Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Aldri hørt om. Post gjerne bilder når du kommer med slike bastante utsagn. Ingen er diggere en Rihanna. Ingen!

 

Vel du påstår også at Battleship var utrolig bra, så det sier vel sitt...

 

Jeg tror de fleste av oss foretrekker denne frøkna fremfor Rihanna.

 

post-29624-0-93921300-1363573621_thumb.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gidder fakern meg ikke å opprette et nytt emne for dette, jeg vil ikke forsøple og det er jo bare snilt

 

hvor mye TROR dere jeg må betale en komponist for å lage en melodi til en 50 sek - 1min film jeg lager?

den er ikke kommersiell og skal slippes på Youtube. Bare svar direkte på spørsmålet, ikke gjør det til noe avansert detaljert bull****

Lenke til kommentar

Haha, hvis du ønsker gode svar så burde du kanskje ikke være så frekk.

 

Du spør et ganske så avansert spørsmål, så et direkte svar "uten avansert bullshit" skal du se lenge etter. Men jeg kan si dette: det kommer til å koste mye, mye mer enn du forventer.

 

Du burde heller sjekke ut www.freemusicarchive.org, www.incompetech.com/music/royalty-free/ og www.creativecommons.org/legalmusicforvideos Der får du gratis musikk du kan bruke til filmer på Youtube så lenge du krediterer komponistene.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

http://www.youtube.com/watch?v=dkkAW5eCvRk&list=UUReABscl9mYkIDkoPYkvAIA&index=8

 

På vårparten '73 hadde Golden Harvest en konkurranse , vinnern fikk signert bilde av Bruce Lee (verdt minst 5000$ i dag) samt flytur til Roma (den gang det var dyrt å reise) ;)

 

Skulle gjerne sett den sigarettreklamen Bolo og Bruce Lee gjorde , mon tro om den ble filmet?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg så Reprise igjen i går, og har et spørsmål angående den:

 

 

Er det meningen at scenen der han blir påkjørt av bilen er det øyeblikket psykosen blir utløst, eller var det bare en scene lagt til i filmen?

 

 

Har aldri sett på påkjørselen som noen utløsende faktor, men mer som en scene der hans reaksjon peker frem imot at han er i ferd med å bli syk. Føler ikke det gis noe tydelig svar på akkurat hva som utløser psykosen, annet enn det legene skulle ha sagt da, om at det var hans stormforelskelse ovenfor Kari som hadde satt det i gang. Det hintes i filmen om at sinnssykdom er noe som ligger i familien hans i tilbakeblikket til Phillip og Erik var små der det ble sagt at moren hans for tiden tilbrakte mye tid med faren på et nervesanatorium på Vestlandet, sinnssykdom av denne typen skal vist ofte kunne være arvelig.

 

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Jeg så nå, endelig, Thomas Vinterbergs Jagten og likte den meget godt. Anbefaler alle som ikke har fått den med seg ennå til å se den på kino før det er for sent.

 

I tillegg til denne har jeg sett Submarino og Festen, som jeg også likte veldig godt. Resten av filmene til Vinterberg har jeg ikke sett, men har inntrykk av at de skiller seg veldig fra filmene jeg har sett ved at de enten er Hollywood-flopper eller useriøse danske komedier. Har jeg rett eller har jeg fortsatt tilgode å se alle godbitene av Vinterberg?

Lenke til kommentar

Jeg så nå, endelig, Thomas Vinterbergs Jagten og likte den meget godt. Anbefaler alle som ikke har fått den med seg ennå til å se den på kino før det er for sent.

 

 

Jagten er vel mer hippere å skrive enn Jakten.

 

En kjempeflott og men også nesten ubehagelig film som forteller nok ganske viktig om overgrepssaker. Er liksom en av de filmene hvor jeg har fundert veldig mye rundt i ettertid. Mikkelsen gjør en fantastisk rolle.

Lenke til kommentar

Jeg likte også Jagten veldig godt, hvis vi ser bort ifra den middelaldrende mannen to seter til høyre for meg som trodde han satt i kommentatorboksen på stadion. Enig med deg, Maury, i at det var en ubehagelig film. Mikkelsen var strålende.

 

Nå føler jeg nesten at jeg må sette av tid til å se Festen også.

Lenke til kommentar

Jo, men det var igjen bare test-video som måtte til for at Marvel ga filmen grønt lys etter en eviglang utvikling. Ser ikke akkurat hva Ant-Man/Henry Pym ville ha tjent på å gjøre seg stor mitt i en korridor der. Men vi kommer garantert til å se det i debuten til Ant-Man, som kan bli i Avengers 2 sommeren 2015, eller i Ant-Man slutten av 2015.

Lenke til kommentar

Pluss at Ant-Man er jo et originalt medlem, ikke en av de 100-200 som kommer etter den originale gruppa.

 

Blir nok også en Doctor Strange-film etter 2015 på et punkt. Det blir awsome, Triump And Torment er en av de beste tegneseriene som er lagd, bare synd at FOX eier rettighetene til Doctor Doom som de har føkket opp i filmserien med Jessica Alba i.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...