Gå til innhold

CS:S Beta - Hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har sikkert de som spiller Counter Strike: Source oppdaget at det har kommet noe mystisk på spillisten i Steam, kalt 'Counter Strike: Source Beta', som er denne oppdateringen med dynamiske våpenpriser (merk at dette kun er i betaen, og det må uansett slås på med en serverkommando, altså intet krav) som testes ut før den slippes løs på de vanlige klientene. I tillegg har de forbedret andre ting ved spillet, blant annet selve spillmotoren.

Når det gjelder forbedringene i spillmotoren, har FPS på min maskin har gått rett i været, fra 50-80 på laveste innstillinger 1024x768, til 70-80 på fulle innstillinger, bortsett fra 2xAA, 4xAF og HDR.

Jeg har også merket at noen våpen er mye lettere å treffe med, dette gjelder især Galil/IDF Defender, som har blitt et monster av en rifle, og prisen har også gått ned.

Et par bugs blir det alltids i en beta, f.eks. funket det ikke å navigere med musen i buy menu en stund på de_dust2.

Changelog:

Counter-Strike: Source

- Added beta for Counter-Strike: Source Dynamic Weapon Pricing

Source Engine

- Exclude .lua files from being downloaded by clients

- Exclude the addons/, gamemods/ and lua/ from having files inside of them downloaded to clients (Garry's MOD support)

- Optimization for dedicated server and SourceTV relays

SourceTV

- Enabled tv_deltacache by default and made size adjustable

- Removed original game server IP address from spectator "status" command output

VGUI

- Correctly render underlined fonts

Jeg liker patchen godt, og ville gjerne høre meningen til andre spillere her (da tenker jeg spesielt på dette med kraftig forbedret FPS).

(Forbereder meg på en storm av whining...)

Endret av kjehaako
Videoannonse
Annonse
Skrevet
(...) 'Counter Strike: Source Beta', som er denne oppdateringen med dynamiske våpenpriser (...)

Våpenprisene er ikke akkurat endret dramatisk så jeg merker ikke så mye til det. Kan ikke si at jeg har merket noe forskjell på ytelsen.

Er ikke hele poenget at man skal kunne stille våpenpriser selv, altså de som styrer serveren?

Skrevet

Nei, det er markedet som styrer prisene. F.eks. er AK og M4, samt Kevlar+Helmet (assault suit) veldig populære, av gode grunner. Disse går da opp i pris. Det er globalt, og ikke på enkeltservere (Ellers hadde HF.no #9 Office Only hatt P90 som kostet det samme som AWPen).

Prisene ble ikke veldig mye endret nå den første måneden, men den neste blir det større endringer.

Det ser man især på Desert Eagle, AK, M4, Mac-10.

Desert Eagle koster 930$ nå, men vil komme opp i nesten 1400$, noe som er "litt dyrt". Velkommen, 228 C.

Mac-10 er på 1200$ nå, men kommer til å droppe ned til 972$, og da er det ikke langt ifra med automatvåpen i pistolrundene.

Kikk her for priser.

Skrevet

Hehe, det der henger da ikke på greip. Om noe selger i flere eksemplarer, burde det bli billigere. Om noe selger dårlig, bør det koste mer siden det blir mer kostbart å produsere færre eksemplarer.

:p

Skrevet
Hehe, det der henger da ikke på greip. Om noe selger i flere eksemplarer, burde det bli billigere. Om noe selger dårlig, bør det koste mer siden det blir mer kostbart å produsere færre eksemplarer.

:p

7082332[/snapback]

Ta et lynkurs i økonomi jhonny... Tilbud og etterspørsel?

Skrevet

Vel, om Cola var noe eksklusivt som kun mennesker i millionærklubben drakk (millionærklubben som gruppe, ikke for å beskrive kjøpekraft), ville Cola garantert ha kostet mye mer. Når hele verden kjøper Cola, selger de mer og kan droppe prisene.

Skrevet
(Ellers hadde HF.no #9 Office Only hatt P90 som kostet det samme som AWPen).

7082260[/snapback]

#6, takk! :p

Hørt om folk som har whina over svakere m3, stemmer dette? Har nesten ikke spilt betaen selv.

Skrevet (endret)

Dynamic Prising-delen er en god idè, med relativt god utførelse, ettersom det blir litt mer variasjon i spillet. Samt at det blir større utfordring når man skal spille clan match. Jeg spiller hovedsaklig 1.6, så det påvirker ikke meg i den grad.

Synes at våpnene har blitt sterkere og mer treffsikre - kanskje litt for mye av det gode?

Jeg likte overhode ikke at det byttet våpenmenyene. "Kevlar+Helmet" skal være "B-8-2", ikke "B-6-2"!

Endret av Rune_F
Skrevet

Jeg synes at dette er håpløst og jeg vil virkelig ikke at dette nye prissystemet skal brukes som standard. Ta dette som eksempel: Om jeg ser jeg har 2750 $ kjøper jeg mp5, kevlar, hjelm, flash, ammo. Dette skjer automatisk i og med at jeg har prisene i hodet. Det ville vært håpløst om prisene skulle endre seg hele tiden og dermed ødelegge dette for meg og mange andre.

Og det bør ikke være mulig å kjøpe automatvåpen i pistolrunda, dette ville bare blitt håpløst.

Jeg konkluderer med at dette nye systemet fungere i public-øyemed men ikke på matchbasis.

Skrevet
Det vil vel være muligheter for å slå dette av og på, slik at man kan slippe dette på war-servere. Og har dårlig tro på at MAC-10 og TMP havner på >800$.

7116615[/snapback]

Ta en kikk på prislistene, du ;). MAC-10 for 1$, om det ikke er en bug, er det totalt latterlig.

Legg spesielt merke til M4 og Desert Eagle. Begge har en utrolig pris. At noen i det hele tatt gidder å kjøpe M4 nå, fremfor Bullpup, er for meg et lite mysterium.

Skrevet

Initiativet til å endre prisene på våpnene etter hvor gode de er, bestemt av spillere og ikke Valve er bra.

Utførelsen derimot er jeg ikke fornøyd med. For det første har vi servere som avviker; servere hvor man starter med 16k $ og derfor kjøper ting uansett hvor dyre de er, og servere hvor enkelte våpen er disabled.

Prisene skal også oppdateres hver mandag(?) så vidt jeg har forstått. For eksempel neste uke vil da folk kjøpe bullupp istedet for M4 siden det koster borti 6k, og uka der etter igjen vil da prisen på bullupp gå i taket mens M4 vil bli billig ettersom ingen hadde råd til den uka før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...