FuzzFuet Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Hei Skal innstalere Vista og Ubuntu på PCen men, har litt problemer med partisjonerninga. Har brukt "PartitionMagic 8.0" før, men nå viser den hele disken som jeg skal innstalere på som "BAD" og den er gul Det er ikke noe problemer med disken og alt funker fint med den. Partisjons programmet som er i XP viser den disken som normalt. Har dere noen andre programmer og anbefale til meg? Har søk litt på Google og på forumet, men fandt ikke noe.
mandela Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Acronis disk director er et glimrende program for win32 (og dersom du lager bootcd for andre OS også)
FuzzFuet Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Problemet er at det ikke er gratis. Og på prøve versonen kan jeg ikke lage store nokk partisjoner Plis! Trenger råd fort Endret 17. oktober 2006 av LockNess
Mr.Elendig Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 gparted fungerer ypperlig Dessuten så kan du gjennomføre partisjoneringen ifrå installeren til ubuntu
wil Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Mr. Elendig. Med Ubuntu Installasjonen (Som med alle andre Partisjoneringsprogram som følger med Linux distroer), kan du ikke endre størrelsen på partisjonene. Du kan bare fjerne, lage og formatere partisjoner med de partisjoneringsprogrammene. Hvis du derimot skal endre størrelsen på en partisjon kan selvfølgelig bootcd`en til Gparted være å foretrekke. Har prøvd den selv, og den var helt grei, men selv foretrekker jeg Acronis Sine AIO BootCD. Siden at Acronis progammene nå da altså koster penger, så fungerer no Gparted bedre. Her finner du gparted: http://puzzle.dl.sourceforge.net/sourcefor...ecd-0.3.1-1.iso last den ned å brenn den på CD som Image. Så setter du den i CD/DVD rom og den vil da boote direkte fra CD`en. Du trenger bare å trykke enter. Så må du velge litt forskjellige ting. Blant annet oppløsningen du vil ha programmet i og Bits, på skjermen. Bare gjør det som er standard der så fyrer den opp normalt. Lykke til.
FuzzFuet Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Skrevet 18. oktober 2006 Mr. Elendig. Med Ubuntu Installasjonen (Som med alle andre Partisjoneringsprogram som følger med Linux distroer), kan du ikke endre størrelsen på partisjonene. Du kan bare fjerne, lage og formatere partisjoner med de partisjoneringsprogrammene. 7093454[/snapback] De er feil! Brukte Ubuntu i går til å endre størrelsen på partisjonene og annet jeg trenkte Men, uansett takk for tipsene wil, Mr.Elendig og mandela
Simen1 Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 wil: Jeg anbefaler å ikke bruke OSet Gparted Live, men kjøre programmet Gparted fra en annen distro. F.eks fra Ubuntu eller Kubuntu. Selve OSet Ubuntu/Kubuntu støtter flere harddiskkontrollere og mer maskinvare enn Gparted Live CD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå