Gå til innhold

Firefox er tregt, IE er middels, Opera er raskest


Anbefalte innlegg

Tja ,har fortsatt forståelse for at folk ikke vil ha med funksjoner de ikke vil ha. "Out of sight" er ikke det samme som "out of mind". ;)

 

Ja, helv... og. Klarer ikke å bli kvitt følelsen av å ha en irc klient gjemt i Opera en plass.. Når jeg tenker meg om så plager fakskonsollen i XP meg grenseløst også. Damnit... Dere finner meg i linux avdelingen fra nå av. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja ,har fortsatt forståelse for at folk ikke vil ha med funksjoner de ikke vil ha. "Out of sight" er ikke det samme som "out of mind". ;)

 

Ja, helv... og. Klarer ikke å bli kvitt følelsen av å ha en irc klient gjemt i Opera en plass.. Når jeg tenker meg om så plager fakskonsollen i XP meg grenseløst også. Damnit... Dere finner meg i linux avdelingen fra nå av. ;)

7146559[/snapback]

Det her kommer nok som et sjokk for enkelte her men, hold dere fast: Andre kan faktisk oppfatte ting annerledes og ha andre motiv enn deg selv! Jeg vet det kan være hardt å forstå, men bær over med oss!

Personlig skulle jeg feks. gjerne sett at Windows inneholdt mindre fyllstoff og for meg totalt unødvendige funksjoner. Om man kunne velge bort alt unødvendig dilldall under installasjon hadde det vært det beste for min del. Om dette prinsippet også gjaldt for alle applikasjoner hadde jeg vært strålende fornøyd. Selvfølgelig ville dette vært for mer avanserte brukere så jeg forstår også at disse brukerne sikkert ikke utgjør flertallet av målgruppen for produktet, så at det ikke finnes slike funksjoner er ikke noe jeg egrer meg over, men jeg setter meget stor pris på at det finnes.

Lenke til kommentar
Personlig skulle jeg feks. gjerne sett at Windows inneholdt mindre fyllstoff og for meg totalt unødvendige funksjoner. Om man kunne velge bort alt unødvendig dilldall under installasjon hadde det vært det beste for min del. Om dette prinsippet også gjaldt for alle applikasjoner hadde jeg vært strålende fornøyd. Selvfølgelig ville dette vært for mer avanserte brukere så jeg forstår også at disse brukerne sikkert ikke utgjør flertallet av målgruppen for produktet, så at det ikke finnes slike funksjoner er ikke noe jeg egrer meg over, men jeg setter meget stor pris på at det finnes.

7146997[/snapback]

 

Enig. Det burde være valg for avanserte brukere.

 

 

Selv om ikke alle er i brukergruppen, burde det være et tilbud for oss. Jeg har jo ingenting igjen av Windowsen min når jeg har modifisert den etter ønske. :ermm:

Lenke til kommentar
Andre kan faktisk oppfatte ting annerledes og ha andre motiv enn deg selv! Jeg vet det kan være hardt å forstå, men bær over med oss!

7146997[/snapback]

Nei, jeg tror det er en unnskyldning for å ikke bruke Opera. Jeg tror du merker like lite til de funksjonene du ikke bruker i Firefox, og at du tenker like lite på det som jeg tenker på mail-leseren i Opera.

 

Selvfølgelig ville dette vært for mer avanserte brukere så jeg forstår også at disse brukerne sikkert ikke utgjør flertallet av målgruppen for produktet

7146997[/snapback]

 

To opplysninger:

 

1: Du har ikke skjønt hvem som er i målgruppen.

2: Du er ikke i målgruppen.

 

Jeg er temmelig skråsikker på at det er flere viderekomne brukere som har Opera installert enn som har Firefox installert. Dette nettopp fordi Firefox har en så enorm brukermasse i forhold til Opera. Du skal selvfølgelig få hevde at de har _bommet_ på målgruppevalg isåfall.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Det her kommer nok som et sjokk for enkelte her men, hold dere fast: Andre kan faktisk oppfatte ting annerledes og ha andre motiv enn deg selv! Jeg vet det kan være hardt å forstå, men bær over med oss!

7146997[/snapback]

Ta deg ikke nær av innlegget mitt. Det var selvfølgelig satt på spissen. Poenget med posten var at out of sight er out of mind. En som ikke bruker f.eks irc i Opera vil aldri legge merke til det, og vil følgelig heller ikke tenke på det. Med mindre en har tvangstanker da og jeg tror få av oss her inne har det.

Lenke til kommentar

Operafanboys er verre enn Applefanboys. Merk dere dette: Jeg trenger ingen unnskyldning for å ikke bruke Opera. Jeg bruker Firefox, og det er det en grunn til, min surfeopplevelse blir bedre. Jeg surfer raskere og mer effektivt med Firefox enn med Opera. Jeg liker måten Firefox renderer på bedre enn Opera, gudane veit hvorfor, men sånn er det altså. Om Opera renderer et par hundredeler kjappere bryr meg ikke.

