Gå til innhold

Mozilla tar over Eudora


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje Mozilla Foundation vil bruke mer ressurser på utvikling av epost program i forhold til i dag? Thunderbird er som de fleste vet nedprioritert i forhold til Firefox. Thunderbird 2 vil fortstatt ikke ha elementære funksjoner som er viktige for kontorbruk (noen av disse finnes som utvidelser, burde vært standard), utviklingen av lightning går i sneglefart osv.

Tb finnes forøvrig i versjon 2alfa1 i dag (bruker den selv). Fx kommer med 2RC3 om 5 dager.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Jo mer åpen kildekode jo bedre..

7053618[/snapback]

Enig i det :)

 

Nå har jeg aldri vært fan av egne epostprogrammer, men det er flott at de som er det får Eudora i åpen kildekode snart. Eudora var forsåvidt et velkjent og godt epostprogram lenge. Men jeg aner ikke hvordan utviklingen har vært på det de siste årene. MS har vel overkjørt dem fullstendig ved å legge ved gratis Outlock Express med sine andre produkter.

Lenke til kommentar
Hva er det Mozilla Foundation tjener penger på? Jeg har svært liten tro på at det er gratis alt det de driver med og utvikling koster jo uansett noe? Dvs uansett hvor frivillig arbeidskraften måtte være. Pengegaver eller er det ett kjempefond en eller annen ekstrentrisk riking har opprettet?

7053680[/snapback]

Er mye frivilig arbeid inn i bilde.

De har egen butikk da... kan jo sikkert tjene litt der

Lenke til kommentar
Hva er det Mozilla Foundation tjener penger på? Jeg har svært liten tro på at det er gratis alt det de driver med og utvikling koster jo uansett noe? Dvs uansett hvor frivillig arbeidskraften måtte være. Pengegaver eller er det ett kjempefond en eller annen ekstrentrisk riking har opprettet?

7053680[/snapback]

 

De tjener iallfall veldig mye på å samarbeide med Google. Det at søkeboksen default sender søk til Google er såvidt jeg vet den største enkeltinntektskilden. I tillegg får de vel en god del donasjoner fra folk rundt omkring.

 

a.

Lenke til kommentar
Jeg tror forøvrig at tradisjonelle epostprogrammer er noe som er i nedgang. Webmail er den nye vinen.

7054022[/snapback]

Webmail er praktisk for mange, men jeg jobber fortsatt mer effektivt med et skikkelig epost-program. Men det forutsetter en konto med IMAP, ikke POP-driten som altfor mange tilbydere opererer med.

Lenke til kommentar
Jeg tror forøvrig at tradisjonelle epostprogrammer er noe som er i nedgang. Webmail er den nye vinen.

7054022[/snapback]

tja, webmail har den ulempen at ting ikke lagres lokal og at post ikke kan leses offline (info, referanser osv kan ikke hentes ut med mindre man er tilkoblet nettet).

Webmail og lokal mail har sine fordeler og ulemper. Begge har livets rett for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Jeg tror forøvrig at tradisjonelle epostprogrammer er noe som er i nedgang. Webmail er den nye vinen.

7054022[/snapback]

For alle med 1 epostkonto ja.

For oss andre som av ulike årsaker har et par stykker så kan det bli litt kjedelig

 

Webmail er praktisk for mange, men jeg jobber fortsatt mer effektivt med et skikkelig epost-program. Men det forutsetter en konto med IMAP, ikke POP-driten som altfor mange tilbydere opererer med.

7054109[/snapback]

Jeg synes faktisk det er motsatt, IMAP er greit på de epostkontoene jeg får lite epost på, men på de jeg får en del epost på så foretrekker jeg å ha dem i pop, føler jeg har mer kontroll, men det er vel en annen diskusjon

 

Jeg regner med at det blir en Linux-versjon også.

7054474[/snapback]

Det får vi håpe, er alltid ute etter bedre programmer.

Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar til webmail / lokal mail. Med gmail så har man muligheten til begge deler. gmail støtter pop3s som betyr at til vanlig så laster du ned all mailen lokalt, men om du av en eller annen grunn ikke har tilgang til maskina di så har du alltid tilgang til www.gmail.com og får lest mailen din der. (gmail har forøvrig sinnsykt bra søkemuligheter på mailen.)

 

Når det er sagt: I utgangspunktet er jeg paranoid overfor amerikanske selskaper, og spesielt google, så jeg anbefaler selvsagt alle å benytte alternative e-postleverandører... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...