Gå til innhold

Wii-pris er ute


KjellV

Anbefalte innlegg

Hossa, Nintendo har faktisk ikke gjort noe annet her enn å lage en ny boks og sette en pris på den. De har framsatt et tilbud, og det tilbudet heter Wii, og har en gitt pris og gitte muligheter. Om du synes det er verd prisen eller ei er det du selv som bestemmer, men om andre synes det er verd prisen er det ingen grunn til å bli sint av den grunn.

 

Det finnes alltid ting som er dyrere enn det man personlig mener de er verd, men da stemmer man med lommeboka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan i svarteste helvete kan du unnskylde Nintendo for dette her ? Dere Nintendo fanboys er helt skrudde. Det du sier er at du synes det er greit at Nintendo gir deg minst mulig for pengene. Helt utrolig.

7189908[/snapback]

Ro deg ned. Jeg unskylder ikke Nintendo, bare forklarer grunnen til det. Prisen er grei nok for meg, det er spillene som jeg bryr meg mest om. Det er ikke noe vi kan gjøre med det uansett, annet enn å enten kjøpe den eller ikke. Ditt valg.

Lenke til kommentar

Her er grunnene til at jeg kommer til å kjøpe Wii den 8 desember

Virtual console

En liten og solid konsoll(Nintendo er kjente for å lage solide produkter)

Full motionsensing

Wiisports

Gratis online gjennom wi-fi og minnekort inkludert.

Spill som Zelda, Mario, Resident evil og Metroid prime. Og i tillegg kommer det nye spennende spill som Red steel, Sadness og Heroes samtidig som at Wii ser ut til å få solid third-party støtte.

 

Jeg skulle gjerne sett at Wii kostet mindre. But then again, jeg tenkte ikke mye over at jeg betalte 3400 for 360'en da den kom ut for et år siden. Nå har den gått ned i pris slik at den koster nesten like lite her i Norge som i USA. Det er ikke vanlig her i Norge.

 

Ikke glem at Wii er 50$ billigere enn 360 i USA. I motsetning til MS har ikke Nintendo råd til å prise ned konsollene sine. Når det er sagt, vil jeg si at 360 premium er den "billigste" pakken på markedet i forhold til Wii og PS3. Men å si at Nintendo er grådige er å gå for langt.

 

Folk har forskjellige måter å verdsette hardwaren på. For min del er blant annet motionsensingen en kompensasjon for grafikken. Og jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å nyte Wii og twilight princess den 8. desember.

Lenke til kommentar
Og en annen ting er jo at man kan faen meg ikke se på DVD filmer på maskinen! De er så gjerrige at de ikke støtter det.

 

Og nå er det snakk om en ny modell neste år som skal støtte det ? Hva søren er det for noe tull ? Så jævla typisk Nintendo.

7189523[/snapback]

 

Hva skal man med DVD spiller nå om dagen? Her i huset har vi alerede 8 DVD spillere med 6PC'er og 2 spillere, samt hjemmekino anlegg. Da ser man som regel der, og jeg vil tørre å påstå at de fleste hustander rundt om har en dvd spiller. Det koster jo nesten ingenting lenger.

 

Kvaliteten på DVD spilleren på konsoillene er så som så uansett. Hvertfall sett mye problemmer med PS2 DVD spilleren. Omtrent hver PS2 spiller vi har prøvd å se film på sliter med å lese disken. Ikke for å si at PS2 er en dårlig konsoll, men den DVD opplegget synes jeg er litt oppskrytt. Ingen efaringer med xbox 360 innen dvd spilling, så der kan jeg ikke uttale meg

Lenke til kommentar
Og en annen ting er jo at man kan faen meg ikke se på DVD filmer på maskinen! De er så gjerrige at de ikke støtter det.

 

Og nå er det snakk om en ny modell neste år som skal støtte det ? Hva søren er det for noe tull ? Så jævla typisk Nintendo.

7189523[/snapback]

 

Hva skal man med DVD spiller nå om dagen? Her i huset har vi alerede 8 DVD spillere med 6PC'er og 2 spillere, samt hjemmekino anlegg. Da ser man som regel der, og jeg vil tørre å påstå at de fleste hustander rundt om har en dvd spiller. Det koster jo nesten ingenting lenger.

 

Kvaliteten på DVD spilleren på konsoillene er så som så uansett. Hvertfall sett mye problemmer med PS2 DVD spilleren. Omtrent hver PS2 spiller vi har prøvd å se film på sliter med å lese disken. Ikke for å si at PS2 er en dårlig konsoll, men den DVD opplegget synes jeg er litt oppskrytt. Ingen efaringer med xbox 360 innen dvd spilling, så der kan jeg ikke uttale meg

7192586[/snapback]

 

Det forklarte jeg i tidligere innlegg. Og selv om du har ørten DVD spillere så betyr ikke det alle andre har det vel ? Og hva betyr kvaliteten for folk flest ? Null og niks. DVD på konsoller er mer enn bra nok.

 

Og film støtte er jo ikke akkurat noe minus uansett, er det vel ?

 

Hvordan kan noen i det hele tatt unnskylde Nintendo for dette ? Blir som å takke bilselgeren fordi bilen han solgte deg ikke har bagasjerom. Det gjør ingenting fordi du har bagasjerom i den andre bilen...

Lenke til kommentar
Dyrere ? Ja, de kan jo ikke gjøre som MS og Sony og svelge den minimale kostnaden å gi kundene sine det samme som de andre...

7189833[/snapback]

Nettopp

Typisk Nintendo fordi de gjorde akkurat det samme med GC. Der ga de også ut en annen versjon som støttet DVD senere.

