Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

I går havnet "Con air" i spilleren. Blå disk selvfølgelig. Til å være "såpass gammel" engasjerte den på lyd og bildesiden. Selve filmen var det heller ingenting å si på.

Skrevet
I går havnet "Con air" i spilleren. Blå disk selvfølgelig. Til å være "såpass gammel" engasjerte den på lyd og bildesiden. Selve filmen var det heller ingenting å si på.

De skal vite at til og med filmer fra steinalderen, dvs århundreskiftet 1800/1900, har et ekstremt klart bilde (klarere enn filmer flest fra moderne tid) hvis de har blitt lagret under optimale forhold. Ganske så snacksy materiale for blu-ræy, med andre ord. Men så var det det med lyden... den er litt mer kinkig.

Skrevet
John Torturro er herlig. Sett han Miller's Crossing, The Big Lebowski og Transformers faktisk :p Har han leading role noe sted?

Barton Fink. Og se O Brother Where Art Thou.

Nice. Coen og greier ja.. Blir litt sånn Scorsese/DeNiro-opplegg da :p Turtorro/Coen.

Skrevet

Nå er ikke Turturro eneste gjengangeren i Coen-filmene da. John Goodman, Frances McDormand, Steve Buscemi m.fl. dukker opp titt og ofte, de også.

Skrevet

Jeg sitter med endel filmer har som jeg ikke har sett før. Hvilke burde jeg se?

- Gran Torino

- Se7en

- Texas Chainsaw Massacre

- Gudfaren

- Star Wars.

Har en tendens når jeg skal se film at jeg bestandig velger en jeg har sett før, og ikke en jeg ikke har sett. Men, nå skal jeg altså få sett "filmer man må se" iallfall..

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Takk Jonas for å minne meg på NRK's film ikveld. :)

Viste ikke at Gran Torino hadde kommet til Norge jeg.

Skrevet
Nå er ikke Turturro eneste gjengangeren i Coen-filmene da. John Goodman, Frances McDormand, Steve Buscemi m.fl. dukker opp titt og ofte, de også.

Nå har ikke jeg sett mer enn tre stk (Lebowski, NCFOM, Millers), så det visste jeg ikke.

Visste ikke at Gran Torino hadde kommet til Norge jeg.

Den har ikke det?

Skrevet

Nå har ikke jeg sett mer enn tre stk (Lebowski, NCFOM, Millers), så det visste jeg ikke.

Visste ikke at Gran Torino hadde kommet til Norge jeg.

Den har ikke det?

Det er vel sluppet en screen release på nettet. Forstår ikke at folk gidder å se en storfilm i ræva kvalitet + masse federal warning osv.. Dukker vel opp en kopibeskyttelsestekst nederst inni mellom også, kan jeg tenke meg. Skal du i tillegg se den tekstet, må man belage seg på custom subs..

Skrevet

Jeg holder meg for god til å laste ned storfilmer før release. Det er greit at man knapt klarer å vente, og jeg skjønner godt de som tyr til nedlastning, men du verden så ødelagt filmopplevelsen er. De gangene jeg har sett en film som ikke har vært på DVD eller kino har det ikke vært stort til filmopplevelse. Det frister som bare det å ta en titt på Milk og The Curious Case of Benjamin Button, men de skal sees på kino.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...