Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

For trang forhud


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bekymret

Men hvordan skal jeg vaske meg når jeg har litt trang forhud? Og når jeg har stått i dusjen og prøvd å få vasket glansen, så er glansen så jævlig følsom. Skal dette være normalt?

 

Men skal jeg vaske meg ca. 1 gang om dagen?

Og er Smegma farlig?

 

Også en ting til, kan det være at det er for mye ''spermbiter'' på glansen at jeg har trang forhud`?

 

Håper på et rimelig fort svar :)

 

Mvh Bekymret gjest. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«... så er glansen så jævlig følsom. Skal dette være normalt?»

Ja, det er heilt normalt.

 

«Men skal jeg vaske meg ca. 1 gang om dagen?»

Gjerne det. Gjer det i alle fall når du skal dusje uansett.

 

«Og er Smegma farlig?»

Tja, eg siterer Wikipedia:

However, if allowed to accumulate and decay in the foreskin cavity it can provide an ideal medium for potentially pathogenic bacteria to colonize[3]; current medical opinion is that allowing smegma to accumulate freely is unhealthy. Accumulation of smegma can cause or aggravate a variety of irritations known as balanitis. Early medical studies such as those by Plaut (1947) and Heins et al (1958)[4] claimed that smegma accumulation led to the development of penile cancer, but the American Cancer Society states that more recent studies have failed to support this.[5]

 

«Også en ting til, kan det være at det er for mye ''spermbiter'' på glansen at jeg har trang forhud`?»

Vil heller tru det er omvendt. Det er mykje "spermbiter" som indirekte følgje av trang forhud.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_Bekymret

Jeg tok nå en grundig vask på penishodet og tøyde forhuden at det kommer mer kukost og så vasket jeg vekk alt.

Men kan det hende at jeg får lettere forhud vis jeg vasker oftere?

 

Og har noen prøvd Asan våtservietter? Hørtes ganske greit ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest Gjest_usikker

Drar opp denne tråden igjen, istedet for å lage en ny.

 

Jeg tror jeg har litt trang forhud, men er usikker på om det er noe særlig. Jeg klarer fint å dra den helt tilbake når penis er slapp, men når den er erigert får jeg den bare rett bak penishodet, hvor den legger seg i en krøll, om den ikke sklir frem igjen. Jeg har under gjennomsnittlig penis, vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I noen tilfeller er forhuden såpass stram at man er nødt til å bli omskjært, eller kutte en del av forhuden slik at den utvider seg, hjelper ikke alltid med kremer og tøyning (Det blir bare sårt). Det er ganske vanlig det.

 

Til han over; Om du får den over i slapp tilstand, er det ikke noe problem, det kommer seg mest sannsynlig ;) Hvis ikke kan du prøve å snakke med legen din og få en slags krem som skal hjelpe.

Endret av audiox
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Guest_ole_*
...når du sier 'i ett med resten av penis', mener du da forbi 'hakket'.? :confused:

 

 

Det er ingen såkalte normaler på hvor lang forhuden er. Noen har forhud som er lenger enn fremst på hodet. Kanskje så mye som en halv centimeter i erigert tilstand. Andre har forhud som ikke dekker hele hodet i erigert tilstand. Ingen fare med hverken for mye eller for lite så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...