Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan godt være en passivaggressiv drittsekk hvis jeg er irritert, og da gjerne lenger enn 5 minutter. Det gjelder nok ikke bare meg, og jeg har i alle fall ingen grunn til å ha primadonnanykker. Ser ikke at et raseriutbrudd skal være noe verre, det er ikke helt min greie, men det er vaffal en ærlig måte å lufte misnøye på. Selv om det kan være litt stemningsdreper. Sånne folk vet du vaffal hvor du har (i motsetning til f.eks. kvinnfolk).

Poenget mitt er at dette ikke er særlig spektakulært, det eneste er kjendisfaktoren på personen som klikker, en person som igrunn er totalt uinteressant offscreen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kinski var en gal gal mann. Virkelig kult at det gikk såpass langt at lokabefolkninga tilbød Herzog å drepe han, fordi de hadde gått så lei han. Herzog svarer da: Ikke enda, vi er ikke ferdig med filmen. :D

Endret av tjalla
Skrevet

Haha, genialt! My Best Friend kommer forhåpentligvis snart i posten, gleder meg skikkelig. Det er bare så jævla herlig å se på disse utbruddene, og generelt kjemien mellom Herzog og Kinski.

Skrevet
Haha, genialt! My Best Friend kommer forhåpentligvis snart i posten, gleder meg skikkelig. Det er bare så jævla herlig å se på disse utbruddene, og generelt kjemien mellom Herzog og Kinski.

Den er virkelig morsom. Mange små anekdoter om Kinski og Herzog. En annen jeg husker var at Kinski så seg så drittlei på en del av crew'et som snakka høyt når han skulle prøve å sove. Han tok da frem et gevær og skøyt et par skudd inn i teltet hvor de satt for å få dem til å holde kjeft. Ble en del bråk av det etterpå men Kinski bare avfeide saken og syns det var for barnslig å sutre over det.

Skrevet

Klaus Kinski var rimelig fucked up, ja. Men sånt godtar man fra kreative sjeler.

Listen til diskuterfilm var litt.. tja, kjedelig. Veldig trist. Hadde jeg sett alle de filmene på én helg hadde jeg trodd folk som laget film på 60-tallet ikke så noe positivt med verden og aldri lo. =/

Skrevet (endret)
Se Blue Velvet for å oppleve enn annerledes Lynch, men særdeles god.

Blue Velvet er svært typisk Lynch. Ikke en mindfuck i like stor grad som mange av hans andre filmer/kortfilmer, men så absolutt en lynchian opplevelse. Stemningen, mystikken og flere av hans typiske filmatiske virkemidler er på plass.

Snurr The Straight Story hvis du vil se noe utypisk Lynch.

Endret av Infenso
Skrevet
Jeg ser virkelig ikke problemt for å være ærlig.

Såpass bør noen tåle hvis de faktisk klarer å ødlegge et opptak, viser vel heller hvor seriøst Bale tar jobben sin ikke noe annet. Ser vel heller ikke bort i fra at dagen etter så har det tatt hverandre i hånda også, men det er vel noe sånt vi aldri får vite.

+1.

Spesielt om man har plagdes med opptaket tidligere, og endelig får man det til (for andre gang!) så kommer en fjott å ødelegger det.

Skjønner Bale veldig godt. Med kjendiser hypes jo til de grader opp når det gjelder slossing, kjefting o.l.

Skrevet
Noen som vet hvor jeg kan få sett Le Voyage dans la Lune med undertekster?

Nå er det lenge siden jeg så den, men det er ikke noe tekst i den, eventuelt prating. Ja, vet det er et stumfilm, men kan ikke huske at det er noen skjermer imellom scenene med tekst heller. Bare musikk og bilder i filmen.

Skrevet (endret)

Det er voice-over satt på i ettertid, tenker jeg. De hadde jo ikke noe voice-over lyd som pratet under filmen i 1902 :p Det kom senere.

Endret av CypheroN
Skrevet

Angående Wrestler. Jeg var nettopp på Filmkick i filmklubben(surprise-film). Jeg dro fordi de reklamerte med at det skulle være førpremiere på en kino-film. Skuffelsen var stor da jeg ankom, og så at filmen varte i 100 min(det utelukka Benjamin Button), og at det hadde vært et foredrag om norsk film i forkant. Vi frykta med en gang at det skulle være filmen Nord, og satt oss noe motvillige i kino-salen. De sa ingenting før visningen, unntatt at det var gratis drike(<3), så snurret de igang. Gleden var enorm når vi skjønte at det var Wrestler som var overraskelsen.

Hadde forventet litt mer utifra hype, men absolutt en knallfilm. Slutten løftet filmen minst ett hakk, og jeg synes det lukter Oscar til Rourke lang vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...