Gå til innhold

Erfaringer med Western Digital My Book 250gb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm ok :)

 

føles den veldig stor?

7027139[/snapback]

 

 

Tja, den er vel som en tjukk bok! :)

 

Har en slik selv, bare med firewire i tillegg, er vel ikke så store forskjellen,

eneste eg synst er negatvit med den er at den bråker/vibrerer vel mye når

den er i bruk.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Mine erfaringer er meget blandet :

 

- Den er pen å se til.

- Den er akkurat "passe" stor til å ha på Pc`e benken.

- Kapasiteten er for meg stor nok.

 

 

- Ifølge "smart" infoen så er den varm. Hele 95 grader, sier den, men kan ikke få det til å stemme. Men ja jeg kjenner at den blir varm, ikke farlig varm på utsiden.

 

- Når den blir slått av for kvelden / dagen, så blir den avstengt via "trygg fjerning" og usb kabelen blir dratt ut. (Det er fordi usb`en stikker ut fremme på PC`en).

 

Deretter "lever" den sitt eget liv. Får altfor ofte feilmeldinger om at "Windows ikke kjenner denne usb enheten".

 

Da blir det å resette "My Book" om igjen og om igjen. Har prøvd alt, får å få den stabil. (Kan være ett mandags eksempel jeg har) Eller`s taes alle tips imot med glede.

 

Eller`s formarterte jeg den helt og holdent i NTFS, og tok da vekk all WD materialet som lå på disken.

 

Det er mine erfaringer i løpet av denne uken jeg har hatt den.

 

Vennlig Hilsen

 

Wild Berries

Lenke til kommentar

Har to slike selv, og de fungerer utmerket. Bruker mine sammen med OS X og Windows på Mac´en og har ikke hatt noen problemer i OS X enda. I Windows derimot kan det til stadighet dukke opp at "Windows kjenner ikke igjen denne enheten". Spiller liten trille, siden de fungerer med OS X som jeg bruker 95% av tiden. :)

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
Håper den er bra, har akkurat bestilt den så, er også min første erfaring med ekstern hdd.

Min kommer nok til å stå på ganske mye av døgnet så lurer lit på hvordan det er med muligheter for å kjøle den ned?

Om den skulle holde en insane temperatur..

7029059[/snapback]

 

Og btw, den holder ikke høy temperatur, min står på dag og natt på nedlasting. Fungerer perfekt både til Mac og Windows

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Det stemmer nok at det er i fahrenheit. Regnet det om og det ble 35 Grader Celsius.

 

Sender med en kort liste over feil, slikt at Dere kan se hva jeg sliter med.

 

Vil også fortelle Dere at jeg rippet alle cd`ene på (tok ikke mer en 60 GB, og de ble ripped i 350 kbps)

 

Og en annen partisjon for Music Videos.

 

Og her kommer min berømte MY BOOK :

MY_BOOK..txt

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar
Lurte på, når jeg får denne harddisken. Hva er det første jeg burde gjøre? Formatere den til NTFS, hvis ja, hvordan? :)

7051264[/snapback]

 

Jeg har hatt 320 GB utgaven i 3 uker nå, ingen problemer. Ja, du bør velge NTFS, ellers vil du oppleve begrensinger i hvor store filer (4 GB) du kan overføre, og begrensinger på partisjonsstørrelse (32 GB). Oppskriften finner du her (for XP) Denne og henvisninger til andre OS finnes i Quick Intall Guide som følger med.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...