 

Ingen disrespekt altså, Opera er en god nettleser, den er bare ikke for meg.

Lenke til kommentar
Operafanboys er verre enn Applefanboys.

7148949[/snapback]

Hvis Opera igjen skulle bli den rette leseren for meg en gang i fremtiden, håper jeg at jeg har glemt denne tråden. Opera gjør for mye bra for weben til at de fortjener slike tråder som setter Opera i dårlig lys.

 

Ingen disrespekt altså, Opera er en god nettleser, den er bare ikke for meg.

7148949[/snapback]

Don't fight it. Å fortelle en fanboy at andre kan ha andre preferanser enn seg selv, er som å fortelle en psykopat at han tok feil.

Lenke til kommentar
Operafanboys er verre enn Applefanboys.

Hvem er "Operafanboys"? Kaller du folk det bare fordi de retter på tåpelige og feilaktige påstander om Opera?

 

Ellers er det vel Firefox-fans som har fått et dårlig rykte etter hvert:

 

"Mostly though, it's the foaming-at-the-mouth FF fans who keep me turned off on the browser. Imo, Firefox is like Linux — more religion than reality."

 

Merk dere dette: Jeg trenger ingen unnskyldning for å ikke bruke Opera.

Nei, det gjør du, men hvis du prøver å komme med begrunnelser/unnskyldninger, så må du regne med å bli avslørt hvis disse ikke holder mål. For eksempel er "bloat" et vanlig argument fra Firefox-fans som prøver å rakke ned på Opera, men dette holder som sagt ikke.

 

Det er nøkkelen her: Folk kommer med uriktige påstander om Opera, eller rakker ned på Opera av merkelige grunner, og da må de regne med at folk svarer.

Lenke til kommentar
Operafanboys er verre enn Applefanboys.

Hvem er "Operafanboys"? Kaller du folk det bare fordi de retter på tåpelige og feilaktige påstander om Opera?

7149561[/snapback]

Mer fordi en del her i tråden ikke evner å se at folk er forskjellige og ønsker forskjellige ting. Opera-fanboyen tror at Opera dekker absolutt alles behov bedre enn alle browsere og extensions i hele verden.

 

Når det gjelder artikkelen din: Ja, det finnes Firefox-fanboys. Det finnes faktisk fanboys for alle programmer. Enda en overraskelse: Ja, det finnes bugs i Firefox. Spesielt i versjon 1.0, som artikkelen sikter til her. Det forundrer meg ikke om det finnes bugs i Opera også. Mener jeg har sett bugfixer for Opera...

Lenke til kommentar
Ta deg ikke nær av innlegget mitt. Det var selvfølgelig satt på spissen. Poenget med posten var at out of sight er out of mind. En som ikke bruker f.eks irc i Opera vil aldri legge merke til det, og vil følgelig heller ikke tenke på det. Med mindre en har tvangstanker da og jeg tror få av oss her inne har det.

7147299[/snapback]

Hehe, nå tror jeg man på ingen måte skal undervurdere "tvangstanker". Er jo hele industrier hvor det ypperste er basert på "tvangstanker" hos brukerne. (Hi-fi, gfx, skjermer etc.). "Out of sight" er overhodet ikke "out of mind" for entusiaster, heldigvis/uheldigvis alt ettersom hvordan man ser det..

 

"Mostly though, it's the foaming-at-the-mouth FF fans who keep me turned off on the browser. Imo, Firefox is like Linux — more religion than reality."

Det var da et usedvanlig intetsigende quote. Hvilken mesterhjerne presterte å gulpe ut dette?

 

Jeg presenterer her "forfatterens" insta-bash template:

"Mostly though, it's the foaming-at-the-mouth (Insert-company/brand-to-be-bashed here) fans who keep me turned off on the (Insert-product-to-be-bashed here). Imo, (Insert-product-to-be-bashed here) is like (Insert-product2-to-be-bashed here) — more religion than reality."

 

Og genererer denne som jeg flytter rett inn i en tilfeldig tråd i konsollseksjonen:

"Mostly though, it's the foaming-at-the-mouth Microsoft fans who keep me turned off on the Xbox. Imo, Xbox is like Wii — more religion than reality."

Lenke til kommentar
Mer fordi en del her i tråden ikke evner å se at folk er forskjellige og ønsker forskjellige ting. Opera-fanboyen tror at Opera dekker absolutt alles behov bedre enn alle browsere og extensions i hele verden.

Det gjelder da også Firefox-fanboys, så jeg skjønner ikke hvorfor du må drive med flamebaiting ved å slenge ut slikt.

