Gå til innhold

Nintendos fatale suksess


Knebel

Anbefalte innlegg

Det dukker opp en og annen 'second thought' over Wii hypen der ute på eteren.

Denne er av en journalist ved navn Joseph 'BUZZ' Berkley som har vært i gamet siden de harde '80 åra.

 

http://www.gamesetwatch.com/2006/10/buzz_w...s_fatal_suc.php

 

Ja, jeg vet at jeg har postet noe lignende og Ja, det er stoff som er kritisk til Wii hypen. Men slik jeg ser det er det interessant å se litt annen vinkling og et annet syn enn 'snille lille Wii' som alle gleder seg til hele tida.

 

Så 'Keep it civilized' og la det nå ikke bli et flammehav dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... lurer på hvorfor absolutt alle som slår ned på Nintendo og Wii må legge til følgende før de skriver mer: "Dont get me wrong, I love Nintendo" (eller noe i den retningen). Uansett er det bare han sin mening, som han ikke en gang støtter opp noe særlig.

 

Wii er noe som aldri har blitt prøvd gjort før når det gjelder stuekonsoller. DS gjorde dette på håndholdt og samtidig gjør det veldig bra. Faktisk har DS nå fått Nintendo til å øke profitten med over 70%. Jeg sier ikke at Wii blir like suksessfull, bare det at vi godt kan se det samme på Wii også. Det er ingen som vet ennå, akkurat slik som med DS, før den ble lansert.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som lukter sarkasme i den artikkelen?

7165906[/snapback]

 

Selv om det i utgangspunktet kan virke som en enveiskjøring så er det ikke det nei.. Han har en del poenger inni der, og jeg må innrømme at jeg likte denne beskrivelsen:

abstract conceptions of cultural worth and the ability to visually impress aesthetically shallow men aged 16-28.

:D

Lenke til kommentar

Joda, det er en hype over wii,men er vel opp til hver enkelt hvor mye hype de har i den. jeg,for min del,gleder meg som en liten kid til den kommer.

Men i et forum,så skal man vel ha lov til å si sin mening,og da kommer noen som sier imot den. sånn er det bare.

Men som jeg har sagt tidligere,hvorfor ikke diskutere Wii når den først er på markedet? Såklart handler det om hypen nå,og den er kanskje større enn jeg hadde trodd den skulle bli.

anyway, min mening i saken:)

Endret av ulven82
Lenke til kommentar

Flere her som bør skaffe seg nye sarkasmedetektorer ja. Artikkelen er jo full av sarkasme, feilinformasjon og utsagn som ikke gir noe mening. Hvis du tok den seriøst bør du lese den igjen med et litt åpnere sinn. Forøvrig en ganske morsom og godt skrevet artikkel.

 

Det linkes også til en mistenkelig lik artikkel på siden, som jeg vil gjette på at Buzz ikke var helt enig i.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Flere her som bør skaffe seg nye sarkasmedetektorer ja. Artikkelen er jo full av sarkasme, feilinformasjon og utsagn som ikke gir noe mening. Hvis du tok den seriøst bør du lese den igjen med et litt åpnere sinn. Forøvrig en ganske morsom og godt skrevet artikkel.

7166014[/snapback]

 

I tillegg kan man få med gammel manns syn på ungdommen nå tildags og holdninger ala "Før i tida var alt så myyykje betre" :D

Jeg må jaggu kikke litt mer på hva han skriver han kompisen her..

Lenke til kommentar

Dette var tynt. Veldig tynt.

 

Til tross for ett godt poeng i artikkelen (det som omhandlet businessdelen - at Nintendos profitt kontra Sonys tap ikke er så svart/hvitt som tallene skal ha det til) var det ikke mye håndfast i den artikkelen.

 

Det største problemet med Wii slik jeg ser det, er at konsollen (til tross for en innovativ kontroller) ikke har hostet opp noen særlig innovative spill enda. Spillene som ser ut til å bli bestselgere nå i begynnelsen; Zelda, Mario Galaxy og Red Steel, ser jo ut til å bringe lite nytt til spillmarkedet, bortsett fra at enkelte styringer blir annerledes.

 

Om man absolutt vil stille et kritisk spørsmål til Wii, så bør det vel være om Nintendo gjør rett i å statse så mye på kontrolleren i forhold til forbedring i lyd/grafikk - om PS3 og X360 kommer med liknende kontrollere, vil det bety at Nintendo "put all their eggs in one basket" - et uttrykk som sjelden fører med seg noe godt ;) Men time will tell, I guess.

 

Take Spain for example. Nintendo has never been successful in any Spanish speaking country. Do you know why? Because there is no Spanish word for "silly". The closest word is more along the lines of "asinine". So describing Super Mario Brothers as a goofy little game where a man in a silly hat runs around hopping on turtles suddenly becomes an asinine game where a buffoon named Mario acts like a damn fool.

Århundrets dårligste poeng? Quite possibly, yes.

Lenke til kommentar

Morsomt at så mange her går på limpinnen. Wii er jo ikke noe mer enn en Gamecube med ei rangle. Nintendo vil jo uansett gå konkurs om noen år med barnegrafikken sin. PSP knuser DS på grafikk, PS3 knuser Wii på grafikk. Og vi ser jo alle hvor mye bedre PSP gjør det...

 

Forøvrig, alle som skjønner seg litt på økonomi ser at Nintendo virkelig sliter her:

 

MS Xbox Division: 96 millioner dollar i underskudd i 3.kvartal

Microsoft totalt: 10 810 millioner dollar i overskudd i 3.kvartal

 

Sony Computer Entertainment: 368 millioner dollar i underskudd i 3.kvartal

Sony totalt: 14 millioner dollar i overskudd i 3.kvartal

 

Nintendo totalt: 457 millioner dollar i overskudd i April-September

Lenke til kommentar
Morsomt at så mange her går på limpinnen. Wii er jo ikke noe mer enn en Gamecube med ei rangle. Nintendo vil jo uansett gå konkurs om noen år med barnegrafikken sin. PSP knuser DS på grafikk, PS3 knuser Wii på grafikk. Og vi ser jo alle hvor mye bedre PSP gjør det...

 

Forøvrig, alle som skjønner seg litt på økonomi ser at Nintendo virkelig sliter her:

 

MS Xbox Division: 96 millioner dollar i underskudd i 3.kvartal

Microsoft totalt: 10 810 millioner dollar i overskudd i 3.kvartal

 

Sony Computer Entertainment: 368 millioner dollar i underskudd i 3.kvartal

Sony totalt: 14 millioner dollar i overskudd i 3.kvartal

 

Nintendo totalt: 457 millioner dollar i overskudd i April-September

7167189[/snapback]

 

Herlig innlegg, spillt herlig på den aktuelle artikkelen. :)

Lenke til kommentar
Morsomt at så mange her går på limpinnen. Wii er jo ikke noe mer enn en Gamecube med ei rangle. Nintendo vil jo uansett gå konkurs om noen år med barnegrafikken sin. PSP knuser DS på grafikk, PS3 knuser Wii på grafikk. Og vi ser jo alle hvor mye bedre PSP gjør det...

 

Forøvrig, alle som skjønner seg litt på økonomi ser at Nintendo virkelig sliter her:

 

MS Xbox Division: 96 millioner dollar i underskudd i 3.kvartal

Microsoft totalt: 10 810 millioner dollar i overskudd i 3.kvartal

 

Sony Computer Entertainment: 368 millioner dollar i underskudd i 3.kvartal

Sony totalt: 14 millioner dollar i overskudd i 3.kvartal

 

Nintendo totalt: 457 millioner dollar i overskudd i April-September

7167189[/snapback]

 

PSP ligger bare 2 millioner bak DS. Sony har sendt ut 8 millioner PSP-er i Europa, Nintendo har solgt 5 millioner DS-er, noe som tyder på at Sony leder her i Europa. Selv om Nintendo leder, er deres monopol knust på det håndholdte markedet, slik som det var på det stasjonære markedet da Sega Genesis ble lansert. Om salgstall er det viktigste argumentet for konsollen, kan den ikke være stort imponerende på andre punkt.

 

Nintendo tjener tjukt på spill, ganske enkelt fordi de melker på et skamløst nivå. De mistet allikevel 1/3 av overskuddet i løpet av 2003 på selve GC-konsollen. Sony taper på alt unntatt Playstation, som har dominert i to generasjoner, og om den ikke kommer til å dominere denne generasjonen, er det allikevel god sjanse for at den vil lede.

