Gå til innhold

8800GTX fra USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har tenkt å skaffe meg 8800GTX, og vil spare mest mulig penger på å kjøpe. Derfor tenkte jeg at jeg kunne kjøpe det fra USA slik at jeg kan spare en 2000kr på det; men her kommer spørmålet:

 

Funker deler fra USA i deler som er kjøpt her i norge?

7181930[/snapback]

 

hva er vitsen med å kjøpe det kortet , vet at det er sinnsykt bra, hva skal du bruke det til...?

Lenke til kommentar

twintip: Forskjellene i pris Norge vs USA er ikke så store på den typen komponenter, Norge er faktisk ett rimelig land å kjøpe datautstyr i.

 

Følgelig virker det også som om at du ikke har tatt høyde for moms og toll, noe vi har plenty av i Norge. I praksis betyr det at du har spist opp hele prisforskjellen før du sitter med kortet i hånda.

Lenke til kommentar
twintip: Forskjellene i pris Norge vs USA er ikke så store på den typen komponenter, Norge er faktisk ett rimelig land å kjøpe datautstyr i.

 

Følgelig virker det også som om at du ikke har tatt høyde for moms og toll, noe vi har plenty av i Norge. I praksis betyr det at du har spist opp hele prisforskjellen før du sitter med kortet i hånda.

7181986[/snapback]

 

Priser i USA er stort sett alltid oppgitt uten moms, mulig du slipper unna amerikansk moms om du kjøper for "eksport", men uansett må du legge til 25% i norsk MVA på prisen på kortet + frakten. Toll er det neppe på skjermkort, men moms kommer du ikke unna så lenge du skal gjøre det lovlig. Uten å finregne har jeg vanskelig for å tenke meg at eventuell prisforskjell forsvarer det ekstra styret, særlig i forhold til garanti osv.

Lenke til kommentar
hva er vitsen med å kjøpe det kortet , vet at det er sinnsykt bra, hva skal du bruke det til...?

7181942[/snapback]

Hmmmm.. hørt om spill før?

7181945[/snapback]

 

blir jo ganske dyre spill da.... og regner med at mange her laster ned spillene sine frammfor å kjøpe de...

7181949[/snapback]

LOL,ja ja sier ikke mer :no:

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn på en side som alerede hadde lagt ut G80 til forhåndsbestiling eller no, kosta litt mindre enn 500 dollar (GTS). Og der kalkulerte de frakt til Norge, og da kostet det faktisk ikke mer en rundt 3400 med frakt.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på en side som alerede hadde lagt ut G80 til forhåndsbestiling eller no, kosta litt mindre enn 500 dollar (GTS). Og der kalkulerte de frakt til Norge, og da kostet det faktisk ikke mer en rundt 3400 med frakt.

7182717[/snapback]

 

+850 i moms så er du oppe i 4250 kr. Tror nok jeg venter og ser hva prisene blir i Norge først ja.

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på en side som alerede hadde lagt ut G80 til forhåndsbestiling eller no, kosta litt mindre enn 500 dollar (GTS). Og der kalkulerte de frakt til Norge, og da kostet det faktisk ikke mer en rundt 3400 med frakt.

7182717[/snapback]

 

+850 i moms så er du oppe i 4250 kr. Tror nok jeg venter og ser hva prisene blir i Norge først ja.

7182838[/snapback]

 

Hater den fu**ings staten som skal ha penger for alt. De for jo aldri nok penger, skal ta fra en uskyldig fattig student et par hundre lapper som alikevel ikke betyr en dritt for dem. Hvorfor må det være moms på alt!! hadde vært så mye bedre uten!!

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på en side som alerede hadde lagt ut G80 til forhåndsbestiling eller no, kosta litt mindre enn 500 dollar (GTS). Og der kalkulerte de frakt til Norge, og da kostet det faktisk ikke mer en rundt 3400 med frakt.

7182717[/snapback]

Kan du sende link? :dribble:

+850 i moms så er du oppe i 4250 kr. Tror nok jeg venter og ser hva prisene blir i Norge først ja.

7182838[/snapback]

 

Hater den fu**ings staten som skal ha penger for alt. De for jo aldri nok penger, skal ta fra en uskyldig fattig student et par hundre lapper som alikevel ikke betyr en dritt for dem. Hvorfor må det være moms på alt!! hadde vært så mye bedre uten!!

7182885[/snapback]

Det er ikke sikkert du må betale moms da.

Jeg kjøpte minne rambrikker (OCZ) fra Usa på Ebay og han sendte det som "Gift" og det kom ikke noe ekstra beløp på meg.

Sparte nesten 2k ^^

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på en side som alerede hadde lagt ut G80 til forhåndsbestiling eller no, kosta litt mindre enn 500 dollar (GTS). Og der kalkulerte de frakt til Norge, og da kostet det faktisk ikke mer en rundt 3400 med frakt.

7182717[/snapback]

 

Kan du sende link? :dribble:

+850 i moms så er du oppe i 4250 kr. Tror nok jeg venter og ser hva prisene blir i Norge først ja.

7182838[/snapback]

 

 

Hater den fu**ings staten som skal ha penger for alt. De for jo aldri nok penger, skal ta fra en uskyldig fattig student et par hundre lapper som alikevel ikke betyr en dritt for dem. Hvorfor må det være moms på alt!! hadde vært så mye bedre uten!!

7182885[/snapback]

 

Åja men tror det er litt annerledes når man bestiller fra butikk, du bestilte/kjøpte jo på en måte fra en person. Men man kan jo håpe på det oxo seff:D

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

En bedrift vil ikke være så villig til å merke pakken som gave og med verdi under 1000 NOK. Dersom de merker den som gave, men uten verdi, risikerer du å måtte dokumentere verdien for beregning av moms.

 

Det største ankepunktet er likevel dersom du skulle få problemer med kortet. Du har jo garanti, men må sende det til USA. Det koster flesk, og jeg er usikker på om du får dekket frakten gjennom amerikansk lovgivning. Den er ikke så forbrukervennlig som den norske Forbrukerkjøpsloven.

 

Diskusjonen om moms er OT, men disse hundrelappene betyr faktisk mye for staten. Dersom du skulle sluppet, må alle andre slippe, noe som medfører milliarder i tapte inntekter.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Nå er det 9 dager til release så da må du få sendt kortet j.. fort uansett om det skal være noe vits, lite poeng å få de samme dagen som de selges i Norge.

 

edit

blir jo ganske dyre spill da.... og regner med at mange her laster ned spillene sine frammfor å kjøpe de...

 

Men hva i all verden mener du, har prøvd å tenke lenge nå uten å være i nærheten av å forstå hva du mener her?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...