Gå til innhold

Mest oppskrytte regissør


tjalla

Anbefalte innlegg

Kan ikke si at jeg liker at folk nærmest skyter meg fordi jeg ikke liker Kubrick, det er da min mening, la meg ha den. Trenger ikke svare for meg hvilken filmer jeg har sett av ham og ikke sett av ham, jeg bedømmer Kubrick fordi jeg har sett noen av filmene hans. Om dere ikke tåler at jeg ikke liker deres favoritt så ikke les mine innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker ikke hva de het, ok? Jesus mann, jeg synes mannen er oppskrytt, get of my back!

7055845[/snapback]

Det er så mange andre her på forumet som klarer å dokumentere det de mener, så hvis én person vil leve i sin egen verden uten spørsmål og meninger fra andre, så er det helt greit for meg.

Lenke til kommentar

Ingen som skyter eller angriper deg bear. Dette er et diskusjonsforum og da må du regne med at folk stiller spm til andres innlegg. Men siden du verken husker filmene eller er intr å diskutere hvorfor han er oppskrytt så lar vi det ligge.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Kan ikke se at noen andre har stillet spørsmål til de som ikke likte Spielberg, eller Peter Jackson hvilken filmer de har sett, det blir bare godtatt.

 

Så lille venn, godta det, siste filmen jeg så av Kubrick var "The shining", og da hadde jeg terpa meg gjennom en del andre av hans filmer. Never again.

Lenke til kommentar
Kan ikke se at noen andre har stillet spørsmål til de som ikke likte Spielberg, eller Peter Jackson hvilken filmer de har sett, det blir bare godtatt.

7055942[/snapback]

Hvis du ser på dokumentasjonene til SteffyBoy og Hr. Jenssen om henholdsvis Peter Jackson og Steven Spielberg, så ser du kanskje at det kommer tydelig frem hvorfor de mener det de mener. Du skriver "Har ikke som jeg har sett regissert en film som fenger meg eller som er noe serlig bra. Ei heller noe flink som regissør", noe som ikke gir mye grunnlag for diskusjon. Men det er som sagt helt greit for meg. Du må få mene det du vil.

 

Kubrick ER oppskrytt, litt i samme gate som Lynch egentlig.. man "skal" like disse fordi de er kulturelle ikoner.

7055939[/snapback]

Jeg så The Shining første gang lenge før jeg visste hvem Stanley Kubrick var, og jeg har enda ikke sett en bedre film. Jeg liker ikke automatisk en film på grunn av dens regissør. Jeg er f.eks. ikke fan av flere av Hitchcock-filmer, noe som jeg i grunn burde ha vært hvis din påstand om at man skal like "kulturelle ikoner" hadde stemt. Det er en veldig liten promilledel av folket på filmforumet som skriver at de liker en film på grunn av kultstatus.

 

Så da spør jeg deg (ulrikft): Hvilke filmer har du sett, regissert av Kubrick?

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Quentin Tarantino.

 

Resorvoir Dogs og Pulp Fiction var ekstremt bra, instant classics begge to, men etter Jackie Brown og Kill Bill-serien mener jeg han burde skjerpe seg. En mann med så mye talent må jo kunne bruke det, i stedet for å lage en endeløs rekke med tribute-filmer.

7054202[/snapback]

 

Blasfemi! ;)

 

Kan ikke si jeg liker Woody Allen filmer, men om han er så oppskrytt vet jeg ikke. Finnes det folk som sier: "WOW, ny Woody Allen film som vi bare måå se!" ?. Så mest oppskrytte mener jeg for tiden er Peter Jackson, selv om han var flink i Lord of the rings, så var det ikke bare han som fortjener den æren. King kong satt jeg og lo av så..

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å slå på stortromma, og uttale følgende: Jeg mener Spielberg er ganske oppskrytt. Han har gjort sitt for filmverdenen. Han har flere ganger revolusjonert forskjelliuge saker og ting, med flere geniale filmer. Han var nokså genial tidligere... Men i det siste synes jeg nesten han har kommet med det ene bogus-prosjektet etter det andre. Han var gyllen en gang i tiden, men nå holder han på å falle langt nedover fjellet han så stolt klatret opp på toppen av for mange år siden.

