Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711
Skrevet (endret)
En som har Charlie Chaplin som tema i Kvitt eller Dobbelt @ nrk1 nå.

Og kl2200 kommer det en Kvitt eller Dobbelt Twilight spesial.

Endret av Bruker-127711
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hadde akkurat et flott gjennsyn med Watchmen. En fornøyelig film og jeg kan konstantere at den holder seg meget godt.

En film jeg faktisk synes var mye bedre andre gang jeg så den. Vet ikke om det var fordi det var Directors Cuten eller ikke. Skal definitivt handles inn på BD.

Skrevet

Polarekspressen på morgenkvisten var koselig, men noen av disse animasjonene er freaky, og da tenker jeg spesielt ansikter. Får følelsen av animasjoner fra dataspill videosnutter. Det prøver å være så ekte som mulig, men det går ikke helt og ender opp med å bli veldig livløst på en måte.

Skrevet
Polarekspressen på morgenkvisten var koselig, men noen av disse animasjonene er freaky, og da tenker jeg spesielt ansikter. Får følelsen av animasjoner fra dataspill videosnutter. Det prøver å være så ekte som mulig, men det går ikke helt og ender opp med å bli veldig livløst på en måte.

Det var akkurat det jeg opplevde. Polarekspressen var rett og slett en svært middelmådig film på alle måter. Ekkel animasjon og masete karakter er gjengangern.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Gikk på canal+ for fire år siden. Så den med daværende dama. Lo litt,men ble ei ikke sjarmert(av filmen)

Skrevet

Hva er det egentlig man anser som bra med den siste Harry Potter-filmen? Syntes den var den desidert kjedeligste av alle filmene, en slags dårlig transportetappe med kjip utnytting av det som burde vært dramatiske høydepunkt. Selv ungene mine kjedet seg og det skal litt til.

Noen perspektiv jeg har gått glipp av?

Skrevet (endret)

Tror ikke det. Jeg opplevde den selv som kjedelig, faktisk som en av de kjedeligste i serien. For meg virket det som om at de laget filmen for å ha en "bro" til neste film, fremfor å lage den som en fullstendig film.

Endret av Write
Skrevet (endret)
Hva er det egentlig man anser som bra med den siste Harry Potter-filmen? Syntes den var den desidert kjedeligste av alle filmene, en slags dårlig transportetappe med kjip utnytting av det som burde vært dramatiske høydepunkt. Selv ungene mine kjedet seg og det skal litt til.

Nå kan jeg ikke uttale meg så mye for de andre her, men for meg har det mye med at jeg leste den første boka når jeg selv var 11-12 år gammel, så jeg identifiserte meg lett med karakterene. Det gjorde jo at jeg var hektet på bøkene hele veien gjennom tenårene. Jeg ser veldig godt hva kritikerne mener når de kritiserer filmene, og jeg kan fint kritisere dem for sine feil selv. Men jeg liker dem allikevel.

EDIT: Jeg ser jeg er i drastisk mindretall her. Nå skjønner jeg hvordan Montag føler det. :p

Endret av Heilage
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Den siste Harry Potter-filmen var rett og slett ubrukelig. Kunne gjort om den filmen til en kortfilm,og fremdeles fortalt samme historie.

Skrevet

Nå kan jeg ikke uttale meg så mye for de andre her, men for meg har det mye med at jeg leste den første boka når jeg selv var 11-12 år gammel, så jeg identifiserte meg lett med karakterene. Det gjorde jo at jeg var hektet på bøkene hele veien gjennom tenårene. Jeg ser veldig godt hva kritikerne mener når de kritiserer filmene, og jeg kan fint kritisere dem for sine feil selv. Men jeg liker dem allikevel.

EDIT: Jeg ser jeg er i drastisk mindretall her. Nå skjønner jeg hvordan Montag føler det. :p

Nå snakker jeg kun om siste filmen, jeg har hatt det gøy med de andre (selv om kvaliteten og tonen varierer). Et par av dem syntes jeg var veldig god.

Men siste, den føltes som om den var i utakt med seg selv.

Eksempelvis, for å sammenligne litt med hvordan noe ble løst i LOTR (spoiler for begge filmer her):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Allerede i den første filmen av LOTR "døde" Gandalv, gjort på en meget bra og dramatisk måte. Mens i siste HP så dør Humlesnurr (eller hva han nå heter på norsk), uten at jeg følte det hadde noen effekt. Dette da med en av de viktigste karakterene jeg har fulgt gjennom flere filmer. Det ble et antiklimaks
Skrevet
Nå snakker jeg kun om siste filmen, jeg har hatt det gøy med de andre (selv om kvaliteten og tonen varierer). Et par av dem syntes jeg var veldig god.

Men siste, den føltes som om den var i utakt med seg selv.

Eksempelvis, for å sammenligne litt med hvordan noe ble løst i LOTR (spoiler for begge filmer her):

Allerede i den første filmen av LOTR "døde" Gandalv, gjort på en meget bra og dramatisk måte. Mens i siste HP så dør Humlesnurr (eller hva han nå heter på norsk), uten at jeg følte det hadde noen effekt. Dette da med en av de viktigste karakterene jeg har fulgt gjennom flere filmer. Det ble et antiklimaks

Jeg skjønner veldig godt hva du mener.

Akkurat det skuffet meg veldig og. Akkurat Dumbledores død burde slått seeren my hardere i ansiktet, akkurat som en del andre ting. Ting føltes litt distansiert fra handlingen, igrunn. Men å kalle den kjedelig ville jeg ikke gjort heller. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...