Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg plundret litt på pianoet den siste uke. Flere år siden sist! Letet fra noen gamle noter, men har ganske lite(samt at nivået mitt nå er MYE lavere enn tidligere).. Ballade Pour Adeline og Fur Elise var de eneste jeg husket.. Canon in D og Schindlers List Theme gikk høvelig greit, men jeg trenger flere sanger i dette nivået så jeg får litt mengdetrening. Noen som har noen gode tips(og gjerne link til noter ;) )??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Noen som spiller julesanger om dagen eller? Jeg liker Winter Wonderland veldig godt :)

Altfor mange. En stjerne skinner i natt (med fullt kor og hele pakka), Julestjerne, hvor er du? (med kor), Do they know it's Christmas? (med kor), Winter Wonderland, Nå tennes 1000 julelys (skal spille til allsang på skoleavslutningen), Tenn lys, Glade jul (allsang på begge disse to i tillegg og en jeg ikke husker navnet på :whistle: ). Også spiller jeg O helga natt, Rudolf er rød på nesen og en god del fler.

 

Dersom dere lurer, ja, jeg har for lite å gjøre på fritiden :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan vel trygt linke til den. Det er ulovlig å linke til sider som kan inneholde/sende deg videre til sider med piratkopiert materiale. Tviler på at du finner noe annet enn noter der.

 

www.pianosheets.org

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Notene er jo piratkopierte da. Noen har jo kjøpt de på nettet eller i butikken og scanna dem inn på pcen og lagt det ut. Altså skulle du jo ha betalt for en notebok, men du laster ned ulovlig. Det vil jeg si er akkurat det samme som å laste ned musikk. Altså, piratkopiering.

Tja. Delvis enig. Dog er det vel like enkelt å bruke MIDI-filer og oversette dem som å finne noter på internett. MIDI-filer av kjente sanger er vel ikke ulovlig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Ah. Da var juleferien i gang. Spilte piano på skoleavslutningen i kirka jeg. Spilte Sonjas sang til julestjernen, En stjerne skinner i natt og Do they know it's Christmas med et kor med jenter fra klassen min. Også spilte jeg Tenn lys, En stjerne skinner i natt, Glade jul og Deilig er jorden til allsangen der oppe.

 

Utrolig deilig å kunne spille for en forsamling når alt gikk helt prikkfritt. Tror jeg kun spilte feil to-tre ganger, alle under Glade jul. Hater den sangen, spilt den alt for mye til å gjøre det optimalt på den. Uansett; noen flere som har spilt noe i det siste? :)

Lenke til kommentar

Vel. Sitter og øver på Kjempevise Slåtten av Harald Sæverud. De to første sidene er relativt enkle, så begynner å kunne dem nå. Men slutten på det stykket tar jo maks av. Spørs om slutten ikke blir for vanskelig. Ellers spiller jeg, og synger surt, "In Other Words" av Ben Kweller. Utrolig pen låt. For ikke å snakke om main-themet til filmen Letters From Iwo Jima og lett improvisering.

Lenke til kommentar
Kjempeviseslåtten er utrolig gøy å kunne spille. Tok sin tid, og brukte mange rare metoder for å lære den siste siden. Skal sies at jeg øvde så mye at jeg pådro meg senebetennelse så vær litt forsiktig :p Men utrolig herlig å få den til :)

 

edit: leif

Spørs om jeg noen gang kommer gjennom stykket. Er egentlig et "drømmeprosjekt" kan man si. Men om jeg klarer det blir jeg meget fornøyd! Ellers skulle jeg likt å ha kunnt Bryllupsdag på Troldhaugen. Fineste pianostykket til Grieg spør du meg! Spesielt de lystige delene i blant annet begynnelsen av stykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...