 

Når det gjelder artikkelen din: Ja, det finnes Firefox-fanboys. Det finnes faktisk fanboys for alle programmer. Enda en overraskelse: Ja, det finnes bugs i Firefox. Spesielt i versjon 1.0, som artikkelen sikter til her. Det forundrer meg ikke om det finnes bugs i Opera også. Mener jeg har sett bugfixer for Opera...

7149687[/snapback]

Dette handler ikke om at det ikke finnes bugs i Opera, men om at det ikke er noe spesielt med "Opera-fanboys". Faktisk så har Firefox-fans fått litt av et dårlig rykte rundt omkring på grunn av måten de holder på. På digi.no er det f.eks. en Firefox-fan som spammer alle diskusjoner om Opera med løgner om spyware o.l.

Lenke til kommentar

Det må være noe galt med Opera på de maskinene da. Opera er jo kjent for å være raskere enn Firefox:

 

http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html

http://celtickane.com/projects/jsspeed.php (utført av en Firefox-fan)

 

Uavhengige tester bekrefter jo også at den er raskere og bruker mindre ressurser:

 

http://www.ispdirectory.co.za/forum/viewtopic.php?p=522

"First off, Opera is quick ... VERY quick. It can load pages faster than I've seen Firefox or Internet Explorer ever do."

 

http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=3143

"In every test we could throw at it, Opera beat both Firefox and Internet Explorer by a considerable margin. It’s quicker to start up from cold, pages load more quickly, and even the integrated mail client is fast when compared to either Outlook or Thunderbird, although less featurerich than either."

 

http://www.webuser.co.uk/products/Opera_9_review_3216.html

"Despite this wealth of features, Opera operates extremely quickly and smoothly, loading web pages instantly and accurately. It also consumes much less memory than IE and Firefox, even when you have multiple tabs open."

 

http://www.pcselfhelp.net/blog/opera-9-review/

"This browser is clean and FAST. It uses little memory compared to Firefox and it feels very polished. It loads instantly from startup on my computer, even without being integrated into Windows."

Lenke til kommentar
Operafanboys er verre enn Applefanboys. Merk dere dette: Jeg trenger ingen unnskyldning for å ikke bruke Opera. Jeg bruker Firefox, og det er det en grunn til, min surfeopplevelse blir bedre. Jeg surfer raskere og mer effektivt med Firefox enn med Opera. Jeg liker måten Firefox renderer på bedre enn Opera, gudane veit hvorfor, men sånn er det altså. Om Opera renderer et par hundredeler kjappere bryr meg ikke.

 

Ingen disrespekt altså, Opera er en god nettleser, den er bare ikke for meg.

Du sier vel egentlig det jeg har villet hele tida, men jeg har hele tida bitt på diverse agn som trollerne har lagt ut. :)

 

Én ting, dog - Applefanboys syns jeg er verre enn Opera-gutta.

Lenke til kommentar

alt handler om en vane, en vane å bruke en nettleser f.eks., et operative system som apple f.eks.. Om hva som er verre enn ditt og datt har me denne vane saken å gjøre. Eg begynte me opera, just4fun, og ja, syns firefox ser dritt ut, lukte dritt, rett og slett DRiTT. Men d e jo ein vane å bruke opera for meg, og at den e bedre enn firefox, gjør den vanen bedre for meg, enn den dritt vanen dere har. Opera ftw (og btw, norske utvikler, støtt dem!)

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Opera er tregere enn Firefox på alle maskinene jeg har vært borti. Firefox er en fin nettleser, med mange fine addons og skins som man kan benytte. Firefox er også opensource, og sikkerhetshull blir tettet utrolig raskt!

7150416[/snapback]

Angående sikkerhetshullene som blir tettet "utrolig raskt" i FF. I følge Secunia har FireFox 1.x for tiden 3 sikkerhetshull som ikke er tettet, mot Opera 9.x som har 0 hull som ikke er tettet. Nå er versjon 9.x relativ ny, men Opera 8.x har også 0 utettede sikkerhetshull.

Endret av GEman
Lenke til kommentar

Firefox er rett og slett en nettleser for de som vil kjøre det enkelt og ikke er så opptatt av å ha alt for mye dilldall. Jeg har kjørt opera i mange måneder, men vente tilbake til firefox. Kanskje ikke fordi den er rasket eller best, men rett og slett fordi den er Meget brukervennelig og clean. Få funskjoner, de har bare de (da mener jeg meg) trenger. Alt er supert. Derfor bruker jeg firefox.

 

Om det bruker et sekund her og der så er ikke det det værste som kan skje meg akkurat. Om folk liker firefox så la de gjøre det, liker folk opera så la de gjøre det.

 

Er det så stort problem?

 

Men må si, heller opera en IE.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...