Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel - et kundeservicehelvete


Anbefalte innlegg

Jeg må bare å ut litt aggresjon her nå. Har nettopp snakket med Nexgentel kundeservice.

 

Saken er at jeg bestilte ADSL fra NGT for rundt 5 år siden, og mottok da en Netiopia router. For et år siden bestilte jeg ADSL 2. Under bestillingen kom det frem at jeg ville motta en ny router som måte brukes på en nye linjen. Jeg spurte om jeg skulle sende den gamle routeren i retur, men fikk da beskjed at de ikke ville ha den i retur.

 

Jeg mottok den nye routeren, og ikke minst den nye linjen. Ting fungerte greit en liten stund, inntil routeren tok kvelden. Jeg måtte bestille ny, og sendte selvfølgelig routeren i retur. Mottok ny router, men møtte på samme problem med den. Måtte bestille ny, samt sende den gamle i retur. Mottok en tredje router, og det er vel den routeren jeg bruker i dag.

 

For noen uker siden fikk jeg plutselig en regning på 724 kr - jeg hadde tydligvis ikke sendt tilbake routeren jeg fikk da jeg først bestilte ADSL. Jeg kom fort på at jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke trengte sende den i retur, og sendte derfor en mail til NGT hvor jeg sa at jeg hadde fått beskjed om å ikke sende routeren tilbake, og at jeg derfor ikke hadde den lenger. Det tok riktignok noen uker før svaret kom, og det sa stort sett bare at jeg måtte sende i retur eller betale regningen.

 

Ringte i dag til kundeservice for å få løst problemet, og forstod dermed hva mediene har skrevet om med kundeservicen til Nextgentel. De avviste saken blankt, og ba meg betale regningen. De sa at kundeservicen hadde gjort en feil ved å si at jeg ikke skulle sende routeren i retur, men at jeg uansett måtte betale om jeg ikke kunne sende i retur nå. Jeg spurte om jeg som kunde kunne bli skadelidende av en feil kundeservice hadde gjort, noe jeg tydligvis kunne..

Kundeservice ble etter hvert ganske irritert, og begynte meg å påstå at jeg løy om samtalen jeg tidligere hadde hatt for å slippe å betale regningen.. Jeg svarte med å referere til avtaleloven som sier at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale. De sa da at jeg måtte bevise at samtalen hadde funnet sted, for de fant ingenting informasjon om "avtalen" i noen av henvendelsene jeg hadde gjort til kundeservice i den perioden. Dermed ville de ikke gjøre noe så lenge jeg ikke kunne gi navn på han jeg hadde snakket med eller datoen for samtalen.

 

Klarer ikke huske samtalen i detalj, for vi snakket vel i godt over 30 minutter.

 

De måtte til slutt gi seg da jeg begynte å spørre om nummer til overordnet person, henvende til lovverket, og ikke minst begynte å begynne å snakke om å at jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg hadde vært så fordømt trofast til NGT.

 

Fikk avsluttet samtalen med å forklare at jeg nå forstår alle medieoppslagene, og hvorfor folk advarer andre mot å binde seg til Nextgentel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg oppbevarte den gamle routeren på et kott inntil for en måned siden. Da ble den kastet, for jeg regnet med at jeg aldri kom til å få noe bruk for den.

7164935[/snapback]

 

Routeren er NGT's eiendom, og kunde holdes ansvarlig for skade på router, etter fastsatte satser. Det kan også da antas at kunde kan holdes ansvarlig for å kaste en router. Den skulle vært sendt i retur, selv om en uoppmerksom kundebehandler sier det motsatte.

 

Jeg tror ikke du kommer noen vei med denne regningen, den er din til odel og eie, og vel fortjent.

Lenke til kommentar
Jeg oppbevarte den gamle routeren på et kott inntil for en måned siden. Da ble den kastet, for jeg regnet med at jeg aldri kom til å få noe bruk for den.

7164935[/snapback]

 

Routeren er NGT's eiendom, og kunde holdes ansvarlig for skade på router, etter fastsatte satser. Det kan også da antas at kunde kan holdes ansvarlig for å kaste en router. Den skulle vært sendt i retur, selv om en uoppmerksom kundebehandler sier det motsatte.

 

Jeg tror ikke du kommer noen vei med denne regningen, den er din til odel og eie, og vel fortjent.

7165085[/snapback]

nå er jo en muntlig avtale like bindende som en skriftlig en, og hvis kundeservice sier du ikke trenger å sende den tilbake, trenger du ikke å gjøre det...

 

Men NGT er vel nødt til å ta opp samtalene eller noe sånt for sikkerhets skyld også mener jeg å ha hørt (ikke bare NGT, men de som driver med slikt over tlf), men aner ikke hvor lenge de tar vare på slikt.

 

Hadde jeg vert deg så hadde jeg ringt å ringt, å klaga å klaga helt til jeg hadde fått det slik du egentlig har krav på...

Lenke til kommentar

Snart tre år siden jeg var kunde hos NGT. Trist å se at de ikke har forbedret kundeservicen noe særlig. Kranglet med de i månedsvis angående en feilfakturering til ca. 600 kr. Tok vel 4-5 måneder å rydde opp i. Sier vel det meste om bedriften når det tar over tre uker for å få svar på en e-post. Eller, jeg fikk vel kun svar på én e-post etter tre uker, de andre forble ubesvarte :thumbdown: Aldri mer det drittselskapet :nei:

Lenke til kommentar

Jeg må også få luftet min frustrasjon over Nextgentel!

Jeg har hatt en netopia router i to år, for en stund siden sluttet den å virke som den skulle. Jeg har nå fått beskjed om å sende denne tilbake. Det er ikke noe problem, men det koster 100kr i porto og det er jo ikke min feil om at deres router ikke virker. Har sendt inn en router før også... Hva mener dere om dette? Jeg synes det er helt syyykt idiotisk. :cry:

Vurderer nå mitt kunde forhold til dette elendige selskapet. Til trådstarter, du har jo en avtale med kundeservice i Nextgentel. Send saken til forbrukerrådet og TV2 hjelper deg. Eneste som virker... :cry:

Lenke til kommentar

Eg har selv kranglet med NGT om en del ting, bla fakturering for ekstra linje som aldri ble bestilt, betalt eller brukt. Det endte i forliksrådet med en total regning på godt over 30k. Saken var åpenbar den, og eg vant. Og eg har kranglet med dem om mindre ting også...

 

Men..

 

Jeg må også få luftet min frustrasjon over Nextgentel!

Jeg har hatt en netopia router i to år, for en stund siden sluttet den å virke som den skulle. Jeg har nå fått beskjed om å sende denne tilbake. Det er ikke noe problem, men det koster 100kr i porto og det er jo ikke min feil om at deres router ikke virker. Har sendt inn en router før også... Hva mener dere om dette? Jeg synes det er helt syyykt idiotisk.  :cry:

Vurderer nå mitt kunde forhold til dette elendige selskapet. Til trådstarter, du har jo en avtale med kundeservice i Nextgentel. Send saken til forbrukerrådet og TV2 hjelper deg. Eneste som virker... :cry:

7165388[/snapback]

 

Sier du så mye negativt om et selskap pga du måtte betale en porto på kr 100? Feil skjer, til og med de beste. Kundeservice hos NGT kan ikke akkurat sende en reparatør hjem til deg med en gang for å bytte modemet, desverre. At du da må ta deg bryet med å sende den inn synes eg er lite å klage over. Dog regner eg med at du har fått nytt modem allerede? Vanlig praksisk er å sende nytt modem, samtidig som man ber kunden om å returnere modemet selv, eller i vedlagt embalasje med fraktlapp.

 

Og det finnes regler angående porto. Og de sier at du skal få disse tilbakebetalt fra NGT.

Lenke til kommentar

Makan til gnåling over opplagte brukerfeil og brukers ansvarsområde. Betaling av retur for modem faller på bruker, og kasting av andres eiendom faktureres.

 

Fra NGT's hjelpesider

 

Ruter som du har lånt, er du selv ansvarlig å returnere. Du blir informert om returadresse etter at oppsigelsesperioden er over.

 

Erstatningsgebyrer: 

Tap eller uopprettelig skade av ruter ADSL  699,-

Tap eller uopprettelig skade av ruter SHDSL  1495,-

Tap eller uopprettelig skade av telefonadapter  599,-

Tap eller uopprettelig skade av TV set-top-boks  1495,-

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Jeg oppbevarte den gamle routeren på et kott inntil for en måned siden. Da ble den kastet, for jeg regnet med at jeg aldri kom til å få noe bruk for den.

7164935[/snapback]

 

Routeren er NGT's eiendom, og kunde holdes ansvarlig for skade på router, etter fastsatte satser. Det kan også da antas at kunde kan holdes ansvarlig for å kaste en router. Den skulle vært sendt i retur, selv om en uoppmerksom kundebehandler sier det motsatte.

 

Jeg tror ikke du kommer noen vei med denne regningen, den er din til odel og eie, og vel fortjent.

7165085[/snapback]

nå er jo en muntlig avtale like bindende som en skriftlig en, og hvis kundeservice sier du ikke trenger å sende den tilbake, trenger du ikke å gjøre det...

