Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

For trang forhud


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Har for trang forhud til at hodet kommer gjennom og tenker på å oppsøke lege. Jeg bare lurer, hvis jeg må omskjære, hvor uvanlig evt merkelig er dette? Hadde det vært et valg for dere hvis dere var meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

personlig ville jeg aldri latt noen komme nær penisen min med kniv.

omskjæring er noe uvanlig her i norge, men er utbredt i europa. spesielt i usa.

du må også huske på at dette er en operasjon(?), og ved alle operasjoner(?) så er det en vesentlig fare for komplikasjoner, som f. eks. infeksjon.

Lenke til kommentar
personlig ville jeg aldri latt noen komme nær penisen min med kniv.

omskjæring er noe uvanlig her i norge, men er utbredt i europa. spesielt i usa.

du må også huske på at dette er en operasjon(?), og ved alle operasjoner(?) så er det en vesentlig fare for komplikasjoner, som f. eks. infeksjon.

Lite (veldig lite (!)) sannsynlighet med infeksjon i operasjoner den dag i dag med tanke på hva slags hygiene sykehus/klinikk oprettholder og som følges grundig.

 

Omskjæring er rett og slett ikke noe farlig, og hygienen blir bedre med tanke på at man ikke trenger å dra skinnet tilbake for å rense. Som ttt sier, så er det ikke kun et lite snitt, men hele forhuden blir fjernet ved at legen skjærer rundt hele den. Forhuden er som dere vet veldig tynn og det tar maksimum 5 min å få unnagjort inngrepet (det er ikke et inngrep en gang).

 

Det som er veldig fint er at man ikke trenger narkose/full bedøvelse i det hele tatt, kun området fra buke og ned som blir hardt bedøvet. Eller om du vil så får du også full narkose.

 

Edit: Jepp, det blir også sydd et par sting for å opprettholde litt skinn tilbake. Fullstendig ufarlig!

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Bruker man gjesteposting til å tulleposte så får man en småsinna mod etter seg ;)

 

Et slikt innlegg, samt svar på dette er fjernet. Det er også en fordel å ha kun en konto, så slipper man å bli hevet på hodet og rævva ut, slik som også er tilfelle med brukeren som kom med et tullete gjestepostinnlegg :)

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar

Behandlig av trang forhud.

 

1. Påsmøring av steroidkrem noen ganger daglig. Dette må følges opp av lege.

 

2. Tøyning i lokalbedøvelse hos legen eller på sykehus.

 

3. Kirurgi. Dette er kun ytterst sjelden nødvendig, og gjøres kun der man ikke kommer til målet med metodene nevnt ovenfor.

 

Ingen blir å snitte opp "steve wonder" før det er helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hadde samme problem og det som funket best var sex. Sex blir det masse tøying og strekking av forhuden av og det er forhåpentligvis godt og vått så det ikke er så sårt*. ;)

 

*litt ubehagelig til å begynne med er det

Lenke til kommentar
personlig ville jeg aldri latt noen komme nær penisen min med kniv.

omskjæring er noe uvanlig her i norge, men er utbredt i europa. spesielt i usa.

du må også huske på at dette er en operasjon(?), og ved alle operasjoner(?) så er det en vesentlig fare for komplikasjoner, som f. eks. infeksjon.

Lite (veldig lite (!)) sannsynlighet med infeksjon i operasjoner den dag i dag med tanke på hva slags hygiene sykehus/klinikk oprettholder og som følges grundig.

 

Omskjæring er rett og slett ikke noe farlig, og hygienen blir bedre med tanke på at man ikke trenger å dra skinnet tilbake for å rense. Som ttt sier, så er det ikke kun et lite snitt, men hele forhuden blir fjernet ved at legen skjærer rundt hele den. Forhuden er som dere vet veldig tynn og det tar maksimum 5 min å få unnagjort inngrepet (det er ikke et inngrep en gang).

 

Det som er veldig fint er at man ikke trenger narkose/full bedøvelse i det hele tatt, kun området fra buke og ned som blir hardt bedøvet. Eller om du vil så får du også full narkose.

 

Edit: Jepp, det blir også sydd et par sting for å opprettholde litt skinn tilbake. Fullstendig ufarlig!

7009853[/snapback]

 

ttt sier det motsatte, det er IKKE nødvendig å fjerne alt. kjenner to stk som har fått utført det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...