dmark06 på, og selvfølgelig for å kjøre de nyeste spill på full grafikk :D:p:innocent::tease:

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på en side som alerede hadde lagt ut G80 til forhåndsbestiling eller no, kosta litt mindre enn 500 dollar (GTS). Og der kalkulerte de frakt til Norge, og da kostet det faktisk ikke mer en rundt 3400 med frakt.

7182717[/snapback]

 

+850 i moms så er du oppe i 4250 kr. Tror nok jeg venter og ser hva prisene blir i Norge først ja.

7182838[/snapback]

 

Hater den fu**ings staten som skal ha penger for alt. De for jo aldri nok penger, skal ta fra en uskyldig fattig student et par hundre lapper som alikevel ikke betyr en dritt for dem. Hvorfor må det være moms på alt!! hadde vært så mye bedre uten!!

7182885[/snapback]

 

tror du som student skal være ganske glad for at staten har avgifter slik at det er mulighet for stipend og studielån etc... et sted må inntektene kommer fra...

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på en side som alerede hadde lagt ut G80 til forhåndsbestiling eller no, kosta litt mindre enn 500 dollar (GTS). Og der kalkulerte de frakt til Norge, og da kostet det faktisk ikke mer en rundt 3400 med frakt.

7182717[/snapback]

 

+850 i moms så er du oppe i 4250 kr. Tror nok jeg venter og ser hva prisene blir i Norge først ja.

7182838[/snapback]

 

Hater den fu**ings staten som skal ha penger for alt. De for jo aldri nok penger, skal ta fra en uskyldig fattig student et par hundre lapper som alikevel ikke betyr en dritt for dem. Hvorfor må det være moms på alt!! hadde vært så mye bedre uten!!

7182885[/snapback]

 

tror du som student skal være ganske glad for at staten har avgifter slik at det er mulighet for stipend og studielån etc... et sted må inntektene kommer fra...

7185350[/snapback]

 

LOL med alle de fattig skolene i norge som ser helt jvælige ut + at de ikke har nok lærere. Og nok andre ting som godt kunne vært bedre, så vet jeg ikke om jeg er så fornøyd. Man kan jo lure hva staten egentlig bruker pengene på..

Lenke til kommentar

Toll er det neppe på skjermkort [...]

7182010[/snapback]

 

Hvorfor tror du det? Tollgebyr er det vel på det meste som kommer fra utlandet, med mindre verdien er under 200 kr eller 1000 kr for gaver. Tollgebyret er vel typisk 175 kr, avhengig av pakken. Tror det er et slags ekspedisjonsgebyr.

7194958[/snapback]

 

Joda, ett eller annet gebyr er det, men det er fortsatt ikke toll. Mange som blander sammen toll og moms, de har ingen verdens ting med hverandre å gjøre. Det er i det hele ganske lite det er importtoll på i Norge. Eksempel på toll er om du importerer f.eks. en parmaskinke til Norge til delikatesseforretningen din. Da er tollen større enn innkjøpsprisen, slik at du istedet skal velge en seig, smakløs skinke fra Gilde fordi parmaskinken blir veldig dyr ut i butikken. Toll er stort sett en politisk greie for å beskytte ymse næringer i Norge eller påvirke forbrukerene sine valg. Moms er det på så godt som alle varer og tjenester.

 

For øvrig er moms en større inntektskilde for staten enn skatt.

Lenke til kommentar

norge er et grådig land og jo er penger det får jo grådigere. derfor avgifter osv.

du har www.hw.no og prisguide.no så finner du som regel rimeligst på shg.no.

ta bompengene 10 kr fra morning til kveld, 5 kr mellom 17-18. Så fant de ut 24 timer døgnet 13kr. the cattle must milk.

 

kjøper du kortet lokalt betaler du kansje 3000kr extra for det i forhold hw.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...