Gå til innhold

Skuffende Internet explorer 7

MrL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes denne oppdateringen, når det kommer til brukervennlighet er helt tragisk. Bortsett fra økt sikkerhet er jo denne håpløs. Enda godt det finnes opera, og der kommer jeg nok til å bli i mange herrens år til :)

Skrevet (endret)

Hvorfor skal du slette IE7 :no:

Skal du bruke IE6 :!: istedet ?

Ønsker du å bruker opera eller firefox , gjør det og la IE7 være installert

og bruk den (sikre IE7) når du trenger den , som f.eks win update og andre tjenester eks online virus scannere osv som trenger activex.

Endret av syar2003
Skrevet
Hvorfor skal du slette IE7  :no:

Skal du bruke IE6  :!: istedet ?

Ønsker du å bruker opera eller firefox , gjør det og la IE7 være installert

og bruk den (sikre IE7) når du trenger den , som f.eks win update og andre tjenester eks online virus scannere osv som trenger activex.

7106714[/snapback]

Skal slette den fordi jeg ikke får redigert CSS filer og sånn der!

Og jeg gidder ikke laste ned mere dritt nå!

Skrevet

får dem ikke opp ved å trykke ctrl + t nei. Kjipt ass..en av de beste av det nye funskjonene jeg likte..(hvis det i det hele tatt var noen flere da?)

Skrevet
Skal slette den fordi jeg ikke får redigert CSS filer og sånn der!

Og jeg gidder ikke laste ned mere dritt nå!

7106784[/snapback]

Betaversjonane kunne ein fjerne frå kontrollpanelet, under Legg til/fjerne programmer, veit ikkje korleis det er med denne. Opera og Firefox er no heller ikkje «dritt», men det får no verte opp til deg.
Skrevet (endret)

Jeg trodde dette omtrent var en spøk jeg. Jeg har ikke giddi å testa betaene eller brydd meg om den nye IE 7, da jeg har gitt rett og slett f i den. Men når den nå var ferdig fikk jeg lyst til å teste. Den føyk ut ved å kjøre inn image jeg lagde rett før innstalleringen.

Jeg lurer på hva de tenker på`? Selv win update burde funke via opera.

Endret av sesteen
Skrevet (endret)
har på følsen at ingen liker den fordi den er fra ms :hmm:

7107155[/snapback]

jeg tror du har helt rett.

liker IE7 veldigt god, etter har brukt IE6 i alle år er dette en forbedring.

Endret av gaggen
Skrevet (endret)

Hvor er brukervennligheten? Ikke kan du velge hvor du vil ha menye, bare hive de under hverandre. Knappene virker også ulogisk plassert.

Poenget er at når det finnes browsere som ligger årevis foran er dette bare patetisk. Fordelene er at den øker sikkerheten for de som ikke vet om noe annet enn IE. Dette er ikke noe mer enn en rein nettleser uten noen brukbar funksjonalitet. På 6 år i tenkeboksen burde de få til noe bedre.

Edit: Hva er det du liker så godt med IE at du tviholder på den?

Endret av sesteen
Skrevet

Måtte jo teste det da det kom, og rett etter å ha instalert det mista jeg nettverket på pcen. Måtte restarte to ganger, og instalere IE7 en gang til før jeg fikk nett :p Go'start tenkte jeg og starta programmet og ble ikke overasket at det var slik det var. Ikke imponert i det hele tatt.

Skrevet

Ser bra ut. Den er rask (ikke like rask som opera spesielt når det gjelder frem/tilbake), bruksvennlig for dem dette passer....

Skal bruke den kun til windows update og ordnett.no, kommer selvsagt til å fortsette å bruke Opera og Avant!

Skrevet
Kult nytt design, men det går treigt, og tabsene er ikke der? Synes faktsik betaen var bedre.

7105019[/snapback]

Syns i grunn ikke det ser ut som IE7 i det hele tatt på bildet ditt jeg da men, prøvd å innstallere den på nytt?

Hvis du ser på bildet mitt så er layout'en helt anderledes, din likner jo på den gamle, med noen nye knapper, ikke har du tabs, ikke har du RSS feed, og ikke trodde jeg IE7 final var kommet på Norsk.

Men vet ikke jeg, bruker selv IE7 under XP her og er veldig fornøyd med den, og det er jeg sikker på at mange andre hadde vært også, om de la vekk det kvasi -"jeg hater IE" forutintatte holdningene et lite øyeblikk.

Selv har jeg forøvrig både Firefox og Opera innstallert, jeg finner både fordeler og ulemper med alle sammen, og jeg har ærlig talt litt vanskelig for å se hva som gjør feks Firefox så fantastisk mye bedre enn IE7. Men det er jo opp til enhver hva man vil bruke.

post-56388-1161545255_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Den viktigste funksjonen med å bruke opera og firefox er ikke minst sikkerheten. Denne er nå selvsagt mye bedre nå i IE 7, men den slår nok ikke opera enda. Dessuten har IE et håpløst brukergrensesnitt etter min mening. Den gamle IE 6 var helt ok på det området.

En annet problem er hvorfor microsoft ikke en gang for alle kan begynne å følge web standarden, og ikke lage en masse prepropiært tøv. Den kommer ikke på automtiske updates før 1 november, og hele pointet med det er at en skal kunne oppdatere hjemmesidene så IE kan lese de korrekt. Sånn unødvendig knoting hadde vært en sagablott om det var en standard som alle fulgte. De skal trossalt brukes på internett der det finnes et av hav av forskjellige maskiner og browsere. Så på det området burde det gåan å få til en felles standard enighet/løsning uten at noen til stadighet MÅ trikse og mikse for å få lura in standarder de kan få solgt.

De som lurer på hva jeg snakker om kan teste browseren enkelt for å se hvilken som følger standarder.

Link: http://www.webstandards.org/files/acid2/test.html

Endret av sesteen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...