Dorian Gray Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Eraserhead fremstår ikke for meg som en spesielt kompleks film, bare en veldig sær film. Mulholland Dr har en stor mengde smådetaljer og småting å legge merke til, mens Eraserhead for min del fremstår mer som en film laget for å fremkalle en stemning. Den har riktignok noen sære elementer, men den er ikke kompliserte eller kompleks - den har bare noen få elementer som virker svært merkelige.
Bob_3 The Builder Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Men hva digget du så sabla med den? Den var interessant til tider, men jeg kom ikke akkurat da jeg så filmen. Edit: @ Cypheron. Endret 28. januar 2009 av Bob_3
Infenso Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg følte jeg forstod det aller meste i filmen, men det gjorde jeg sannsynligvis ikke. Fra filmens trivia på imdb: To date David Lynch has refused to say a word about the film in any kind of public forum, preferring that viewers make up their own minds about what it all means. The only comment he’s made is on the 2000 DVD release of the film. He states that no one has come close to the true meaning of the film. Her er anmeldelsen jeg skrev på søndag, hvis noen måtte lure på hva jeg ser i filmen. Eraserhead er en film som er vanskelig å beskrive med ord. Som Dorian sier er den en sær og stemningsfull opplevelse, og så absolutt ikke en film for alle. Endret 28. januar 2009 av Infenso
CypheroN Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Bob: Jo, som du ser så fint ser Dorian Gray skriver: "Stemning". Ja, det er så simpelt og enkelt som det. Stemningen i filmen appellerte 100% PURE LOVE for meg. Jeg elsket stemningen av det nedslitte post-industrielle miljøet i filmen. Jeg satt trollbundet under hele filmen, og jeg digger alt med den. "Hva som er så sabla bra med den", vet jeg ikke, jeg rangerer filmopplevelser etter hva jeg syntes er best, og Eraserhead er ganske høyt oppe der.
Juleniss1 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Jeg følte jeg forstod det aller meste i filmen, men det gjorde jeg sannsynligvis ikke. Fra filmens trivia på imdb: To date David Lynch has refused to say a word about the film in any kind of public forum, preferring that viewers make up their own minds about what it all means. The only comment he’s made is on the 2000 DVD release of the film. He states that no one has come close to the true meaning of the film. Vel..Akkurat dette får meg til å tro at filmen ikke er så sinnssykt dyp heller. Fikk samme inntrykk som Dorian under denne filmen. Ikke spesielt "mind fuck" eller kompleks, men en rekke merkelige scener. Så uansett filmen og fant en forklaring som jeg anså som lite sannsynlig, men jeg likte den. Jeg er fornøyd og Lynch er fornøyd.
Bob_3 The Builder Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Bob: Jo, som du ser så fint ser Dorian Gray skriver: "Stemning". Ja, det er så simpelt og enkelt som det. Stemningen i filmen appellerte 100% PURE LOVE for meg. Jeg elsket stemningen av det nedslitte post-industrielle miljøet i filmen. Jeg satt trollbundet under hele filmen, og jeg digger alt med den. "Hva som er så sabla bra med den", vet jeg ikke, jeg rangerer filmopplevelser etter hva jeg syntes er best, og Eraserhead er ganske høyt oppe der. Men det var bare stemninga du likte? For det hender ofte at jeg trekker opp 1-2 karakterer for stemninga, men ikke 9,5.
Dorian Gray Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Personlig så jeg ingenting annet i filmen enn stemning, så jeg vet ikke hva som skal trekke verken opp eller ned.
Bob_3 The Builder Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Nettopp, det er så lite annet å hente ut, samtidig som den tidvis har en interessant stemning. Jeg har ikke ratet den, men hvis noen har noen overbevisende argumenter for hvorfor den er så himla bra, er jeg lutter øre.
Manx Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Kan jo komme med et lite tips når det kommer til film. Hvis det er noen som har lyst til å ta en titt på hvordan zombier som tilfeldigvis har blitt bitt av den samme edderkoppen som Peter Parker har blitt bitt av så er det bare å ta en titt på remaken av Day of the Dead...
DoktorBacon Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Er musikken til The Untouchable's Ennio Morricone's dårligste arbeid? Jeg ble overrasket over at den fyren faktisk kunne ødelegge tilsynelatende gode scener med sitt oversentimentale og pompøse bidrag. Jaja, det viser vel bare at selv mestere kan ha sine dårlige dager (eller måneder) på jobben. Endret 28. januar 2009 av DoktorBacon
Xell Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Komponisten er jo også i stor grad styrt av hva ressigøren vil. Har man en ressigør som hele tiden sier "nei, mer sånn" eller "mindere der" så blir det mer eller mindere.
Speik Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Er musikken til The Untouchable's Ennio Morricone's dårligste arbeid? Jeg ble overrasket over at den fyren faktisk kunne ødelegge tilsynelatende gode scener med sitt oversentimentale og pompøse bidrag. Jaja, det viser vel bare at selv mestere kan ha sine dårlige dager (eller måneder) på jobben. Digget soundtracket til The Untouchables jeg. Lenge siden jeg så filmen men jeg husker enda musikken.
CypheroN Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Men det var bare stemninga du likte? For det hender ofte at jeg trekker opp 1-2 karakterer for stemninga, men ikke 9,5. Som sagt, hele filmen appellerte sterkt til meg. Jeg skrev dette i anmeldelsen: "Filmen er full av mørk stemning og forstyrrende drømmesekvenser, og som Infenso skrev i sin anmeldelse: Det er få filmer som passer svart/hvit så godt som denne. Herlig lyseffekter (effekter, i det hele tatt) og hele greie er bare magisk, fuckings awesome".
Skogsraa Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Er musikken til The Untouchable's Ennio Morricone's dårligste arbeid? Jeg ble overrasket over at den fyren faktisk kunne ødelegge tilsynelatende gode scener med sitt oversentimentale og pompøse bidrag. Jaja, det viser vel bare at selv mestere kan ha sine dårlige dager (eller måneder) på jobben. Digget soundtracket til The Untouchables jeg. Lenge siden jeg så filmen men jeg husker enda musikken. Jeg også! Syntes musikken var dritkul. Har soundtracket på ipoden og hører på det annenhver dag.
tjalla Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Intromusikken til The Untouchables er herlig, men utvilsomt et oppskrytt score samt filmen i seg selv.
Juleniss1 Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Kan jo komme med et lite tips når det kommer til film. Hvis det er noen som har lyst til å ta en titt på hvordan zombier som tilfeldigvis har blitt bitt av den samme edderkoppen som Peter Parker har blitt bitt av så er det bare å ta en titt på remaken av Day of the Dead... Grei nok underholdning, men 'remake' er kanskje litt å ta i -- er ikke mye igjen av Romeros film bortsett fra navnet.
Bytex Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Hver gang jeg ser navnet til julenissen, skraper jeg på skjermen fordi jeg tror L'en er et rusk..
Hyperio Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Da har han vel oppnådd akkurat det han ville ... Så en annen Oscar-nominasjon i går/natt. The Reader. Den slår heller ikke Benjamin Button for å si det enkelt. Pluss skal den ha for det er noe så sjeldent som en litt interessant kjærlighetsfilm, hvis den kan kalles det da. Og bra prestasjon av Kate Winslet. Ellers så gjensto det en del spørsmål etter å ha sett filmen. Enten er det meningen eller så er det rett og slett glemt å bli fortalt.
Xanman Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Er det noen her som har sett Frontiere(s)? Lurer på om jeg skal se den i kveld.
Manx Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Grei nok underholdning, men 'remake' er kanskje litt å ta i -- er ikke mye igjen av Romeros film bortsett fra navnet. Er ikke det, er vel stort sett igjen zombier og litt milliæret. Synes vel egentlig ikke at det var grei underholdning heller, når zombiene begynte å klatre i taket da ga jeg opp, men nå er jo filmen sett så da kan jeg jo prate dritt om den Men dagen i dag har vært mye bedre, akkurat ferdig med Reservoir Dogs for ørtene gang, den filmen blir bare bedre og bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå