hpfarstad Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Hei Har en del kontrollere som skal brukes på forskjellige sider. Jeg tenkte å bruke en masterpage til å håndtere layout. So far so good.. Ønsker også å kunne definere disse kontrollene i Masterpage slik at jeg slipper å definere dem for hver eneste side som skal bruke dem. <%@ Register TagPrefix="App" TagName="RegisterUserControl" Src="~/modules/User.Reguser.ascx" %> Men VS krever altså at jeg definerer denne også på siden som benytter seg av gitte Masterpage. Noen måte å la alle slike kontrollerdefinisjoner følge videre i hiarkiet fra Masterpage til aspx siden?
j000rn Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Hei Har en del kontrollere som skal brukes på forskjellige sider. Jeg tenkte å bruke en masterpage til å håndtere layout. So far so good.. Ønsker også å kunne definere disse kontrollene i Masterpage slik at jeg slipper å definere dem for hver eneste side som skal bruke dem. <%@ Register TagPrefix="App" TagName="RegisterUserControl" Src="~/modules/User.Reguser.ascx" %> Men VS krever altså at jeg definerer denne også på siden som benytter seg av gitte Masterpage. Noen måte å la alle slike kontrollerdefinisjoner følge videre i hiarkiet fra Masterpage til aspx siden? 7170383[/snapback] Du kan definere dem i web.config. <pages> <controls> <add tagPrefix....
hpfarstad Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Skrevet 29. oktober 2006 Takker! Nok en gang stiller du med svar jorn79!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå