Juvenal Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Det er stort, men når Mimir først skulle snakke om STORE filmer er det jo greit å ha i bakhodet
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hva er poenget da? At siden No Country vant, som overhodet ikke var den filmen med høyest budsjett det året, så var det korrupsjon inne i bildet? At de store vinner over de små.
Juvenal Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) En films budsjett er jo ingen garantist for hverken det ene eller det andre - men det er jo ofte en fordel med et større budsjett (eller i det minste stort nok). At din filmsmak favoriserer de små filmene er jo vel og bra, men jeg vil ikke si at en film automatisk blir god fordi den har et mindre budsjett enn de andre. Det er kanskje mer imponerende av en film med et 6mill$-budsjett å bli nominert enn de virkelig store blockbusterne, men blockbusterne er der for en grunn: de er gode filmer. Nå vil jeg hverken kalle There Will Be Blood, Juno, No Country osv. for blockbustere, for ingen av disse hadde et "sinnsykt" budsjett, og jeg føler at argumentasjonen din blir mer synsing og usaklig kritikk basert på subjektiv smak fremfor noe annet. Edit: Atonement var forøvrig den filmen med høyest budsjett i fjor: 30 mill$... Endret 12. januar 2009 av Juvenal
Bob_3 The Builder Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Edit: Atonement var forøvrig den filmen med høyest budsjett i fjor: 30 mill$... Noe som beviser at penger ikke har noe å si for en films kvalitet. Makan til smørje.
Juvenal Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det er nok noen timer av livet ditt du ikke får igjen. Men hva skjer med underdog-mentaliteten? Hvorfor skal man alltid hate de store? Overalt, i sport, film, osv... Når et lite drittlag kan komme og slå mesterne, gjerne med kollektiv innsats og litt flaks. Kjipt for de store gutta som faktisk har ofra livet sitt for saken sin, trent jevnt og trutt, virkelig lagt sjela i det... så kommer en gjeng drittunger og vinner kampen med litt flaks. Rart at vi alltid skal heie på dem, gitt. Gi meg en film hvor storlaget bare cruiser gjennom og vinner alt. Som et bevis på at, ja, de store faktisk vinner. Livets realiteter er kanskje litt kjipe, men face it: det er ikke alltid best å være minst. Endret 12. januar 2009 av Juvenal
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Det skulle da bare mangle at man holder med de som trenger det.
Juvenal Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Mener du virkelig det? Selvfølgelig gjør man det når filmens vinkling og oppbygning tilsier det. Men når man tenker seg om, er det ikke alltid logisk og rettferdig at den lille kjipe karen, som egentlig ikke har gjort allverdens, skal komme og slå han som alltid har vært mester - og som faktisk har ofra et helt liv for det. Javel, så blir mesteren alltid fremstilt som skurk, men han har vel sine motiver han også. Endret 12. januar 2009 av Juvenal
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg mener ikke nødvendigvis at det alltid er det riktige, men det er sånn vi er laget.
Juvenal Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Jeg ser ikke logikken i det. Muligens foretrekker vi å være unyanserte og se ting fra kun én side (og spesielt når vi ser film, det er jo særtilfeller), men jeg velger å sette spørsmålstegn ved det. Muligens er vi prekonstruert for det, men tviler. edit: leif Endret 12. januar 2009 av Juvenal
Dorian Gray Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Uansett har vi etablert at de ikke er kjøpt og betalt, men at de filmene som er "typisk Oscar" er de som gjerne vinner. Man ser jo på en film om den er laget for å være vinne Oscar, blant annet krever "Beste mannlige skuespiller" at man har en monolog hvor man kjefter og smeller (Daniel Day-Lewis i There Will Be Blood) mens beste film og regissør skal i disse dager gå til en film som tar for seg noe kontroversielt. På 90-tallet var det filmer om England og historisk drama som stakk av med priser, de siste årene har det derimot vært filmer om rase, homofili, forandrende tider, osv. Filmen skal helst si noe om samfunnet nå kontra 10-50 år siden.
haarod Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Det er alltid morsomt med underdogs ja. Atonement er etter min mening en fantastisk film, men den siste delen var litt langdryg til tider.
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Juvenal: Jeg tror det ligger i oss. Nå skal det nevnes at jeg ikke utelukkende foretrekker små filmer. De fleste av mine favoritter er da store suksesser på alle mulige måter. Endret 12. januar 2009 av Mimir
magnusbe Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 A propos Golden Globe: fantastisk takketale frå Tina Fey
- Moradi - Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Noen som hvet hvordan enn kan vite om en utgave er pirat eller ikke?? Eks på QXL
Mojo Pin Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Noen som hvet hvordan enn kan vite om en utgave er pirat eller ikke?? Eks på QXL Det kan du vel forsåvidt ikke vite helt sikkert før du kjøper den. Når du har den i hånda, så skal selgeren være flink dersom du ikke oppdager det. Det beste er å se på selgers tilbakemeldinger. Dersom du ser at selgeren har nesten bare positive tilbakemeldinger, og er en storselger, så har du mest sannsynlig ingenting å være redd for
haarod Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) snip Må si meg litt uenig der. Man kan finne samfunnskritikk i alt, men hvis du ser på hvem som har vunnet fra 2000 og utover finner vi blant annet Gladiator, A Beautiful Mind, Ringenes Herre - Atter en konge og Chigaco og jeg vil påstå at de ikke er blant de mest samfunnskritiske filmene Endret 12. januar 2009 av haarod
Nistelrooy Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Ingen grunn til bekymring. Kjøp fra selgere med 97% positive tilbakemeldinger eller mer, så skal det gå bra. Bare husk å lese hele teksten på auksjonen. Jeg har handlet veldig mange ganger på QXl, aldri opplevd noe tull.
blured Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 snip Må si meg litt uenig der. Man kan finne samfunnskritikk i alt, men hvis du ser på hvem som har vunnet fra 2000 og utover finner vi blant annet Gladiator, A Beautiful Mind, Ringenes Herre - Atter en konge og Chigaco og jeg vil påstå at de ikke er blant de mest samfunnskritiske filmene Selv om det ofte er en trend mtp hvem som vinner, betyr ikke det at alle filmer som vinner er endel av den trenden... heldigvis.
Dorian Gray Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 A Beautiful Mind er veldig typisk Oscar-film i samme stil som Rain Man, Chicago og Ringenes Herre er 100% uforståelig og Gladiator er bare en knallgod film. ^^
CypheroN Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Ringenes Herre er 100% uforståelig100% og greier? Du skjønner ikke at folk kan like den litt engang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå