Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

For trang forhud


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Hvis du skal tøye, så må du vere forsiktig med å ikkje ta i så kraftig om du ikkje får forhuda heilt bak. Da kan du få "spansk krage". Noko som krever akutt legehjelp og hvis du venter for lenge kan det hende du må... *grøss*... amputere. Men det er ikkje noko å frykte. Det er jo litt skremselspropaganda for å gjøre folk mer forsiktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, da jeg var liten slet jeg med noe s[nt.. husker nesten ingen ting bortsett fra at legen skar et snitt i forhuden, alt gikk tilbake *og frem igjen etterp[* og jeg m[tte v're i badekaret for [ pisse. Det var usannsynlig vondt, som man skulle tro, men jeg var liten og det gjorde ingenting. Det er bedre [ f[ det kuttet opp enn [ slite med infeksjoner resten av livet, s[ bare sett i gang og kutt :) Resultatet ble up[klagelig ;)

Lenke til kommentar

Hvis du er ung er det ganske vanlig at forhuden er litt trang. Da er det bare å strekke den litt etter litt over tid, og den vil etterhvert bli strukket nok til å dra den ned. Den er sjelden nødvendig med medisinske ingrep før du er i de sene tenårene. Hvis du er 16 eller under trenger du nok ikke bekymre deg så mye enda, men heller prøve å ta saken i egne hender ;) Hvis du er eldre enn dette kan du eventuelt ta en prat med en lege.

Lenke til kommentar

Gå på apoteket og kjøp hydrokortison krem. Smør inn forhuden hver dag, tøy og strekk den litt osv. Det kan også hende at forhuden blir mer "løs" etterhvert. Hvis du er i puberteten da...

Jeg anbefaler å spørre på Klara-klok.no. Da du får et mye mer utfoldene svar av dem etter et par dager.

Lenke til kommentar

Tror trådstarter har fått svar :) Hadde samme problem selv, og ventet helt til jeg ble 18 før jeg gjorde no med det. Merker man at man har trang forhud når man er 16, bør man stikke til lege med en gang. Inngrepet (som enkelte kaller operasjon), tar 10 minutter, og er gjort med lokal bedøvelse (gjør litt vondt å få en sprøyte i tissen da :p ). Er puleklar etter et par måneder :)

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg hadde selv det problemet når jeg var mindre, men legen gjorde et lite inngrep, og nå er alt så mye bedre. Jeg vil tørre og påsto det er mange fordeler med å få "løser" hud nedentil. Det største plusset er helt klart at det er mye enklere å holde rent. Eneste minuset jeg kan nevne sånn på stående fot må være at man mister en del følighet på penishodet. Huden blir mer "herdet", hvis du skjønner hva jeg mener? Folk diskuterer ofte om det er en god eller dårlig ting. Jeg skulle ønske jeg hadde litt mer følighet, da ville ting som blant annet oralsex vært mye mer merkbart på akkurat det området.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Har hatt litt rar opplelse selv med dette. Hos meg har faktisk trang og delvis tørr forhud kommet skiftende ca. hvert år. Ett år er forhud drit slapp, og ett annet år er den trang. Med trang mener jeg litt for trang i erigert tilstand, så jeg tørr ikke dra den helt tilbake mtp. om det går til helvette. Det går helt fint å trekke den tilbake i slappfisk modus.

 

Har hatt sex flere ganger, men de gangene jeg har tørr/trang forhud må jeg bruke kondom uten å ha forhud strekt tilbake.

 

Er litt usikker på om jeg har så trang forhud, men mer om jeg har tørr forhud.. Noe som gjør den lite elastisk. Kanskje litt begge deler?

 

Noen inputs om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Har hatt litt rar opplelse selv med dette. Hos meg har faktisk trang og delvis tørr forhud kommet skiftende ca. hvert år. Ett år er forhud drit slapp, og ett annet år er den trang. Med trang mener jeg litt for trang i erigert tilstand, så jeg tørr ikke dra den helt tilbake mtp. om det går til helvette. Det går helt fint å trekke den tilbake i slappfisk modus.

 

Har hatt sex flere ganger, men de gangene jeg har tørr/trang forhud må jeg bruke kondom uten å ha forhud strekt tilbake.

 

Er litt usikker på om jeg har så trang forhud, men mer om jeg har tørr forhud.. Noe som gjør den lite elastisk. Kanskje litt begge deler?

 

Noen inputs om hva jeg skal gjøre?

7022291[/snapback]

Bare å passe på å dra forhuden tilbake når tissen din er slapp! :p

Neia, det grunnen til at det skifter såppas er vel litt vanskelig å si?`Hvis du er i pubertetsalderen kan man kanskje skylde på denne.

Lenke til kommentar
Har hatt litt rar opplelse selv med dette. Hos meg har faktisk trang og delvis tørr forhud kommet skiftende ca. hvert år. Ett år er forhud drit slapp, og ett annet år er den trang. Med trang mener jeg litt for trang i erigert tilstand, så jeg tørr ikke dra den helt tilbake mtp. om det går til helvette. Det går helt fint å trekke den tilbake i slappfisk modus.

 

Har hatt sex flere ganger, men de gangene jeg har tørr/trang forhud må jeg bruke kondom uten å ha forhud strekt tilbake.

 

Er litt usikker på om jeg har så trang forhud, men mer om jeg har tørr forhud.. Noe som gjør den lite elastisk. Kanskje litt begge deler?

 

Noen inputs om hva jeg skal gjøre?

7022291[/snapback]

 

Gå til legen og få en krem du kan smøre på og dra forhuden forsiktig tilbake når penisen er i erigert tilstand. Da vil den bli mer elastisk.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hadde dette problemet selv da jeg var yngre (16), gikk til lege, ble sendt videre til urolog og det endte med at jeg ble omskåret. Det mest ubehagelige med opplevelsen var legen som prøvde å tøye. uaaah. Har kun hatt positive opplevelser etter dette :-) Det er mye mer renslig, men man blir sikkert noe mindre følsom på penishodet. Føler selv ikke at dette er noe problem, kan hende det tar litt lengre tid eller noe, men jeg har det mer enn fint med å ha sex. Tar meg i at jeg synes det er småekkelt med forhud, mulig det har noe med egne opplevelser å gjøre, men i forhold til renslighet er ihvertfall omskjæring langt å foretrekke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Til dere som har gjort et eller annet inngrep for å "slakke" eller ta bort forhuden:

Når man er vant til å ha forhud, er jo penishodet enormt følsomt, det er jo ubehagelig bare å ta på med fingeren. Går dette seg fort til, blir det fort "herdet"?

7060252[/snapback]

 

beklager men gidder ikke registrere meg rett og slett :p

tar ca 1-2 mnd før det blir herdet. det var helt sinnykt vondt de første dagene etterpå omskjæringen, så jeg vil anbefale en sykemelding (evt egenmelding\ferie) hvis du har tenkt å la deg omskjære. legen ville egentlig kun "åpne opp" forhuden, men jeg tenkte at når jeg først var kommet så langt kunne jeg jo bare fjerne hele driten. jeg angret rett etterpå fordi det gjor så sinnsykt vondt, og det var litt ekkelt de mnd når penishodet subber i boxern. nå et år i ettertid angrer jeg ingenting. eneste som er litt surt er at jeg ikke finner noen måte å fortelle dama at når hun slikker på penishodet så er det ikke det helt store lengre liksom.. kjenner jo ingenting :roll:

 

og forresten; det de gjør når de omskjærer er at de fjerner forhuden rett under penishodet, så syr de det sammen igjen. de "klipper" altså ikke bare av tuppen.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_*

Hva med strengen på undersiden, ved overgangen mellom forhud og penishodet? Selve forhuden er løs nok i mitt tilfelle, men strengen gjør at jeg bare klarer å dra forhuden 1-2 cm bak penishodet.

Lenke til kommentar

Jeg for den tilbake i slapp tilstand, men når greia blir stiv går det ikke.

Jeg pleier av og til og dra huden tilbake, mens den er slapp, får så å få den stiv. Dette gjør egentlig vondt (var mye verre før), og jeg lurer på om jeg kan/skal fortsette sånn? Strekke ut strengen liksom.

 

Vil helst ikke dra til lege eller snakke med mamma eller pappa om det heller, synes det er drit flaut og lattis egentlig.

 

Men hvis jeg fortsetter sånn som jeg skrev ovenfor f.eks 2 ganger dagen, vil jeg da klare å strekke ut strengen, og klare og dra huden fint tilbake i stiv tilstand?

 

Btw, hva er det med at anonyme randoms spammer "Sex og samliv" a!? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...