Gå til innhold

Slutt for Siemens-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare endel arbeidsplasser som er lagt ned, for å dempe underskuddet hos den tyske delen. Dette er normal strategi og veldig nødvendig, bare i litt større skala i denne saken enn ellers :)

Små markeder uten særlig mye inntjening, som Norge, kan nok bli kuttet ut iløpet av 2007 (Support vil selvfølgelig fortsatt være der), men etter noen år med vekst er de kanskje tilbake igjen. Hadde vært trist for brukerne hvis det mest innovative merket og kongene av Limited Editions skulle gi seg.

 

Får tro det blir fart på sakene nå når de kvitter seg med sinkene i Tyskland.

 

Utrolig at IT-Avisen kan skrive 'merkenavnet SIEMENS går en usikker fremtid i møte', har de virkelig ikke fått med seg at det har vært planen i over et år nå at SIEMENS-merket skal bort uansett... :D

Lenke til kommentar

Det er jo bra, men det store potensialet ligger i land som tyskland, frankrike, italia, spania og UK.

 

Skal godt gjøres å gå i underskudd i et land der det stort sett kun er et salgs-kontor + litt marketing, som i Norge, i motsetning til Tyskland der de hadde mye produksjon, research og utvikling ;)

Lenke til kommentar
Er bare endel arbeidsplasser som er lagt ned, for å dempe underskuddet hos den tyske delen.

Gikk de ikke med 20 millioner underskudd pr døgn da?!?

;)

Ganske heftig underskudd også det.

 

Det som er oppsiktsvekkene er at BQ og Siemens hadde en avtale om at fabrikkene og arb.plassene skulle være skånet i 3 år, så går det ikke et år engang før BQ legger det ned.

Siemens er/var ikke mye fornøyd med det.

De har jo tross alt gått fra en markeds andel fra vel 3%, og ned til 1.5% det siste året.

 

Hadde vært trist for brukerne hvis det mest innovative merket og kongene av Limited Editions skulle gi seg

 

Jeg vet du liker og er opptatt av dette merket Molna, derfor stiller jeg ikke dette spm for å være dust...

Men jeg lurer på hva du legger i det du sier her : det mest innovative merket?!?

:hmm:

 

Tror BQ kommer til å fokusere på sine kjerne områder igjen, Asia.

Lenke til kommentar

bmw3: Med det mener jeg selvsagt at de har vært det merket som har vært best til å introdusere nye funksjoner/teknologier til mobiler :)

BenQ vil fokusere på Asia, Latin-Amerika og enkelte markeder i Europa.

 

mckvakk: kan ikke kommentere alt man leser, men er i allefall bra at BenQ Norge tar service seriøst.

Lenke til kommentar
Jeg vet du liker og er opptatt av dette merket Molna

Denne må jeg få lov å kommentere :)

 

Jeg har vært lut lei Siemens og Club-Siemens i godt over ett år nå og ikke giddet oppdatere særlig mye med nyheter osv. Det at jeg har en slik side betyr ikke at jeg nødvendigvis er fan av Siemens/BenQ eller særlig opptatt av det merket.

 

Akkurat idag er Nokia det beste merket og derfor anbefaler jeg Nokia til de fleste som spør.

 

Det at jeg skriver mest i BenQ-topics her på forumet har mest med at jeg følger med litt på det som diskuteres på Club-Siemens. I jobb-sammenheng derimot er det Nokia og SonyE jeg har desidert mest kontakt med, men mye av den info jeg får fra dem er konfidensielt og jeg kan dermed ikke bruke den infoen i slike forums.

Med den stillingen jeg har er jeg nødt til å hele tiden vite hvilke mobiler som kommer det neste halvåret, vite hvem som blir populære og hvilke operatører som skal selge dem. Jeg bruker mye tid på dette både på jobb og i fritiden.

 

Min konklusjon er at jeg er mest opptatt av Nokia og SonyE, både i jobb og fritid.

 

Hvis BenQ går under har det egentlig ikke noe å si for meg, verken privat eller i forhold til jobb. Jeg er ingen nostalgiker :)

Lenke til kommentar
Jeg vet du liker og er opptatt av dette merket Molna

Denne må jeg få lov å kommentere :)

 

Jeg har vært lut lei Siemens og Club-Siemens i godt over ett år nå og ikke giddet oppdatere særlig mye med nyheter osv. Det at jeg har en slik side betyr ikke at jeg nødvendigvis er fan av Siemens/BenQ eller særlig opptatt av det merket.

 

Akkurat idag er Nokia det beste merket og derfor anbefaler jeg Nokia til de fleste som spør.

 

Det at jeg skriver mest i BenQ-topics her på forumet har mest med at jeg følger med litt på det som diskuteres på Club-Siemens. I jobb-sammenheng derimot er det Nokia og SonyE jeg har desidert mest kontakt med, men mye av den info jeg får fra dem er konfidensielt og jeg kan dermed ikke bruke den infoen i slike forums.

Med den stillingen jeg har er jeg nødt til å hele tiden vite hvilke mobiler som kommer det neste halvåret, vite hvem som blir populære og hvilke operatører som skal selge dem. Jeg bruker mye tid på dette både på jobb og i fritiden.

 

Min konklusjon er at jeg er mest opptatt av Nokia og SonyE, både i jobb og fritid.

 

Hvis BenQ går under har det egentlig ikke noe å si for meg, verken privat eller i forhold til jobb. Jeg er ingen nostalgiker :)

7103842[/snapback]

 

Godt svar!

Takk!

 

Men, jeg lurer fremdeles på hva slags teknologier Siemens mobile har kommet med som er nyskapende og hva slags innovativ teknologi du refererte til.

Det jeg kan se Siemens har gjort bra, er på mid end og low end mobiler.

No offense molna.

 

:)

 

Og igjen, takk for et opplysene og bra svar.

:yes:

Lenke til kommentar

Fargeskjerm, WAP, HSDPA, slidere, java, MP3, det er vel de viktisgste tror jeg, i tillegg til muligheten å oppgradere selv og også via GPRS. De andre merkene har jo tatt i bruk alle disse unntatt oppgradering vis GPRS til nå. Når Nokia eller SonyE kommer med det så skal du se det blir storoppslag i pressen om denne "revolusjonen" :p

De var også først med integrering av blog-software og IM-software på sine mobiler i tillegg til at de alltid har hatt den beste muligheten for customisering som logoer osv. De er fortsatt ett av de få merkene man kan endre meny-ikoner på, riktignok ved bruk av litt dodgy firmware (men at dette ikke er sperret er kanskje gjort bevisst... hvem vet..)

 

Siste nytt om BenQ Mobile i Tyskland er idag at 1100 får beholde arbeidsplassene sine, så det vil fortsatt være stor aktivitet hos BenQ i Tyskland. Mange av de 1900 som mister jobbene sine vil få ny jobb hos Siemens. Min hovedkontakt i BenQ Tyskland har allerede fått seg ny jobb, mens en annen skal fortsette... :)

Lenke til kommentar
De andre merkene har jo tatt i bruk alle disse unntatt oppgradering vis GPRS til nå. Når Nokia eller SonyE kommer med det så skal du se det blir storoppslag i pressen om denne "revolusjonen" :p

 

.. De er fortsatt ett av de få merkene man kan endre meny-ikoner på, riktignok ved bruk av litt dodgy firmware (men at dette ikke er sperret er kanskje gjort bevisst... hvem vet..)...

7104162[/snapback]

Nokia støtter vel allerede oppgradering over GPRS på 6131? Kommer vel på flere modeller fremover.

 

Alle S60-modeller støtter å bytte ikoner i menyen via themes, uten noe dodgy firmware.

 

Bare litt pirk, forsåvidt helt enig i at Siemens har introdusert mye av det som er selvfølgeligheter i dag, og mer :)

Lenke til kommentar
De andre merkene har jo tatt i bruk alle disse unntatt oppgradering vis GPRS til nå. Når Nokia eller SonyE kommer med det så skal du se det blir storoppslag i pressen om denne "revolusjonen" :p

 

.. De er fortsatt ett av de få merkene man kan endre meny-ikoner på, riktignok ved bruk av litt dodgy firmware (men at dette ikke er sperret er kanskje gjort bevisst... hvem vet..)...

7104162[/snapback]

Nokia støtter vel allerede oppgradering over GPRS på 6131? Kommer vel på flere modeller fremover.

 

Alle S60-modeller støtter å bytte ikoner i menyen via themes, uten noe dodgy firmware.

 

Bare litt pirk, forsåvidt helt enig i at Siemens har introdusert mye av det som er selvfølgeligheter i dag, og mer :)

7104479[/snapback]

 

Sant det der, men det er Siemens som lagde standarden for softwareoppgradering..med andre ord de lagde løsningen som Nokia bruker og en rekke kommer til å bruke...

Lenke til kommentar

 

Akkurat idag er Nokia det beste merket og derfor anbefaler jeg Nokia til de fleste som spør.

 

 

7103842[/snapback]

 

 

så det og kunne lage telefoner som virker teller ikke ?

 

uansett hvilken måte du ser på det er det flest nokia telefoner som blir rettunert til repaerasjon , etter antall og prosent .

 

da kan det ikke være mye bra telefoner

Lenke til kommentar

Spør du meg er siemens dårlig desverre og det er skjeldent jeg anbefaler en siemens for kundene mine. Hovedproblemet i mine øyne er at telefonene jobber for tregt, og selv om de har noe bra i seg, er det ikke bra nok...men dette er min personlige mening.

 

Tror dette er en diskusjon som aldri kommer i land med noe fornuftig da alle har sine favoritter og ikke minst egne meninger...

 

Tenshi

Lenke til kommentar
uansett hvilken måte du ser på det er det flest nokia telefoner som blir rettunert til repaerasjon , etter antall og prosent .

7112397[/snapback]

Nei, nei og nei? Vis til statistikker da.

 

De siste undersøkelser og uttallelser fra anlytikere sier noe helt annet enn Nokia på topp når det kommer til feil.

 

Det var vel SE som var verstingen i Norge om jeg ikke husker feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...