Gå til innhold

er dette å være kristen?


Anbefalte innlegg

går d an å banne men likevel vise respekt for folk, å bare banne når en er sinna. ikkje følge bibelen til punkt å prikke ikkje tro på jesus bare Gud.

ikkje tru på himmelen men ett nytt liv etter døden som menneske eller dyr?

er dette kristen? nå då?

Endret av ka_trine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går d an å  banne men likevel vise respekt for folk,  å bare banne når en er sinna. ikkje følge bibelen til punkt å prikke ikkje tro på jesus bare Gud.

ikkje tru på himmelen men ett nytt liv etter døden som menneske eller dyr?

er dette kristen? nå då?

7172150[/snapback]

 

Vel, noe grunnleggende i kristendommen er troen på Jesus' oppstandelse. At Jesus tok på seg menneskehetens synder da han ble korsfestet. Etc. De fleste religioner tror på en eller annen gud, det som gjør at kristendommen er det den er, er troen på Jesus som guds sønn, og hans eksistens på jorden. I det hele tatt vil jeg si det vil være underlig å kalle seg kristen uten å tro på Jesus.

 

Husk at uansett hva man kaller seg, er det viktigste å være et godt menneske, ikke hva man tilfeldigvis tror på.

Lenke til kommentar

det er ikke noe problem å banne. bibelen krever vel bare at du ikke missbruker guds navn (og pga treenigheten ikke bruker gud, jesus eller den hellige ånd)

 

Så vidt jeg vet er det ingen kristne retninger som ikke tror på jesus. Tror man på samme gud som de kristne kan man jo kalle seg jøde eller muslim om man følger de retningene.

 

Tror man på et liv etter døden som menneske eller dyr tror man på reinkarnasjon. Det er så vidt jeg vet ingen kristne retninger som tror på reinkarnasjon. Derimot er reinkarnasjonstanken sterk i østlige religioner. Budhisme og Hinduisme er de største.

 

Tror du på en gud, men ikke tror på jesus og ikke på himmelen, men på reinkarnasjon så synes jeg du kan kalle deg religiøs, men ikke kristen. Finn ut om det finnes noen andre mennesker som tror det samme som deg, da finner du ut om det du tror på har noen navn. Hvis det ikke er noen navn på det kan du jo starte din egen retning :)

Lenke til kommentar
går d an å banne men likevel vise respekt for folk, å bare banne når en er sinna. ikkje følge bibelen til punkt å prikke ikkje tro på jesus bare Gud.

ikkje tru på himmelen men ett nytt liv etter døden som menneske eller dyr?

er dette kristen? nå då?

7172091[/snapback]

 

hm.. bare ett spørsmål.. hvorfor tror du på Gud og ikke Jesus?

Lenke til kommentar

Jeg går i en kristen kor, og på andaktene blir det konstant gjentatt: "Alt du trenger å gjøre for å være kristen, er å tro på Gud". Gud kan godt være en i blant oss, eller en ånde som flyger rundt omkring, så lenge du tror på Gud(ikke stygt om han da) er du kristen. Jeg banner dagelig, så der ser du! No worries!

Lenke til kommentar
Jeg går i en kristen kor, og på andaktene blir det konstant gjentatt: "Alt du trenger å gjøre for å være kristen, er å tro på Gud". Gud kan godt være en i blant oss, eller en ånde som flyger rundt omkring, så lenge du tror på Gud(ikke stygt om han da) er du kristen. Jeg banner dagelig, så der ser du! No worries!

7173797[/snapback]

 

Både jøder og muslimer tror på gud uten at de blir kalt kristne av den grunn. Tror de som sier "alt du trenger å gjøre for å være kristen, er å tro på gud" som regel mener treenigheten når de snakker om gud. altså gud = gud+jesus+den hellige ånd.

 

Og om du sier "Faen i helvete" som kristen så konstaterer du vel bare fakta ;)

Lenke til kommentar
Jeg går i en kristen kor, og på andaktene blir det konstant gjentatt: "Alt du trenger å gjøre for å være kristen, er å tro på Gud". Gud kan godt være en i blant oss, eller en ånde som flyger rundt omkring, så lenge du tror på Gud(ikke stygt om han da) er du kristen. Jeg banner dagelig, så der ser du! No worries!

7173797[/snapback]

Men Jesus var nå engang Guds representant på jorden...

Lenke til kommentar
Jeg går i en kristen kor, og på andaktene blir det konstant gjentatt: "Alt du trenger å gjøre for å være kristen, er å tro på Gud". Gud kan godt være en i blant oss, eller en ånde som flyger rundt omkring, så lenge du tror på Gud(ikke stygt om han da) er du kristen. Jeg banner dagelig, så der ser du! No worries!

7173797[/snapback]

Men Jesus var nå engang Guds representant på jorden...

7176345[/snapback]

 

Stod han ikke opp igjen da?

Lenke til kommentar
Jeg går i en kristen kor, og på andaktene blir det konstant gjentatt: "Alt du trenger å gjøre for å være kristen, er å tro på Gud". Gud kan godt være en i blant oss, eller en ånde som flyger rundt omkring, så lenge du tror på Gud(ikke stygt om han da) er du kristen. Jeg banner dagelig, så der ser du! No worries!

7173797[/snapback]

Men Jesus var nå engang Guds representant på jorden...

7176345[/snapback]

Stod han ikke opp igjen da?

7176461[/snapback]

Ryktene sier at han fór opp til himmelriket og sitter ved sin fars høyre hånd. :whistle:

Lenke til kommentar

Husk at uansett hva man kaller seg, er det viktigste å være et godt menneske, ikke hva man tilfeldigvis tror på.

7172240[/snapback]

 

 

Det er Akkurat det som gjelder, er kun en ting som egentlig teller etter min mening fra kristendommen "Det du vil at andre skal gjøre mot deg, det skal du gjøre mot Dem" veldig fin setning, men problemet er at veldig få følger den for tiden :nei:

Lenke til kommentar

jepp, tilogmed mange prester osv som har så ekstreme fordommer så det er helt sykt. er en prest jeg så video om fra usa et sted, han dukket opp med sine "disipler" og protesterte mot homofili i begravelsen til en som var homofil, og hadde blitt drept kun pga det. han var 25 elns når han døde. og mens familie og venner sto der og sørget sto han der med sine plakater og messet om at gud hater homofile osv.

 

:no:

 

http://www.youtube.com/watch?v=33-_9nOX8KM

 

fant den faktisk.

 

for login kan dere bruke

 

jdoe1357

password

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...