Gå til innhold

Nokia 6280, når kan jeg heve kjøpet?


Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med min nokia 6280 (At mp3 spillere ikke virker ordenlig)

har levert den til oppdatering hos telehuset en gang,

problemet ble ikke løst og nå er den inne for andre gang :thumbdown:

og jeg tviler ganske mye på at problemet blir løst.

 

Så spørsmålet, hvor mange ganger må den være inne til service før jeg har krav på ny eller heve kjøpet?

Endret av SverreRatias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om feilen ikke er fikset når den kommer tilbake igjen nå - eller samme feil skulle oppstå igjen senere så har du hevingskrav ja.

 

(Husk å ikke la de avspise deg med at du kan velge en ny telefon hos de, krev heller penga igjen, da får du mulighet til å tenke deg om iforhold til hva du skal kjøpe :))

Lenke til kommentar
Om feilen ikke er fikset når den kommer tilbake igjen nå - eller samme feil skulle oppstå igjen senere så har du hevingskrav ja.

 

(Husk å ikke la de avspise deg med at du kan velge en ny telefon hos de, krev heller penga igjen, da får du mulighet til å tenke deg om iforhold til hva du skal kjøpe :))

7178842[/snapback]

 

Har tenkt litt på det med penger tilbake, men telehuset har ikke flere 6280 igjen og tar ikke inn flere pga alle de problemene det har været med dem,

Men da lurer jeg på om jeg har krav på en annen mobil med de samme Spesifikasjonen eller bør jeg bare ta pengene pg kjøpe en annen mobil?

Nå er det jo ikke sikkert jeg trenger og gjøre dette, men jeg tviler ganske på at broblemet blir løst og jeg angrer ganske på kjøpet :hrm:

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis vil bindingstiden falle bort.

 

Tror ingen av operatørene som har vilkår om når bindingen faller bort uten kostnad for kunde.

 

Selger vil derimot mest sannsynlig kunne bli ansvarlig for dine merkostnader hvis han ikke sletter bindingen frivillig hvs ikke bindingen vil falle.

 

Man har også avtallovens § 36 som kan virke inn, men det er en snever unntaksregel etter rettspraksis.

 

Så alt i alt så vil det i teorien bero på en tolking av avtalen(e) rundt kjøpet om bindingen kan brytes.

 

Men er selger serviceinnstilt så sletter han denne også uten spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...