Gå til innhold

Games already filling 25GB Blu-Ray discs-Harrison


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Det er utviklet spill til PS3 (ett vi vet om og som er vel dokumentert) som faktisk trenger BD. Ikke kom med argumenter som at det er sikkert fullt av FMV, sikkert dårlig kodet og muligens elendig komprimering o.l. Det har man overhodet ikke belegg for å komme med. Det er rene spekulasjoner og, unnskyld meg for språket, -temmelig arrogant ovenfor de som faktisk har det som virke å lage slike spill.

 

Poenget er at spillutviklere fyller opp det mediet de har tilgjengelig, hvis platene hadde vært på 100gb, så hadde de fylt opp det også. Jeg velger å tro at folkene i Epic og Obsidian veit mer om dette enn det du gjør.

 

Men om du vil velge å tro at dette spillet ikke kunne blitt lagd for noe annet format enn BR, så vær så god.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er utviklet spill til PS3 (ett vi vet om og som er vel dokumentert) som faktisk trenger BD. Ikke kom med argumenter som at det er sikkert fullt av FMV, sikkert dårlig kodet og muligens elendig komprimering o.l. Det har man overhodet ikke belegg for å komme med. Det er rene spekulasjoner og, unnskyld meg for språket, -temmelig arrogant ovenfor de som faktisk har det som virke å lage slike spill.

 

Poenget er at spillutviklere fyller opp det mediet de har tilgjengelig, hvis platene hadde vært på 100gb, så hadde de fylt opp det også. Jeg velger å tro at folkene i Epic og Obsidian veit mer om dette enn det du gjør.

 

Men om du vil velge å tro at dette spillet ikke kunne blitt lagd for noe annet format enn BR, så vær så god.

7096911[/snapback]

 

Jeg synes du kommer med svært dårlige argumenter her, og du får det til å høres ut som om jeg ikke har noe form for støtte for det jeg sier her. Jeg støtter meg til det produsenten av RFOM sier og det Sony sier. Tror du de har mindre peiling på sitt eget arbeid enn hva Epic og MS har? :nei:

 

EDIT: Modererer meg litt..

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Jeg synes du kommer med svært dårlige argumenter her, og du får det til å høres ut som om jeg ikke har noe form for støtte for det jeg sier her. Jeg støtter meg til det produsenten av RFOM sier og det Sony sier. Tror du de har mindre peiling på sitt eget arbeid enn hva Epic og MS har? :nei:

 

EDIT: Modererer meg litt..

7097102[/snapback]

 

Jeg tror spillutviklere vet langt bedre hva de trenger av plass, og hva de kan få til, enn Sony, ja. Jeg tror også Sony er ute etter å markedsføre egne produkter (selvfølgelig).

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Jeg synes du kommer med svært dårlige argumenter her, og du får det til å høres ut som om jeg ikke har noe form for støtte for det jeg sier her. Jeg støtter meg til det produsenten av RFOM sier og det Sony sier. Tror du de har mindre peiling på sitt eget arbeid enn hva Epic og MS har? :nei:

 

EDIT: Modererer meg litt..

7097102[/snapback]

 

Jeg tror spillutviklere vet langt bedre hva de trenger av plass, og hva de kan få til, enn Sony, ja. Jeg tror også Sony er ute etter å markedsføre egne produkter (selvfølgelig).

7097703[/snapback]

 

Må du være grei.. MS er ikke interresert i å markedsføre sine produkter og å beskytte sine investeringer de da? Er det en Sony/SCE greie det? :dontgetit:

Det er forøvrig ikke Sony eller SCE som lager RFOM dersom det er det du mener. Insomniac som lager RFOM er en 2nd party utvikler og har forøvrig samme innstilling som SCE når det gjelder behovet for BD. De kom med denne påstanden for et par måneder siden. Insomniac står i akkurat samme posisjon ovenfor SCE som Epic gjør ovenfor MS. :thumbup:

 

SCE som spillprodusenter er muligens forutinntatt når det gjelder hva hardware segmentet deres har av utsagn eller strategier, men jeg tror det vil være feil og påstå at de ikke har peiling på hva de kan få til på en konsoll de selv har utviklet. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri snakket om hva MS har sagt, jeg har snakket om Epic og Obsidian, og de kan si hva de vil, uavhengig av MS.

 

Jeg er klar over hvem som lager spillet, men poenget er som sagt, at flere utviklere har sagt, og det er logisk, at de fyller opp den plassen de har å bruke. Sånn er det bare, de har gjort det siden vi brukte disketter.

 

Og Epic utvikler spill både til 360 og PS3.

Lenke til kommentar
De fleste av oss vet utmerket godt at BD medium kommer i flere størrelser. 50GB er tilgjengelig i dag, og det er bekreftet at PS3 vil bruke disse.. :yes:

7095283[/snapback]

 

Sjelden at man må quote seg selv, men kanskje du fikk den med deg nå da Freke? Eller er det rett og slett for å provosere? :D

Lenke til kommentar
Launch titles for the PlayStation 3 are already "getting up close" to the 25GB limit on current Blu-Ray discs, according to Sony's worldwide studios boss Phil Harrison, who was responding to criticism of the PS3's adoption of Blu-Ray.

 

"Already, at our launch titles, we're getting up close to the 25GB limit that we have on our Blu-Ray discs this year," he claimed. "Next year we'll raise that to 50GB, and I'd expect that we’ll be getting close to that in the fairly near future as well."

 

Dette er noe de faktisk velger å skryte av? Hadde vært bedre å holdt kjeft om det, Blu-Ray skulle gi utviklerne masser av plass til å boltre seg på, og allerede fyller de opp plater med kapasitet på 25 GB? Er det ikke litt merkelig med tanke på at X360-utviklere klarer seg med 7 GB, spillene virker ikke være kortere eller dårligere grafisk heller.

 

Uansett, som jeg tidligere har sagt i tråden, utviklere bruker den plassen de har å bruke, man blir ofte lat og tar snarveier om man har nok plass til det, og omvendt, har man lite plass, så finner man løsninger.

 

Speaking in an interview with GamesIndustry.biz journalist Rob Fahey, Harrison decried suggestions that the Blu-Ray drive had been included in the machine purely to push Sony's agenda with regard to Blu-Ray movies.

 

"It's got nothing to do with movies," he responded. "DVD is not sufficient capacity to power the kind of data consumption, or to feed the data consumption needs of Cell and RSX - just purely as a gameplay device, we need Blu-Ray to supply the kind of data that PS3 games use."

 

Åja, de måtte ha plater med såpass til kapasitet fordi det er så jævlig knotete og tungt å utvikle spill til PS3 pga. den elendige arkitekturen de har valgt å bruke. Bra jobba. Så det er derfor forbrukerne måtte betale tusenlapper ekstra for maskinen deres, fordi dere valgte en dyr og såpass ræva CPU, som ikke passer i det hele tatt til spillutvikling, at dere måtte velge et helt nytt og enda dyrere format for lagringsmediet maskinen skal bruke, så dere fikk nok plass... Like greit å gå for OpenGL og da, bare for å gjøre ting litt ekstra knot, siden omtrent ingen bruker det lenger.

Lenke til kommentar
Det neste blir nok å levere spillene på 250 gig harddisker. Må nok til med noe slikt innen et par år hehe

7098325[/snapback]

 

Jaja, det flater vel ut i den evindelige BD/DVD krangelen dette her.. Vel, dere får overbevise dere selv til dere blir blå i trynet.. Faktum er, det er faktisk plass til mer spill på 50GB enn det er på 9GB. Tro det eller ei :whistle:

Lenke til kommentar
Det neste blir nok å levere spillene på 250 gig harddisker. Må nok til med noe slikt innen et par år hehe

7098325[/snapback]

 

Jaja, det flater vel ut i den evindelige BD/DVD krangelen dette her.. Vel, dere får overbevise dere selv til dere blir blå i trynet.. Faktum er, det er faktisk plass til mer spill på 50GB enn det er på 9GB. Tro det eller ei :whistle:

7098513[/snapback]

 

Det spørs på komprimering og koding. Som det ble sitert ett sted tidligere velger mange av utviklerne å være mindre prippen på komprimering og plass sparende teknikker siden de hadde mer plass å jobbe i. Kan godt gi deg en ukomprimert og en komprimert video fil som eksempel ;P

 

Tiden det tar å lage ett skikkelig godt spill som rommer en DVD tar ganske så lang tid og utviklerne som jobber med dette er ikke stakkars underbetalte mennesker i U-land. Så når spillet er ferdig laget må man forvente å selge mange nok spill til å dekke utgiftene. Vil ikke engang tenke på prisen for ett 100 GB spill som er skikkelig satt sammen for å få mest ut av plassen, eller hvor lang tid det ville tatt for dagens selskap å utvikle.

Lenke til kommentar
Jaja, det flater vel ut i den evindelige BD/DVD krangelen dette her.. Vel, dere får overbevise dere selv til dere blir blå i trynet.. Faktum er, det er faktisk plass til mer spill på 50GB enn det er på 9GB. Tro det eller ei :whistle:

7098513[/snapback]

Seriøst hvor lange spill vil du egentlig ha? World of Warcraft er vel ikke mere en rundt 4GB. Hvem trenger egentlig hele det spillet på en disk?

Lenke til kommentar
Det neste blir nok å levere spillene på 250 gig harddisker. Må nok til med noe slikt innen et par år hehe

7098325[/snapback]

Hehe, det hadde vært artig å bestilt spel på Harddiskar. Så når du har spelt nok igjennom det kan du formatere disken, og bruka den i pcen din!

 

 

Faktum er, det er faktisk plass til mer spill på 50GB enn det er på 9GB. Tro det eller ei :whistle:

7098513[/snapback]

Det er jo klart! Det er jo ca 5 gongar så mykje plass. Men det kostar utrulege summar å produsera eit spel idag. Er snakk om mangfoldige millionar dollar. Og ikkje minst kor mykje tid som går med.

 

Ubisoft Shanghai har jobba steinhardt med Double Agent i ca 18 månader. Dei byrja med spelet før Chaos Theory var ute. Det kan jo tenkast at, hvis me bruker regelen din, at spela vil bli 5 gongar så store, pga Bluray. Så vil dei jo og ta 5 gongar så long tid å utvikla. Eg for min del syns 1,5 år er lenge nok å venta på noko eg vil ha.

 

Men ja, det er meir plass. Men eg tvilar på at spela blir noko særleg større. Det er ein enormt ressurs- og tidkrevande prosess å utvikla eit spel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...