7055403[/snapback]

Spielberg er så dyktig at han aldri kan leve opp til sin egen dyktighet.

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å legge ut en mening uten å begrunne den, diskutere den eller takle at andre er uenig, så kan du egentlig bare droppe det. Det er ingen som er interessert i å lese "Jeg synes *navn* er oppskrytt", og når de spør om en forklaring, så blir de kritisert for å ikke kunne "takle" meningene dine.

 

Du sier du misliker en regissør, du vet ikke hvilke filmer du har sett eller hva de heter; dette gjør ikke akkurat meningen din særlig respektert. Hvis du ikke bryr deg om sånt, så er jo det kjempefint, men diskusjon.no handler om å kommunisere med andre mennesker. Selv om jeg er uenig med Hr. Jenssen, og mener at Minority Report er en av de 5 beste sci-fi-filmene jeg har sett, så forstår jeg meningen hans fordi han begrunner den. Jeg er personlig fan av Tarantino, Woody Allen og jeg er tidenes Kubrick-fan, likevel takler jeg å høre at folk misliker filmene deres. Det blir bare for tåpelig når det kommer tydelig frem at personen ikke har fulgt spesielt godt med på filmene, ikke har forsøkt å sette seg inn i dem og sannsynligvis drevet med helt andre ting samtidig i kjedsomhet. Dette er selvsagt lovlig, men jeg mister en smule respekt for en person som misliker en regissør for filmer han ikke vet navnet på.

 

Når det gjelder ikoner som folk må like, så er dette argumentet hyppig brukt og bestandig bullshit.

Lenke til kommentar
Quentin Tarantino.

 

Resorvoir Dogs og Pulp Fiction var ekstremt bra, instant classics begge to, men etter Jackie Brown og Kill Bill-serien mener jeg han burde skjerpe seg. En mann med så mye talent må jo kunne bruke det, i stedet for å lage en endeløs rekke med tribute-filmer.

7054202[/snapback]

Jeg stemmer i for denne, selv om jeg må medgi at jeg ikke en gang liker Resorvoir Dogs og Pulp Fiction

Lenke til kommentar

Jeg mener jo at Quentin er en av de mest talentfulle i filmbransjen nå for tiden, og Pulp Fiction er en av de aller beste filmene noensinne, men i det siste har han rotet seg litt bort. Ser ikke mye håp i Grind House heller, virker bare som at han surfer på kultstatusen sin og lager forskjellige tributes. Men de strengene han vil treffe treffer han perfekt, det er bare at jeg synes det blir litt overfladisk når en film er laget for å hylle samurai-/hevn-/westernfilmer. Det må være et budskap for at jeg skal være lykkelig, eller så må det være en veldig kreativ film.

 

Men jeg er ikke helt enig i at Spielberg har tapt seg da. Altså, mange rakker ned på War of the World fordi de synes den var kjedelig, eller at det var altfor mye spesialeffekter, eller fordi de liker ikke Tom Cruise. Men den filmen er blant de bedre sci-fi-filmene i den siste tiden fordi den spiller på instinkter. I stedet for at han viser folks reaksjoner på enorme ødeleggelser av nesten absurde proporsjoner à la Indepence Day og The Day After Tomorrow (dolly eller steadicam rett opp i det vettskremte ansiktet til en person, gjenta 10 ganger, cut to explosion), så viser Spielberg noe som er mye mer skremmende. Vi ser mennesker som er redusert til svære grupper av folk som løper for livet sitt. De er ikke individer lenger, de er dyr, tankeløse sauer som er så livredde at de bare løper, i en rett linje bort fra det som er skummelt. Spielberg viser oss redsel på en helt annen måte en vi har blitt servert før i filmer, den instinktive, dyriske redselen som er innprogrammert i underbevistheten våres fra gammelt av. Og uansett for fort de løper, uansett hvilken retning de løper, uansett om de har bil eller ferje, så blir de slaktet i tusenvis.

