Gå til innhold

Gratis lagring av kontaktlisten på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zyb lurte desverre meg :(

 

Skulle sende mobilen på verksted. Synkroniserte med ZYB. Fikk mobilen tilbake fra verksted uten kontakter. Synkroniserte igjen, men siden det da var samme telefon eller noe slikt blir ikke kontaktene lagret på mobilen.

 

Altså har jeg alle kontaktene på zyb, og ingen på mobilen... Sendte mail til zyb, kan lime inn her senere, og de sa det desverre foreløpig var ingenting å gjøre med det..

 

Men for å ta kontakter og slik fra en mobil til en annen er det perfekt..

Lenke til kommentar
Zyb lurte desverre meg :(

 

Skulle sende mobilen på verksted. Synkroniserte med ZYB. Fikk mobilen tilbake fra verksted uten kontakter. Synkroniserte igjen, men siden det da var samme telefon eller noe slikt blir ikke kontaktene lagret på mobilen.

7006932[/snapback]

Samme skjedde med meg. Skjønner ikke helt poenget med backup når den ikke kan legges tilbake. :(
Lenke til kommentar

På zyb er det også i mine øyne en bug. Det er noe galt med klokka. Klokka på min mob er korrekt stilt inn (også tidssone og dst). Alle avtaler har en times forskyving i zyp. Veldig uheldig dersom du glemmer det og lager en avtale i zyb som seinere blir kopiert til telefonen.

Ellers meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Er gsnsync gratis, og er erfaringene bra?

7009516[/snapback]

Ja på begge spørsmål.

 

Bruker det selv og anbefaler daglig tjenesten til kunder. De aller fleste som prøver den bruker den flittig!

 

Jeg bytter telefoner oftere en jeg bytter undertøy og det er utrolig praktisk å kunne synke flere telefoner. Spesiellt når jeg bruker trillingsim og har flere tellefoner i bruk samtidig!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Aah, så genialt. Oppdaterte firmwaren min nå nylig og oppdaget til min store forskrekkelse at kontaklisten min var borte. Litt småredd akkurat der.

8307783[/snapback]

Og da kunne du synkronisere mot Zyb og få tilbake kontaktlisten? Det var jo akkurat det som _ikke_ gikk for Sigmund og meg, altså på samme mobil etter FW-oppgradering.

Lenke til kommentar
29 kr hver tredje mnd er jo ikke allverden da :) NetCom sin tjeneste skal være gratis utenom datatrafikk, tror jeg.

8312555[/snapback]

 

 

Nei, det er ikke all verden med ca en tier i måneden. Da synkes kontakter, avtaler, oppgaver og notater.

 

Det er mye piss man kan bruke en tier på hver måned, så jeg mener ikke Telenor tar seg ublu betalt for denne tjenesten.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan eller om det er mulig å overføre filen med kontakter fra en Sony Ericsson (Contacts.vcf) til en Nokiamobil? Jeg har hatt Backup på pcen i lagne tider med mine SEmobiler men når jeg skulle overføre den til en Nokia kommer bare første kontakten i filen. Dette gjelder fra pc og fra mobilen. Har ikke hatt Nokia på 6 år så jeg håper noen kan hjelpe.

 

Dette gjelder Telefonkontakter og ikke simkontakter. Er jo ikke plass til mer enn 220 kontakter på mitt sim

Endret av Djrunner
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til å legge inn alle mine private kontakter på et nettsted som jeg egnentlig ikke vet så mye om. Jeg har i tillegg til telefonnummer også epost på mange, og vi vet alle hva en adresse i gale hender kan utrette ;)

 

Jeg har selv erfart å få "spam" på telefonen i form av rare tilbud på fax. Ikke veldig ofte det skjer foreløpig, men etter hvert som spamfiltre blir bedre og bedre på epost så er kanskje telefon-spamming noe som vil komme mer og mer? "Ulemepen" for dem som skal sende ut slikt er at det tross alt koster noe å sende, ikke gratis som på epost, men hvis man tjener penger på det likevel så...

 

Noen som har efaringer rundt dette? J

 

Jeg må si at jeg betaler gjerne noen kroner i måneden for en tjeneste i Norge som jeg kan stole på. Ulempen med både Netcom og telenor sin tjeneste er vel at de krever at du har abonnement der?? Jeg har Ventelo gjennom jobben, og de har ikke engang side på web for å sende sms og tilsvarende.. Jeg hadde NetCom før og var veldig fornøyd.. Men sånn er det når jobben betaler alt - Win some - loose some ;)

 

Thomas :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan eller om det er mulig å overføre filen med kontakter fra en Sony Ericsson (Contacts.vcf) til en Nokiamobil? Jeg har hatt Backup på pcen i lagne tider med mine SEmobiler men når jeg skulle overføre den til en Nokia kommer bare første kontakten i filen.

8323668[/snapback]

 

Når det gjelder eldre symbiantelefoner kunne en før bruke programmet Backup Contacts for å importere .vcf filer. Dessverre ser det ikke ut til at denne er portet til 3. Edition.

Når det gjelder 3. Edition telefoner (og eldre) kan en bruke Contacts Transfer for å ta vare på absolutt alt av kontakinfomasjon. Denne lagrere ikke i .vcf format men i et eget .data.z format.

 

Det beste er vel å bruke PC-suite og synkronisere med Outlook for deretter å bruke Outlook til å synkronisere til den nye telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...