Den ble bare lansert i Japan i et samarbeid med Panasonic... Den kostet også en god del mer.

7189848[/snapback]

 

Hvordan i svarteste helvete kan du unnskylde Nintendo for dette her ? Dere Nintendo fanboys er helt skrudde. Det du sier er at du synes det er greit at Nintendo gir deg minst mulig for pengene. Helt utrolig.

7189908[/snapback]

 

Det er forskjell på å være fanboy og å like en konsoll. Man er mao. ikke noen fanboy bare fordi man liker Nintendo.

 

Edit: Nintendo kunne godt utstyrt Wii med mulighet for å spille DVD-filmer. Tror ikke det er så dyrt å gi konsollen mulighet for det når den allerede bruker DVD-plater. Støtte for DVD-filmer er tross alt standard på en konsoll i dag.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Eg ville ikkje ha brukt bagasjerom men eller ein bil som funker både som bil eller båt. Hadde jo vore greit med noko som du kunne på kjøre med på land og på sjøen. Men for folk flest så er det nok med at bilen held seg til land også kjøper dei ein båt utenom for å kjøre på sjøen.

7192796[/snapback]

 

Hva er det med at alle moderatorene her ser ut til å være kjøpt og betalt av Nintendo ? Alle sammen av dere virker jo totalt Nintendo fanboys. Og du spesielt gjør jo ikke annet å rakke ned på 360 og prise Nintendo.

 

Skammelig at slike folk er moderatorer på et konsoll forum.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi nesten alle andre rakker ned på Nintendo med tåpelege argumenter som har ingen betydning då det er faktisk spela som vil vinne ein konsollkrig.

 

Og eg misliker Xbox360 kraftig og det er min eigen meining. Eg har lov til å sei at den bråker som ein stor støvsuger og øydeleggjer spelopplevelsen heilt for meg.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi nesten alle andre rakker ned på Nintendo med tåpelege argumenter som har ingen betydning då det er faktisk spela som vil vinne ein konsollkrig.

 

Og eg misliker Xbox360 kraftig og det er min eigen meining. Eg har lov til å sei at den bråker som ein stor støvsuger og øydeleggjer spelopplevelsen heilt for meg.

7192927[/snapback]

 

Ja, blodpris for hva som skulle være en råbillig maskin, null DVD film støtte enda den bruker DVD formatet, rådyre kontrollere, så godt som samme hardware om igjen osv er jo totalt tåpelige argumenter i forhold til "støvsugeren" Xbox 360.

 

Jauda.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi nesten alle andre rakker ned på Nintendo med tåpelege argumenter som har ingen betydning då det er faktisk spela som vil vinne ein konsollkrig.

 

Og eg misliker Xbox360 kraftig og det er min eigen meining. Eg har lov til å sei at den bråker som ein stor støvsuger og øydeleggjer spelopplevelsen heilt for meg.

7192927[/snapback]

 

Ja, blodpris for hva som skulle være en råbillig maskin, null DVD film støtte enda den bruker DVD formatet, rådyre kontrollere, så godt som samme hardware om igjen osv er jo totalt tåpelige argumenter i forhold til "støvsugeren" Xbox 360.

 

Jauda.

7192997[/snapback]

 

Nintendo sa at maskinen skulle koste under 250$. Og det gjør den... Om du trodde på ryktene er det ditt problem.

Lenke til kommentar
Ja, blodpris for hva som skulle være en råbillig maskin, null DVD film støtte enda den bruker DVD formatet, rådyre kontrollere, så godt som samme hardware om igjen osv er jo totalt tåpelige argumenter i forhold til "støvsugeren" Xbox 360.

 

Jauda.

7192997[/snapback]

 

Ja det er det fordi det er snakk om tv-spel som skal gi oss underholdning. Ikkje ny grafikk eller film. Bare speling. Wii er heilt unikt på det området og det er det mange som er villig til å betale for.

 

Eg betaler gjerne 10kr meir på byen for Stella Artois enn Ringnes, CB eller Hansa øl. Det gir mindre øl for pengane men meir kvalitet å kose seg med.

Lenke til kommentar
Ja, blodpris for hva som skulle være en råbillig maskin, null DVD film støtte enda den bruker DVD formatet, rådyre kontrollere, så godt som samme hardware om igjen osv er jo totalt tåpelige argumenter i forhold til "støvsugeren" Xbox 360.

 

Jauda.

7192997[/snapback]

 

Ja det er det fordi det er snakk om tv-spel som skal gi oss underholdning. Ikkje ny grafikk eller film. Bare speling. Wii er heilt unikt på det området og det er det mange som er villig til å betale for.

 

Eg betaler gjerne 10kr meir på byen for Stella Artois enn Ringnes, CB eller Hansa øl. Det gir mindre øl for pengane men meir kvalitet å kose seg med.

7193303[/snapback]

 

Så hvis Wii' en din kunne spilt DVD film som alle andre konsoller mener du altså det ville vært et minus. Det ville vært plagsomt. Irriterende.

 

Javel.

Lenke til kommentar
Hva er det med at alle moderatorene her ser ut til å være kjøpt og betalt av Nintendo ? Alle sammen av dere virker jo totalt Nintendo fanboys. Og du spesielt gjør jo ikke annet å rakke ned på 360 og prise Nintendo.

 

Skammelig at slike folk er moderatorer på et konsoll forum.

7192827[/snapback]

 

Om de roset PS3 opp i skyene hadde du nok ikke protestert.

Hadde vært morsomt å se deg som moderator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...