Gå til innhold

Dette innlegget har blitt redigert av ...


Anbefalte innlegg

Denne linja, som dukker opp etter at jeg og andre redigerer innlegg her på forumet, begynner egentlig å bli litt irriterende.

 

Det er ikke noe poeng å fortelle meg meningen med å vise denne, da jeg skjønner dens funksjon helt fint. Jeg blir derimot irritert når jeg skriver én bokstav feil og retter dette, for deretter å få denne setningen under innlegget.

 

Det jeg egentlig lurer på, er om det ikke går an å sjekke, på en eller annen måte, om endringene er store eller om det bare er én bokstav eller to spredd utover en hel post som har blitt endret, og bare vise setningen i det første tilfellet?

 

 

Eventuelt vil jeg at moderatorene ikke lenger skal få velge hvor vidt denne skal vises eller ei, slik det er i dag - akkurat en slik funksjon som dette burde være lik uansett hvem som oppretter og redigerer et innlegg. Ser til stadighet at en moderators innlegg har blitt endret, uten at beskjeden vises.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Misforstå meg rett - tas denne helt bort eller om det åpnes for full valgfrihet om den skal vises eller ikke, misbrukes den fort. Man får diskusjoner der folk med vilje sier noe "ekstremt", får reaksjoner og redigerer tilbake. "Hvorfor svarer du så iltert på innlegget mitt!?" osv, og vi er i gang.

 

Dette er for min egen del, og også forumet, uaktuelt. Spørsmålet er om det går an å gjøre unntak når det bare er typo's som rettes.

Lenke til kommentar

Denne funksjonen bør være aktivert etter min mening. Da har moderatorene lettere for å holde kontroll på endringer av poster. En bruekr som er i trøbbel kan jo finne på å redigere bort regelbruddene i poster slik at moderatorene ikke har noe på dem. Da vil moderatorarbeidet bli vanskelig og ting værre.

 

Den er da virkelig ikke så irriterende?

Lenke til kommentar
En bruekr som er i trøbbel kan jo finne på å redigere bort regelbruddene i poster slik at moderatorene ikke har noe på dem. Da vil moderatorarbeidet bli vanskelig og ting værre.
Og ved å endre en bokstav eller to skjuler du at du postet en link som førte til warez hvordan?

 

Da kan heller moderatorene se mer detaljert om hvert innlegg, om de har blitt endret osv.

 

Den er da virkelig ikke så irriterende?
Til tider veldig.
Lenke til kommentar
Denne funksjonen bør være aktivert etter min mening. Da har moderatorene lettere for å holde kontroll på endringer av poster. En bruekr som er i trøbbel kan jo finne på å redigere bort regelbruddene i poster slik at moderatorene ikke har noe på dem. Da vil moderatorarbeidet bli vanskelig og ting værre.

 

Den er da virkelig ikke så irriterende?

7091088[/snapback]

Dere har vel redigeringslogg. Har dere ikke?

 

Ok Orresnei men er det ikke mulig å fikse slik at vi kan redigere eget innhold i samme vindu(samme som "hurtigsvar").. Det går ann i www.midgar.no , muligheten er noe jeg ønsker å ha i her forumet

 

Mvh André

7091115[/snapback]

Midgar.no kjører IP.Board 2.1.*, mens Diskusjon.no holder seg til den utdaterte IP.Board 2.0.* serien. That why..

Lenke til kommentar
Denne funksjonen vil nok være her så lenge forumet ikke oppgraderes. Den er svært nyttig når man ser om et innlegg er redigert eller ikke og den bør imo ligge tilgjengelig for offentligheten.

Også når man retter en typo? Den hadde absolutt ikke behøvd å vises om jeg redigerte "enda" til "endra" i dette innlegget fordi det gikk litt fort i svingene.

 

Simple Machines Forum har forresten en løsning her, tror det er 30 sekunders frist for å endre på innlegg. Endrer du innen fristen, dukker ikke beskjeden opp - bare når du redigerer etter at fristen har gått ut. Er dette mulig å få til i IPB?

Lenke til kommentar
Denne funksjonen vil nok være her så lenge forumet ikke oppgraderes. Den er svært nyttig når man ser om et innlegg er redigert eller ikke og den bør imo ligge tilgjengelig for offentligheten.

Også når man retter en typo? Den hadde absolutt ikke behøvd å vises om jeg redigerte "enda" til "endra" i dette innlegget fordi det gikk litt fort i svingene.

 

Simple Machines Forum har forresten en løsning her, tror det er 30 sekunders frist for å endre på innlegg. Endrer du innen fristen, dukker ikke beskjeden opp - bare når du redigerer etter at fristen har gått ut. Er dette mulig å få til i IPB?

7093126[/snapback]

Det kan jeg ikke svare på, det er Ueland-materiale.

Dog, jeg ser ikke problemet med at det står at brukeren har redigert innlegget. Imo så syns jeg faktisk det er en bra ting at det kommer opp for det gjør at man tar seg tid når man poster innlegg og det blir ordentlig.

Uansett om hva du endrer så blir jo resultatet det samme. Det er brukere pr i dag som fjerner ting de har sagt og da er det fryktelig kjekt synes jeg å få se at brukeren har gjort dette.

Lenke til kommentar
Imo så syns jeg faktisk det er en bra ting at det kommer opp for det gjør at man tar seg tid når man poster innlegg og det blir ordentlig.
Scenario: Overopphetet diskusjon i PRS eller OT-baren - der skal du være nokså rask med pailabbene noen ganger, og temaet er gjerne et annet når du har tenkt over innholdet i posten 5 ganger og sett over like mange ganger og til slutt bestemmer deg for å poste innlegget. Da sitter du der med skjegget i postkassa.

 

Uansett om hva du endrer så blir jo resultatet det samme. Det er brukere pr i dag som fjerner ting de har sagt og da er det fryktelig kjekt synes jeg å få se at brukeren har gjort dette.

Får nesten inntrykk av at du ikke leser ordentlig hva jeg skriver. Så lenge en bruker endrer store nok mengder tekst i et innlegg - dette trenger ikke være veldig mange tegn - skal fortsatt teksten komme opp, det er bare når det er mindre endringer som foretas jeg ønsker at teksten ikke skal vises.

 

I tillegg introduserte jeg, i mitt forrige innlegg, en slags tidsbegrensning. Du rekker ikke å starte en diskusjon, få masse illsinte tilbakemeldinger, for så å endre til noe helt uskyldig på 30 sekunder.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Scenario: Overopphetet diskusjon i PRS eller OT-baren - der skal du være nokså rask med pailabbene noen ganger, og temaet er gjerne et annet når du har tenkt over innholdet i posten 5 ganger og sett over like mange ganger og til slutt bestemmer deg for å poste innlegget. Da sitter du der med skjegget i postkassa.

7093299[/snapback]

Jeg ser forsatt ikke hva problemet er. Du får en liten notis der det står at du har redigert innlegget ditt. Hva er problemet med det? Det er da ikke noe skjegg i noe postkasse.
Får nesten inntrykk av at du ikke leser ordentlig hva jeg skriver. Så lenge en bruker endrer store nok mengder tekst i et innlegg - dette trenger ikke være veldig mange tegn - skal fortsatt teksten komme opp, det er bare når det er mindre endringer som foretas jeg ønsker at teksten ikke skal vises.

 

I tillegg introduserte jeg, i mitt forrige innlegg, en slags tidsbegrensning. Du rekker ikke å starte en diskusjon, få masse illsinte tilbakemeldinger, for så å endre til noe helt uskyldig på 30 sekunder.

7093299[/snapback]

Jeg ser at du ønsker dette, men jeg spør deg, hva er det som er så ille med at den bitte lille notisen kommer opp? Det skader da virkelig ingen at den teksten kommer opp i det hele tatt, eller er det et problem?

 

Jeg ser rett og slett ikke problemet i at teksten kommer opp, beklager.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...