Gå til innhold

dritt lei bråketet amd pc


venomzorg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg MIST Silent Twin fra Microplex, denne kjøleren er basert på en ekstremt smart ribbe med to 16dB Papst vifter, samlet støynivå er på 19dB. Denne kjøleren er norskprodusert og har fått meget god kritikk fra både norske og utenlandske eksperter.

 

Med god lufting i kabinettet duger kjølerenen til de mest varmeutviklende CPU'ene. Chieftech Dragon tipper jeg du har?!...i så fall setter du inn 3x80mm Papst 19dB vifter til "innlufting", en i døren og to foran. I tillegg trenger du seff to bak til utlufting.

 

Dette burde rekke i massevis for en som krever lyd-løs-ning :wink:

Lenke til kommentar

Interessant!

 

Jeg holder på å bli hu'gærn av maskinen min. Etter å ha holdt øret inntil de forskjellige delene (med dekselet av), mener jeg at det er PSUen som bråker mest. Går det an å bytte ut PSUen i et AOpen miditower til noe superstille sånn uten videre?

 

Vil helst unngå å kjøpe nytt kabinett, fordi jeg ikke har lyst til å demontere og remontere alt sammen.

 

Fred

Lenke til kommentar

Svar til han siste er at mitt aopenkabinett bråkte så mye at jeg bytta det ut... Naboens bråker ikke like mye så kabinettet må forsterke lyden eller noe sånt. rart...

 

 

Men det jeg skulle si er at når de klarte å kjøre en 2.8ghz p4 på n zalman cu vifte passivt så skal det **** meg gå ann og kjøre alle typer prosessorer og viften som er i bruk står på et eget stativ og er 90*90mm tror jeg men det er jo bare å kjøpe en 120*120 så lenge det er plass i kabinettet :wink:

 

(pass på kjøleren er *******s stor

Lenke til kommentar

I de fleste kabinetter på markedet i dag så er det ikke noe prob. å bytte PSU.

 

I en del kabinetter kan de beveglige delene (vifter, HD o.l.) skape resonans i de store metallflatene. Prøv å legge hånden på sideplater, dører o.l. for å se om dette påvirker støyen. Dersom støyen minskes/forsvinner, så kan du for en relativt billig penge kjøpe asfaltmatter/blymatter i en bilrekvisita-foretning som du kan dempe ned flatene med.

 

Du kan også bruke Superfleece e.l., men dette koster vesentlig mer. "dB Axe" og "Noisekiller" er også gode alternativer (serlig for case-moddere, da du kan få dem i ulike farger...). Dette er en masse som sprøytes på de flatene du ønsker å lyddempe, og du kan finne disse (eller noe som ligner) i gode bilstereoforetninger.

Lenke til kommentar

Har tenkt å stikke bort umiddelbart og kjøpe en Enermax ATX 350W Whisper strømforsyning med mindre noen her fraråder dette på det STERKESTE!

Vil også montere en NoiseKiller regulator.

Det er da nødt til å hjelpe?

 

Fred

 

 

Det hjalp, gitt! Ett skritt nærmere lydløshet... men mer må gjøres.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Fredric Drum på 2002-11-12 00:15 ]

Lenke til kommentar

Ser at mange fortviler over støy fra pcen. Er selv fanatisk når det gjelder slik støy. Har gjort allt mulig for å få den stille, uten at det har kostet så mye. Det som bråker mest på min pc er faktisk skjermen!!(athlon1200, gf2gts,). Den lager en svak during. Noen som vet av en skjerm som garanteres å være lydløs?

når det gjelder støy fra strømforsyning anbefaler jeg å fjerne orginalvifta, kutte opp bunnen i strømforsyninga og installere en stillegående papstvifte (120x120) som du kobler på 5 volt. Da garenterer jeg at viftestøy fra strømforsyninga blir eliminert. Ps. jeg har et dårlig aopenkabinett med 300w strømforsyning, selv dette kan bli lydløst!! HUSK! det nytter aldri å skifte bare den komponenten du tror bråker mest. Du må gjøre noe med allt!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: [steinan]Bender på 2002-11-12 16:22 ]

Lenke til kommentar

det er jo ikke AMD som bråker, men hva du putter på dem. Glaciatech suger... ikke kjøp det.. forresten syns ikke vifta i chieftec 340w strømforsyninga bråker så mye jeg... tror det fatisk chipset og gpu viftene som bråker mest hos meg. Derimot kjører jeg rheostatene mine på fullt så høres PC'en min ut som et fly.

 

en 12db på prosessor og en 12db bak så er du i land.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-11-08 20:20, skrev Xvani:

Hum, Jeg har prøvd å ta ut alle mine vifter, inklusiv HD og GPU. Det var bare CPU vifta igjen (MIST silent twin) og likevel bråkte det!


Det var IKKE viftestøy, la øret inntil cpu kjøleren, men nesten ingen lyd. Likevel kom det en slags "elektrisk" lyd, hvis dere skjønner hva jeg mener. Må ha kommet et sted fra hk'et som er et MSI KT3 Ultra 2


Hva i all verden er dette?


det er den lyden som egentlig bråker mest i mitt system...


 

Høres ut som det er strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...