 

Men NGT er vel nødt til å ta opp samtalene eller noe sånt for sikkerhets skyld også mener jeg å ha hørt (ikke bare NGT, men de som driver med slikt over tlf), men aner ikke hvor lenge de tar vare på slikt.

 

Hadde jeg vert deg så hadde jeg ringt å ringt, å klaga å klaga helt til jeg hadde fått det slik du egentlig har krav på...

7165135[/snapback]

 

 

DAGEN :w00t: det taes opp samtaler for å loggføre kundeservice er dagen du snakker med en datamaskin.. TENKT PÅ DET! :hmm: Alt du sier vil bli forfulgt og dratt ut og inn og bortenom.. DRA BEINA :thumbdown: tilbake på jorda, min mening! :-)

 

 

Jobber med kundebehandling selv(ikke ngt), og syns det er rimelig barnselig og klage når det ikke er noe sak som i dette tilfellet. Dessverre ble det sikkert innformert feil fra ngt... Forøvrig er "muntlig avtale" kun en avtale hvis den kan bevitnes, annet er vås...

 

Men føler :nei::mad: med trådstarter, rimelig frustrerende. Vanskelig og vite at en ikke må ta alt for god fisk uten videre...

Endret av redstuff
Lenke til kommentar
Eg har selv kranglet med NGT om en del ting, bla fakturering for ekstra linje som aldri ble bestilt, betalt eller brukt. Det endte i forliksrådet med en total regning på godt over 30k. Saken var åpenbar den, og eg vant. Og eg har kranglet med dem om mindre ting også...

 

Men..

 

Jeg må også få luftet min frustrasjon over Nextgentel!

Jeg har hatt en netopia router i to år, for en stund siden sluttet den å virke som den skulle. Jeg har nå fått beskjed om å sende denne tilbake. Det er ikke noe problem, men det koster 100kr i porto og det er jo ikke min feil om at deres router ikke virker. Har sendt inn en router før også... Hva mener dere om dette? Jeg synes det er helt syyykt idiotisk.  :cry:

Vurderer nå mitt kunde forhold til dette elendige selskapet. Til trådstarter, du har jo en avtale med kundeservice i Nextgentel. Send saken til forbrukerrådet og TV2 hjelper deg. Eneste som virker... :cry:

7165388[/snapback]

 

 

 

 

Sier du så mye negativt om et selskap pga du måtte betale en porto på kr 100? Feil skjer, til og med de beste. Kundeservice hos NGT kan ikke akkurat sende en reparatør hjem til deg med en gang for å bytte modemet, desverre. At du da må ta deg bryet med å sende den inn synes eg er lite å klage over. Dog regner eg med at du har fått nytt modem allerede? Vanlig praksisk er å sende nytt modem, samtidig som man ber kunden om å returnere modemet selv, eller i vedlagt embalasje med fraktlapp.

 

Og det finnes regler angående porto. Og de sier at du skal få disse tilbakebetalt fra NGT.

7165465[/snapback]

 

 

Tja.. jeg er enig at 100kr ikke er en formue, men dette kommer på toppen av flere saker med NGT. Og de skriver faktisk at jeg skal betale for porto for tilbake sending av routeren. Og 100kr som hver gang routeren finner det for godt å gå i stykker kan fort bli dyrt. Vil ha min egen router/modem kan denne brukes hos NGT? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=56323

Endret av rosahodelus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Det modemet kan brukes (dvs. at det er annex_B som brukes i Norge).

Du må enten bruke en vanlig router etter modemet eller logge på med ras_pppoe software (slik som med telenor i gamle dager).

 

Personlig ville jeg nok heller kjøpt et routermodem eller modem som støtter ADSL2+.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg kan sjønne folks frustrasjon over ngt av og til, men i dette tilfellet er jeg enig med ngt. greitt nok at kundeservice har opplyst at du ikke trenger å returnere rutere, men å ikke returnere ruteren er ikke ensbetydende med å kaste den. Nå fikk du jo også mulighet å returnere ruteren for å slippe å betale gebyret, noe som forsåvidt bare skulle mangle da.

Men nå er det trossalt også din oppgave i å sette deg inn i ngt's avtalevilkår som du har godtatt når du inngitt abbonement hos ngt. det står rimelig svart på hvitt at utstyret er leid av ngt og er deres eiendom.

I tillegg burde all sunn fornuft tilsi at man bare rett og slett ikke kaster utstyr tilsendt, Ihvertfall ikke kostbart utstyr, uansett hva nå en kundebehandler måtte ha sagt.

 

Uansett, leitt at du kastet den, men tror nok du bare har deg selv å skylde på her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...