Gå til innhold

Omtale av Gothic 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Spillet er omtrent uspillbart pga. bugs og det får 8/10, mens et spill som Double Agent, som omtrent er perfeksjonert, får 7/10.

Nå er det faktisk ikke slik at Gamer-anmelderne er èn og samme person, med akkurat samme mening.

 

Gamer.no-omtaler er en vits.

7154819[/snapback]

 

Saklig. Hvorfor i helvete leser du Gamer.no-omtaler da??

7155156[/snapback]

 

Jeg gjorde det opp til nå nylig, men dette er de siste to jeg leser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spillet har potensiale, men langt ifra godt nok til å stå i mot Oblivion syns nå jeg. Altfor mange bugs og glitches. Folka i Tyskland vet tydeligvis ikke hva Betatesting og koding er for noe. Skal ikke være så stor forskjell på bugsnivået fra pc til pc. Ser ut som de har brukt dårlig koding.

 

I forhold til Oblivion som var mye mindre bugsfri enn Gothic 3. Skal ikke være nødt til å bruke 50 patcher etter man har installert spillet fra boksen som Gothic 3 ser ut til å vente seg.

 

Enig i karakteren på grunnlag av alt dette.

7154509[/snapback]

 

For min del har jeg vært mer plaget med ustabilitet i Oblivion enn i G3. G3 har ikke kræsja en eneste gang så langt, og eneste plagsomme bugen jeg har støtt på er at NPC og dyr av og til går igjennom vegger\steiner og plutselig slår deg i ryggen.

 

Men det var vel mange som var plaget med bugs når G2 kom også, men det spillet er jo tilnærmet feilfritt etter de fikk patchet skikkelig. Noe som Bethesda ikke er så flink med (les morrowind).

Lenke til kommentar

Jeg har brukt mye av siste helg på spillet, kommet til level 14 eller så, og fått noen erfaringer.

 

For meg er spillet en potensiell 9'er, som jeg dessverre må gi 4, fordi jeg med stor sannsynelighet ikke orker å sille mer, og langt fra orker å fullføre.

 

To hovedårsaker til dette

- Villdyr er ekstremt dødelige. Blir du overrasket eller er litt sløv, og dermed ikke får timet raske slag blir du stunlocket til døde. Synes du det er slitsomt med en eller to villsvin kan do jo prøve med en ulveflokk på 5 mens du eskorterer en NPC. Død, død, og igjen død. Forøvrig etter at at jeg hadde rast gjennom arenaer og orker.

- Loadtid er forferdelig lang, oppimot minuttet. Gir meg rikelig tid til å bli fryktelig lei av den symfoniske heismuzaken de har gående også.

 

Betyr altså at jeg kan stoppe helt opp i progresjon når jeg drar gjennom villmarka, 10-talls av reloads som tar timesvis.

 

Så kan jeg kommentere mye annet også, både bra og dårlig (grafikken - pain or pleasure, jeg har vent meg til en enkel men råstabil WoW). Alt blekner dog i forhold til dødshyppighet og loadtid. Inntil det kommer en patch på dette kommer nok ikke jeg til å spille mer Gothic 3. Livet er bare for kort, nå venter NwN II like om hjørnet. ;-)

Lenke til kommentar
Undead,26/10-2006 : 12:54]Spillet har potensiale, men langt ifra godt nok til å stå i mot Oblivion syns nå jeg. Altfor mange bugs og glitches. Folka i Tyskland vet tydeligvis ikke hva Betatesting og koding er for noe. Skal ikke være så stor forskjell på bugsnivået fra pc til pc. Ser ut som de har brukt dårlig koding.

 

I forhold til Oblivion som var mye mindre bugsfri enn Gothic 3. Skal ikke være nødt til å bruke 50 patcher etter man har installert spillet fra boksen som Gothic 3 ser ut til å vente seg.

 

Enig i karakteren på grunnlag av alt dette.

7154509[/snapback]

 

For min del har jeg vært mer plaget med ustabilitet i Oblivion enn i G3. G3 har ikke kræsja en eneste gang så langt, og eneste plagsomme bugen jeg har støtt på er at NPC og dyr av og til går igjennom vegger\steiner og plutselig slår deg i ryggen.