 

Om Wii ender opp som GC, burde Nintendo gjøre som Sega – som visste når slaget var tapt. Sega innrømmet at Saturn og DC tapte slaget mot Playstation.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
PSP ligger bare 2 millioner bak DS. Sony har sendt ut 8 millioner PSP-er i Europa, Nintendo har solgt 5 millioner DS-er, noe som tyder på at Sony leder her i Europa. Selv om Nintendo leder, er deres monopol knust på det håndholdte markedet, slik som det var på det stasjonære markedet da Sega Genesis ble lansert. Om salgstall er det viktigste argumentet for konsollen, kan den ikke være stort imponerende på andre punkt.

 

Nintendo tjener tjukt på spill, ganske enkelt fordi de melker på et skamløst nivå. De mistet allikevel 1/3 av overskuddet i løpet av 2003 på selve GC-konsollen. Sony taper på alt unntatt Playstation, som har dominert i to generasjoner, og om den ikke kommer til å dominere denne generasjonen, er det allikevel god sjanse for at den vil lede.

 

Om Wii ender opp som GC, burde Nintendo gjøre som Sega – som visste når slaget var tapt. Sega innrømmet at Saturn og DC tapte slaget mot Playstation.

7167691[/snapback]

Antall utsendte enheter er ikke det samme som antall solgte. Uansett er PSP en suksess og DS en større suksess. Såklart blir monopolet knust, når Nintendo eide 98% av det håndholdte markedet før PSP kom. Hva trodde du? Nintendo har fremdeles et veldig godt tak på markedet pga. sine spill som selger veldig godt, sammenlignet med PSP sine.

 

Alle selskaper melker populære spill. Nintendo er ikke forskjellig fra alle andre. Men du har en tendens til å ta alle under en kam, noe som er feil. Nintendo dominerte i 2 generasjoner også... Så kom fallet. Noe som faktisk ligner veldig på hva vi ser fra Sony nå. Men vi får se. Tror også Sony vil lede, men veldig lite i forhold til PS2.

 

Nintendo holder på med sin neste konsoll allerede, slik som Sony og MS. Tror du virkelig Nintendo gir seg når de tjener mer enn noen gang? Slaget er absolutt ikke tapt. Nintendo har sagt at de ser på Wii som en fiasko om den selger værre enn GC. Men det vil ikke hindre dem i å fortsette. Dette er pga. profitt.

Lenke til kommentar
Antall utsendte enheter er ikke det samme som antall solgte. Uansett er PSP en suksess og DS en større suksess. Såklart blir monopolet knust, når Nintendo eide 98% av det håndholdte markedet før PSP kom. Hva trodde du? Nintendo har fremdeles et veldig godt tak på markedet pga. sine spill som selger veldig godt, sammenlignet med PSP sine.

 

Selvfølgelig er DS en stor suksess. Jeg har ikke sagt at PSP solgte bedre på verdensbasis.

 

Alle selskaper melker populære spill. Nintendo er ikke forskjellig fra alle andre. Men du har en tendens til å ta alle under en kam, noe som er feil. Nintendo dominerte i 2 generasjoner også... Så kom fallet. Noe som faktisk ligner veldig på hva vi ser fra Sony nå. Men vi får se. Tror også Sony vil lede, men veldig lite i forhold til PS2.

 

Sega Genesis hadde 52% av markedet i Europa i 16 bits-generasjonen, og selv om SNES ledet på verdensbasis, var Nintendos monopol borte. Grunnen til at PS3 ikke vil dominere i like stor grad som PS2, er at konkurenter vil være tilgjengelige fra første stund, og at disse vil ha like mange spill.

 

Nintendo holder på med sin neste konsoll allerede, slik som Sony og MS. Tror du virkelig Nintendo gir seg når de tjener mer enn noen gang? Slaget er absolutt ikke tapt. Nintendo har sagt at de ser på Wii som en fiasko om den selger værre enn GC. Men det vil ikke hindre dem i å fortsette. Dette er pga. profitt.

7167865[/snapback]

 

Nintendo tjener mer penger enn noen gang pga. spill. Den mest solgte konsollen til Nintendo er NES.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...