Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten innspilling jeg gjorde i dag av "Roslin and Adama" fra Battlestar Galactica. Er ikke så lenge siden vi fikk keyboard i huset, så dette er vel egentlige første sangen jeg har øvd inn skikkelig. Er uvant å spille med to hender samtidig, så kommer litt ut av tempoet innimellom.

 

Roslin and Adama (Pianoversjon).

 

Dere må laste ned og høre originalversjonen av sangen, vannvittig fin sang! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fin tråd.

 

Spilte piano en del år da jeg var liten, men så sluttet jeg fordi jeg gikk lei.

 

Nå har jeg startet på igjen, begynte på musikkskolen for ca 2 år siden. trives med det.

 

har også fått spilt noen konserter på den tiden. Enjoy:

 

Endret av TheBlackSheep
Lenke til kommentar

Nå sitter endelig MacGyver theme'n sånn cirka, men det var ikke det jeg kom for.....

 

For en uke siden gikk jeg inn på YouTube for å prøve å finne ut om det fantes en magisk måte jeg kunne raskere øve inn sanger som må spilles med to hender, for den siste tiden har jeg øvd på Younha - Houki Boshi. Den er ganske så krevende, men det er jo bare å spille litt hver dag.

 

Da kom jeg over denne "mannen", utrolig god til å forklare alle deler av piano spillingen, tenke bare jeg skulle dele Andrew Furmanczyk med dere. Har ikke kommet over så mange i den klassen der egentlig, så om du er nybegynner, eller kanskje ikke kan alt er det verdt "a look".

Lenke til kommentar

Noen som vet en side som gir litt grunnleggende opplæring i hvordan lese noter til piano.

 

evt noen som har prøvd å spille piano etter programmet guitarpro? Hvordan syntes dere det fungerte?

Finnes det andre liknende programmer?

 

Vet man burde ta kurs, og det kommer... men sånn intill videre bare :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Piano er gøy.. Kler kanskje ikke av damene like lett som gitar, men det har stil ;)

 

Har brukt en del guitar pro til å lære meg piano, og det har faktisk fungert nokså bra. Men nå er jo mesteparten av .gp filene du finner av "gitar-sorten", og er vel kanskje ikke helt ment til å spilles på piano. Men GP gir en god pekepinn dersom du f.eks vil gjøre om en sang fra gitar til piano eller evt. legge på piano akkorder.

 

Men vil igrunn anbefale deg å lære notesystemet. Ta å søk på google elns du; du finner garantert forklarende sider med bilder. Ellers så kan du se litt på siden Expertvillage.com. Tror der er noen videoer om grunnleggende piano. (skyt meg om jeg tar feil).

 

Stå på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Kall meg gjerne teit. Men damene smelter om du begynner å spille Oasis - wonderwall, mens du synger med. Du er badboy fordi du har gitar, og soft fordi du faktisk kan spille rolige sanger. Full pakke for damene.

 

Men la oss nå være realistiske! Det er bassisten damene vil ha :D

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar

Bruker Music MasteWorks når jeg skal spille piano, og Guitar Pro når jeg spiller gitar. Er ikke akkurat sjapp når det gjelder lesing av noter, men så lenge du vet hvor C er så er det ikke noe problem å finne de andre notene, det handler bare om å pugge og memorisere. Er ikke så hypp på det, så jeg spiller via "Piano Roll" istedenfor "Staff".

 

Piano ( flygel anbefales ) kler av damene enklere enn gitar, det er jo mye mer romantisk. Gitar drar kanskje damene hjem, men for å få klærna av må du ta en trall på de hvite og svarte. El-gitar forbinnes gjerne med et rotete gutterom, halvtomme ølbokser og gammel svettelukt ^^... Akustisk funker bedre enn el, men piano har en evne til å kle av.

 

 

Han ser kanskje ikke helt smart ut, men om du bare ignorerer det litt, ser du at han er veldig god til å forklare ting på en enkel måte. ( Denne mannen dro dame med piano ^^ )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Men har du den mobiliteten til å kunne ta med piano på grillpartay ved stranden eller på fest? Neeh! :D.. Men med gitar derimot! ;)

Lenke til kommentar
Piano ( flygel anbefales ) kler av damene enklere enn gitar, det er jo mye mer romantisk. Gitar drar kanskje damene hjem, men for å få klærna av må du ta en trall på de hvite og svarte.

Agreed :D

 

Men har du den mobiliteten til å kunne ta med piano på grillpartay ved stranden eller på fest? Neeh! inv_biggrin.gif.. Men med gitar derimot! wink.gif

 

Det er derfor vi har denne ^^

hand-roll-piano-lg-5.jpg

 

Noe av det lameste jeg har sett :p

Endret av Mr_Sun
Lenke til kommentar

Er det bare meg som synes denne måten å spille blues på er fælt vanskelig?

 

http://yesplz.servebeer.com/random/bluez.mp3

 

Sliter veldig når jeg skal begynne å spille riff og fancygreier med høyre hånd MENS venstre holder den "walking blues" greien. :) (du hører når jeg begynner å slite) Noen som har noen tips her?

 

(forresten, lol, ikke bry dere om når jeg tar helt av og spiller som om jeg aldri har spilt før, har en tendens til å gjøre det innimellom :p) Riffet på 01:30 lærte jeg på YouTube, forresten :cool:

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...