Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@NothinDoin kjører i tryvann/varingskollen til "vanlig". Vet ikke hva som skjer i år, har fulltids jobb, ikke fan av helge kjøring i varingskollen/tryvann, og ser ut til å designe oppsettet av div. rails i den lokale bakken, får de pressa inn noe hopp så blir det vel en del kjøring der. Er litt all over the place, glad i offpist rundt gaustatoppen også. du?

 

Herlige boots, Nitro Recoil, men må ha meg nye bindinger, hadde glemt at de var ødelagte fra ifjord. Kjører Nitro T2, og team bootsa. Burde jeg gå for matchende nitrobindinger(tenker speccs, ikke farge:P) eller har noen, noen andre bindinger å anbefale? pris er ikke veldig vikitg, bare det ikke er overprisa signaturbindinger som bare er kule, hvis det finnes da.

Lenke til kommentar

Bruker buff haha. pleier ikke ha noe foran fjeset, og er ikke helt min greie:) Men er vel bare one-size. junkyard har en del tipper jeg;) (søkte det opp for deg også:p)

 

 

Ingen tips for bindinger?

 

Edit: Kjøpte meg Union force nå, så det skal bare bli awesome å komme meg i bakken på torsdag!:D:D Gleder meg som en liten unge. Gitt meg selv noen riktig fine julegaver!

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

@NothinDoin kjører i tryvann/varingskollen til "vanlig". Vet ikke hva som skjer i år, har fulltids jobb, ikke fan av helge kjøring i varingskollen/tryvann, og ser ut til å designe oppsettet av div. rails i den lokale bakken, får de pressa inn noe hopp så blir det vel en del kjøring der. Er litt all over the place, glad i offpist rundt gaustatoppen også. du?

 

Herlige boots, Nitro Recoil, men må ha meg nye bindinger, hadde glemt at de var ødelagte fra ifjord. Kjører Nitro T2, og team bootsa. Burde jeg gå for matchende nitrobindinger(tenker speccs, ikke farge:P) eller har noen, noen andre bindinger å anbefale? pris er ikke veldig vikitg, bare det ikke er overprisa signaturbindinger som bare er kule, hvis det finnes da.

 

forum faction er dritgode, kommer i plain hvit og plain svart, eller en i grønn og en i blå! :p så de kan også være dødskule! xD

Lenke til kommentar

Stod mellom raiden og force. så vel på faction også, tror jeg, men var litt vel myke for meg. Som jeg skrev i posten over:P gikk for union force. Litt av den grunnen var at jeg ble anbefalt en av de to, siden det stod i stil med resten av utstyret, og han var en kompis av en kompis av meg som var med å kjøpe(haha), og sist fordi den eneste grunnen til at de solgte den var pga etterspørselen. Det slår aldri feil på sportsutstyr og mat :p

Lenke til kommentar

Noen som har tips til å sette større kink rails? Sliter med battleshipen (up-flat-down) på Tryvann, faller som regel av halvveis innpå flat-delen.

 

Også må jeg igjen skryte av den superfrekke log-jam greia de har laget på Tryvann.

 

prøvde den noen ganger i fjor, et tipskan være å prøve å kjøre 50-50 opp og boardslide resten! :p det syns i hvertfall jeg er lettest! :p

Lenke til kommentar

lurer på en ting etter å bli fortalt av en venn at det hjelper hvis jeg gjør det. Så har jeg et spørsmål til dere. Med bindingene mine har jeg alltid vært laidback med dem, men det skal være lettere å kjøre og hoppe hvis jeg justerer backplate litt fram. Stemmer det? Han, vennen min, har den helt fremst og påstår at allting er lettere. Jeg har bindingene mine helt bakest.

Lenke til kommentar

Kan du spesifisere litt hva en "back plate" er? Er det high backen eller base platen du snakker om?

 

Jeg har mine base plate justert slik at foten står i sentrert over brettet. Jeg bruker heller justeringen i base platen til å mikrojustere bredden på stance.

 

High backen har jeg som regel på 0° (rett opp) da jeg jibber mye, men på større hopp, i pipe og større fart er det en fordel å ha den lent fremover, da får man bedre kantgrep og, som kompisen din sier, blir det lettere å hoppe siden det hele blir mer stabilt.

Lenke til kommentar

Noen som har testa et brett uten stålkanter før? jeg dro av dem på det gammle brettet mitt, så jeg kunne hoppe trampoline med det, så lurer på om det er verdt bryet og preppe det og dra det med i noen bakke, eller er det helt ubrukelig?

 

Til streetkjøring og jibs og påskeføre er det greit nok, merk deg "greit nok", men kjøring i bakke er det nok ikke tess til.

 

Stålkantene gir deg grep på is og hard snø, noe det er forholdsvis mye av her til lands.

 

Kan se for meg mange stygge situasjoner uten stålkanter, og tror du fort kan komme i fare for å skade både deg og andre når du ikke får stoppet slik som planlagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...