Når man prøver å forestille seg selv i den situasjonen, når du er så redd at du har blitt redusert til et dyr som løper så fort det overhodet klarer, som ikke tenker i det hele tatt, men allikevel kan man ikke stikke av, det synes jeg er skummelt. Vanligvis når man er i en skummel situasjon så er det en eller annen utvei, kanskje man bare lager noen fantasifulle unnskyldninger; hvis du tar i nok så vrenger du av deg de håndjernene, hvis han kommer nær deg kan du sparke han i magen osv. Men i War of the Worlds er det absolutt ingen utvei for noen, uansett hvor mye man løper dør man uansett, uten en eneste sjanse til å ta igjen.

Så ja, jeg synes ikke Spielberg er oppskrytt. :p

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Hr. Jenssen: Til dels enig. Spielberg har regissert en god del bra filmer, men kanskje nok er nok. "The Terminal" og "The Legend of Zorro" er 2 av en del filmer jeg ikke helt klarte å like.

7055538[/snapback]

 

 

The Terminal var en flott film, men kan være enig med deg om "The Legend Of Zorro"(møkkafilm). Dog skjønner jeg ikke relevansen da Spielberg ikke regisserte den, han var executive producer som han er i en haug med filmer. Regissøren til den filmen var Martin Campbell :)

 

Jeg har vanskelig for å se hvordan mannen som regisserte Jaws, Indiana Jones filmene, Jurassic Park, Saving Private Ryan, Schindler's List, E.T og Close Encounters of the Third Kind er oppskrytt. Man råd til å lage noen middelmådige filmer med så mange gode filmer på samvittigheten.

 

Når det kommer til Quentin Tarantino så er han oppskrytt ja. Er stor tilhenger av flere av hans filmer, men han blir forgudet på en pervers måte som minner om fanatisme. Han har en tilhengerskare som er så opphengt i mannen at det er vanskelig å finne makan til og enkelte av dem blir garantert varm i toppen av raseri av å lese dette avsnittet :wee:

 

Bryan Singer og Peter Jackson er også oppskrytt, selv om jeg elsker LOTR. For få filmer på samvittigheten til å fortjene en slik status.

Lenke til kommentar
Kan ikke se at noen andre har stillet spørsmål til de som ikke likte Spielberg, eller Peter Jackson hvilken filmer de har sett, det blir bare godtatt.

7055942[/snapback]

Hvis du ser på dokumentasjonene til SteffyBoy og Hr. Jenssen om henholdsvis Peter Jackson og Steven Spielberg, så ser du kanskje at det kommer tydelig frem hvorfor de mener det de mener. Du skriver "Har ikke som jeg har sett regissert en film som fenger meg eller som er noe serlig bra. Ei heller noe flink som regissør", noe som ikke gir mye grunnlag for diskusjon. Men det er som sagt helt greit for meg. Du må få mene det du vil.

 

Kubrick ER oppskrytt, litt i samme gate som Lynch egentlig.. man "skal" like disse fordi de er kulturelle ikoner.

7055939[/snapback]

Jeg så The Shining første gang lenge før jeg visste hvem Stanley Kubrick var, og jeg har enda ikke sett en bedre film. Jeg liker ikke automatisk en film på grunn av dens regissør. Jeg er f.eks. ikke fan av flere av Hitchcock-filmer, noe som jeg i grunn burde ha vært hvis din påstand om at man skal like "kulturelle ikoner" hadde stemt. Det er en veldig liten promilledel av folket på filmforumet som skriver at de liker en film på grunn av kultstatus.

 

Så da spør jeg deg (ulrikft): Hvilke filmer har du sett, regissert av Kubrick?

7056071[/snapback]

 

 

Jeg har sett Romreisen (red.anm: min oversettelse), the shining, full metal jacket, eyes wide shut, a clockwork orange, lolita, spartacus..

Lenke til kommentar
Næh, uenig. Spielberg er virkelig en mesterregissør!

7055634[/snapback]

 

Word! I tillegg til nevnte "catch me if you can", "saving private ryan", "Schindler's list", "Munich" og "Terminalen", har han også produsert verdens beste krigsserie; "Band of Brothers". At denne mannen er skrytt høyt opp i skyene, er vel ikke annet enn fortjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...