Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan du love noe sånt, Liquidkey? :p

Fordi alle klassiske pianister skal ha noter til absolutt alt. Selv til de enkleste ting, det irriterer meg :p De som driver med musikk bør bruke øra.

 

Det jeg mente var at han ville blitt mer fornøyd med en engen-arrangert låt han hadde jobbet med selv, enn en han leser av. Sa aldri hvor lang tid han bruker på det :p

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
Så flåklypa på tv nå. Noen som har notene til den og vårsøg? :) Fikk lyst til å spille de bare :p

 

Mener du den flåklypasangen som herr Felgen spiller på munnspill, eller mener du den som spilles under avdukingen av bilen?

Førstnevnte er i så fall veldig enkel:

 

Edit: hadde feil.

 

(Resten bør du klare selv ;) )

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Virkelig? Da har jeg vel enten et ustemt piano, dårlige ører, eller begge deler. :p

 

Sååå ustemt kan ikke et piano være og fortsatt lage lyd. Jeg hadde heller tatt en sjekk av ørene og gehøret. ;)

 

post-54182-1198447421_thumb.png

 

Av en eller annen grunn kommer miniatyren i negativ men om du klikker på den kommer den opp som normalt.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Hvordan kan du love noe sånt, Liquidkey? :p

Fordi alle klassiske pianister skal ha noter til absolutt alt. Selv til de enkleste ting, det irriterer meg :p De som driver med musikk bør bruke øra.

 

 

Merka det når jeg gikk over fra å spille klassisk til blues :p

Fikk litt sjokk; ingen noter? improvisasjon? hva er det for noe? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Yamaha DGX-620 koster ca 7200 hos norsk musikk. Er litt usikker på om jeg trenger et piano i den prisklassen. Jeg er tross alt ikke så flink (ennå). Men jeg har lyst på vektede tangenter. Finnes det noen andre alternativer?

Tja, dersom du ikke vil ha vektede tangenter er jo DGX-520 er alternativ. Men hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt DGX-620 på flekken, utrolig godt keyboard! Fine pianolyder, deilige tangenter og god kvalitet overall.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å begynne med gitar, men min bror fikk keyboard i julvegave, så jeg tror jeg begynner med det heller :) Jeg får til reodors ballade og en enkel versjon av Jingle Bells.

Er det noen som har notene til den flåklypamusikken som er i begynnelsen og slutten på filmen? Og hva kalles noter for på engelsk?

Lenke til kommentar

Sheet music er vel det samme som noter. :)

 

Edit: For sen. :(

 

Edit2: Når jeg først har postet så kan jeg vel også spørre om dere har noen anbefalinger av bøker som omhandler musikkteori. Jeg har hørt at "Aktiv Musikklære" er en bra bok, men siden slike bøker ofte koster noen hundrelapper så vil jeg gjerne høre om noen av dere har andre bøker å anbefale. :)

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...