 

Men det var vel mange som var plaget med bugs når G2 kom også, men det spillet er jo tilnærmet feilfritt etter de fikk patchet skikkelig. Noe som Bethesda ikke er så flink med (les morrowind).

7155936[/snapback]

 

Helt motsatt hos meg. Har ikke merket en eneste bug i Oblivion, mens Gothic 3 er uspillbart. Fryser konstant som medfører en forbanna reboot.

Lenke til kommentar
Undead,26/10-2006 : 12:54]Spillet har potensiale, men langt ifra godt nok til å stå i mot Oblivion syns nå jeg. Altfor mange bugs og glitches. Folka i Tyskland vet tydeligvis ikke hva Betatesting og koding er for noe. Skal ikke være så stor forskjell på bugsnivået fra pc til pc. Ser ut som de har brukt dårlig koding.

 

I forhold til Oblivion som var mye mindre bugsfri enn Gothic 3. Skal ikke være nødt til å bruke 50 patcher etter man har installert spillet fra boksen som Gothic 3 ser ut til å vente seg.

 

Enig i karakteren på grunnlag av alt dette.

7154509[/snapback]

 

For min del har jeg vært mer plaget med ustabilitet i Oblivion enn i G3. G3 har ikke kræsja en eneste gang så langt, og eneste plagsomme bugen jeg har støtt på er at NPC og dyr av og til går igjennom vegger\steiner og plutselig slår deg i ryggen.

 

Men det var vel mange som var plaget med bugs når G2 kom også, men det spillet er jo tilnærmet feilfritt etter de fikk patchet skikkelig. Noe som Bethesda ikke er så flink med (les morrowind).

7155936[/snapback]

 

Helt motsatt hos meg. Har ikke merket en eneste bug i Oblivion, mens Gothic 3 er uspillbart. Fryser konstant som medfører en forbanna reboot.

7156730[/snapback]

 

Samma her

Lenke til kommentar

@HaakonTP:

 

Anbefalar på det sterkaste å bruke boge eller magi mot villdyr. Sverd er rett og slett ikkje verktøy for jobben. Når det gjeld lastetider, finst der ein NOCD-patch, som i alle fall for meg nesten halverte dei.

 

Uansett, ein patch er på veg, får håpe dei får han ut snart. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
@HaakonTP:

 

Anbefalar på det sterkaste å bruke boge eller magi mot villdyr. Sverd er rett og slett ikkje verktøy for jobben.

7157560[/snapback]

 

Fungerer fint å bruke sverd mot villsvin også, ved å bruke stab(som etterhvert dreper de på ett treff) og fekting(høyre musetast) kan man unngå og komme inn en en slik stunlock. Men viktigst av allt, aldri stå høyere i terrenget en grisen.

 

Intel Pentium M 1.73, 1024 MB RAM, GeForce Go 6800 256 MB

 

Jeg har en A64 3000+ cpu, 1GB minne og ett 6800U kort, så ganske tilsvarende artikkelforfatter. Den stakkars Raptor 74GB disken min jobber konstant når jeg spiller(swapper regner jeg med), så hvordan fikk du spillet spillbart med en laptop harddisk er jeg veldig intressert i.

Lenke til kommentar
Kampsystemet var helt på trynet syns eg, blir skikkelig skuff når man etter å ha bygd opp en skikkelig kul person og blitt sugd inn i den fantastiske historien så trekker man sverdet og vifter det rundt som om det skulle vært en støv-børste.

Lukter jeg en Monkey Island-referanse her, eller er det bare tilfeldigheter? :p

Lenke til kommentar

Tja, hadde satt pris på om artikelforfatter hadde kunnet spesifisere :

 

Testsystem, settings som ble brukt I spillet og ytelsen han oppnådde.

 

Ellers så er det nok en grei omtale, har selv prøvd det litt og har opplevd et par tilfeller der dyrene angriper 4-5 ganger i løpet av veldig kort tid (under 1 sek) dette tar rett og slett knekken på deg uansett hvor sterk du er.

Lenke til kommentar
Combat systemet har visse bugs som sagt, bare se denne videoen

Ganske morsomt egentlig  :)

7155458[/snapback]

 

Det verste her er jo at det IKKE er en bug på noen som helst måte, det her er dårlig programmert fysikkmotor. Det er ikke en scriptfeil eller at villsvinet har altfor mye stats, det er kollisjonskræsj i verste grad.

Gameplayet i Gothic 3 har så ufattelig mange mangler. Altså slåssesystemet består av Mouse 1 og 2, og når du slår folk så repteres det en jævla "GotHit" lyd. Altså utviklerne har vært ufattelig slappe når de har utviklet spillet her, det er helt utrolig at det faktisk ble utsatt for enda mer kvalitetstid under utviklingen :O

Lenke til kommentar
Combat systemet har visse bugs som sagt, bare se denne videoen

Ganske morsomt egentlig  :)

7155458[/snapback]

 

Det verste her er jo at det IKKE er en bug på noen som helst måte, det her er dårlig programmert fysikkmotor. Det er ikke en scriptfeil eller at villsvinet har altfor mye stats, det er kollisjonskræsj i verste grad.

Gameplayet i Gothic 3 har så ufattelig mange mangler. Altså slåssesystemet består av Mouse 1 og 2, og når du slår folk så repteres det en jævla "GotHit" lyd. Altså utviklerne har vært ufattelig slappe når de har utviklet spillet her, det er helt utrolig at det faktisk ble utsatt for enda mer kvalitetstid under utviklingen :O

7160025[/snapback]

 

 

Å ja, den irriterende repeteringen av alt av lyder konstant. Orkene sier jo akkurat det samme når de blir stunnet og angriper!

 

Noen andre som også har vært på frustrasjon.kaste.i.veggen.no? ^^

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

Skjønner ikke sutringa her om at villsvinet er for dødelig. Jeg killer det med sverdet og er kun på level2. Kom sent i gang med spillet fordi jeg har ræva maskin og bugen med at spillet krasjer. Etter at jeg fugte tweakene folk har foreslått får jeg endelig spilt og er nesegrus av beundring for dette spillet slik jeg ble av Gothic 2. Vet jeg har tynt grunnlag etter så kort spilletid, men kjenner igjen godfølelsen fra G2 allerede. Dette spillet krever litt mer av intelligensen til spilleren enn Oblivion, og byr på flere situasjoner der taktikk er viktig. Mulig at svinet er for heavy for NPCene, men for hovedrolleinnehaver går det greit.

Da er det i grunnen bare å legge forholdene til rette, slik at dine kjære venner overlever. Rydd veien slik du ville gjort om det var dine kjære du ville eskortere i et farlig område i real life. Det er sikkert noe ubalansert, har ikke kommet så langt enda - men uansett grisebanker dette spillet Oblivion helt ned i forglemmelsens dal. For meg var Oblivion årets skuffelse (hadde store forventinger til begge spillene, selv om jeg også var misfornøyd med Morrowind - trodde de hadde lært og laget en mer levende spillverden). Men det er kun Gothic som innfrir! Tross bugs...!

Så snart det kommer ut en ny patch som rydder unna litt småsnusk, skal jeg kjøpe meg en konge-pc kun for Gothic 3 :dribble: .

Endret av Datagnomen
Lenke til kommentar

Veldig god anmeldelse. Selv ville jeg gitt spillet 9/10. Dette her er et av de mest vanedannende spillene jeg har spilt på lenge. Historien er veldig god, og spillverdenen virker levende.

 

Jeg har ikke opplevd så mange bugs. Det eneste er at deler av bygningene ble borte i starten, men det gikk over etter at jeg satt på 16x AF. Med litt tweaking kan jeg spille med alt på high bortsett fra skygger, oppløsning og depth of field.

 

Combat-systemet føltes akkurat som combat-systemet gjorde i Gothic 2 i starten. Jeg hadde store problemer med å drepe selv svake dyr, men etter litt trening er ikke det noe problem. Jeg synes faktisk at det er litt kult å fekte med andre folk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...