Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare å ringe Dolph...

Edit:

Men skal sies at jeg er skeptisk til den type regissører som kommer fra animert film for å lage denne typen ting. Rob Minkoff lagde jo bare rør ut av The Forbidden Kingdom etter å ha kommet fra Stuart Little osv, men det er bare min mening. Så forventningen mine blir nok ikke veldig høye.

Endret av Manx
Skrevet

Crappy '80 talls film er moro, så skal ikke se bort i fra at jeg foretrekker den utgaven når jeg har fått sett den nye når den kommer.

Skrevet

Den forrige Masters of the Universe-filmen er jo så dårlig at den er morsom, da. Særlig space-sekvensene der de liksom hopper rundt på fremmede planeter som består av dårlig malte isopor-steiner og kulisser som beveger seg når de komme borti dem.

Skrevet
Den forrige Masters of the Universe-filmen er jo så dårlig at den er morsom, da. Særlig space-sekvensene der de liksom hopper rundt på fremmede planeter som består av dårlig malte isopor-steiner og kulisser som beveger seg når de komme borti dem.

Litt det samme som i Plan 9 From Outer Space hvor de klarer å velte en gravstein av isopor.

Skrevet (endret)
Hehe, sant det. Men jeg håper jeg får noe som kan gi meg nostalgitripp, a la Transformers :)

Da tror jeg de har bommet med regissøren...

Jeg fikk med meg et intervju med Clinte Eastwood akkurat nå, hos Ellen. Så jeg har funnet ut hvilken film som kommer til å vinne Oscaren for beste film til neste år, jeg er ikke i tvil en gang.

The Human Factor, med Morgan Freeman som Nelson Mandela, kan vel like godt gi Oscaren til Freeman i samme slengen tenker jeg :)

Edit:

Fant vel ut si samme slengen at jeg drar en bunke med Eastwood filmer i dag, har vel The Unforgiven, Pale Rider, Million Dollar Baby, Space Cowboys, The Gauntlet og Every Which Way But Loose liggende i HD her så bør vel få unna noen av dem tenker jeg.

Endret av Manx
Skrevet

Er jo sant, sist gang en person med bolleklipp hadde suksess på kino var vel i 94 med Dumb and Dumber så da er det jo pokker meg på tide igjen :p

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Noen må sette pottesveisen på kartet igjen.

Skrevet

En så mektig mann som He-Man gir jo en god beng i hva som er mote eller ikke. Hvorfor bry seg om det. Er som med Supermann. Han kan fly, se på damer i dusjen uten at de merker det og er uberkjekk. Da kan han ta seg den frihet å gå med underbuksen på utsiden. Han er alien, så han kan jo alltids bare si at det var mote der hjemme :)

Skrevet
En så mektig mann som He-Man gir jo en god beng i hva som er mote eller ikke. Hvorfor bry seg om det. Er som med Supermann. Han kan fly, se på damer i dusjen uten at de merker det og er uberkjekk. Da kan han ta seg den frihet å gå med underbuksen på utsiden. Han er alien, så han kan jo alltids bare si at det var mote der hjemme :)

Superman har endret kostyme like mange ganger som alle andre, det er bare å sammenligne Superman med Superman Returns så ser man en rimelig drastisk draktendring. Håret er vel alltid 1950-talls Greasesleik men det godtar man selvfølgelig fordi det er stilig. Litt utrolig at en karakter som He-Man blir skrevet med potteklipp^^

Skrevet (endret)

Håret har nok endret seg det også, siden 1950-talls greasesleik ikke fantes i 1938 når SM ble utgitt første gang.

Da kunne han ikke skyte lasere fra øyenene eller fly bare "leap tall buildings in a single leap" og hadde superstyrke.

Forklaringen var at tyngdekraften på krypton var 8-10 ganger større enn på jorda (fordi planeten var 8-10 ganger større), og folkene der var dermed tilpasset å gjøre dagligdagse ting i så stor tyngdekraft. En ting som veier 10 kg på jorda ville veid 80 kg på Krypton. Så når Superman kom til jorda beholdt han styrken sin men alt ble 8-10 ganger lettere å gjøre. Som å hoppe høyt eller løfte biler. Eller banke skurker. Alle disse tingene som å fly og smelte ting med øynene ble lagt til når superheltene måtte bli suprere for å fortsatt selge blader.

Endret av Bytex
Skrevet

Tenkte jeg skulle se en film seinere i kveld men klarer ikke helt å bestemme meg. Little Miss Sunshine eller Blue Velvet?

Har forresten ikke sett noe av Lynch utenom et par episoder av Twin Peaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...