Gå til innhold

Nordmann dømt for spam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette dommen er jo rett og slett en vits.

5000 kr i bot for å sende over 1 million spam.

Hvis noen ønsker å avertere varene/tjenestene sine til over

1 million "kunder" så må man regne med å betale MYE MER.

Hvis denne boten blir standard for å sende ut reklame til

folk, så er det mange som kommer til å henge seg på.

 

Sett boten til 100000,- og betinget fengsel, så blir det slutt på

spammen.

 

Personlig så får jeg spam stort sett hver dag. Og stor sett det samme.

Lenke til kommentar

Meste av spamen kommer fra sjefen som tror at jeg er interessert i alt den unødvendige infoen som jeg allerede har mottatt fra andre folk. Hjemme er det reklame for Via Gra eller mail som jeg ikke forstår en dritt av. Setninger som ikke har sammenheng, og ingen mening uansett hvordan man stokker orda.

Lenke til kommentar

Jeg syntes mannen skulle fått betydelig mye mere straff! Han burde jo hatt 500.000 per måned. Det verste jeg vet er søppelpost! Tviler på at noen verden setter pris på disse tullingene som sender ut søppelet.

 

Er det noen som vet hvorfor folk spammer? Tjener de penger på det?

Lenke til kommentar
Meste av spamen kommer fra sjefen som tror at jeg er interessert i alt den unødvendige infoen som jeg allerede har mottatt fra andre folk. Hjemme er det reklame for Via Gra eller mail som jeg ikke forstår en dritt av. Setninger som ikke har sammenheng, og ingen mening uansett hvordan man stokker orda.

7032337[/snapback]

 

Du leser faktisk spammen du får tilsendt altså :D

Lenke til kommentar
Du leser faktisk spammen du får tilsendt altså  :D

7032355[/snapback]

Det kan vel være en idé å rask skumme gjennom topics i spam-mappa for å forsikre seg om at spamfilteret ikke har tatt med seg noen falske positiver. For det kan jo skje, selv om f.eks. GMail's spamfilter er meget godt og vært 100% treffsikkert for min del :)

Lenke til kommentar

Men artikkelen nevner ikke at den dømte gjorde det i god tro, han trodde at mottakerne hadde sagt ja til å motta reklame på e-post. Han brukte sin egen e-postadresse og eget navn konstant, noe som viser at han trodde at han hadde loven på sin side. Derfor er det ikke så sykt at han bare får 5000 kroner i bot...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på følgende:

 

Så vidt jeg kan skjønne er Spam ganske negativ reklame. Hvorfor reklameres det da på denne måten?

 

Ingen som er ved sine fulle fem refinansierer lånet sitt etter å fått et tilbud via en massemail vel?

 

...Og hva er greia med de som ikke har noe innhold? Er de kun ment som sabotasje? "Hehe. Nå opptar jeg båndbredde. Jeg er lite kul da." Eller hva? Jeg kan jo skjønne virusmailvedlegg (selvom jeg ikke liker de) men de som har random tekst eller rett og slett er tomme er jo bare poengløse.

Lenke til kommentar

Huff, alt for snill straff. Mulig han har dårlig økonomi, men jeg synes 5000kr er alt for lite. Det er jo ikke nok til å dekke kostnaden av saken en gang. Han burde blitt dømt til å betale omkostningene for saken (f.eks 50.000 kr) pluss 10 øre per spam-mail.

 

Redigert: Og 50% strafferabatt for å ha trodd han handlet i tråd med loven.

Lenke til kommentar
Han brukte sin egen e-postadresse og eget navn konstant, noe som viser at han trodde at han hadde loven på sin side. Derfor er det ikke så sykt at han bare får 5000 kroner i bot...

7032402[/snapback]

Jeg trodde det var lov å ta ting i butikken uten å betale for det. Hvorfor skal jeg da straffes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...