Gå til innhold

Klassisk musikk for nerder?


Maiev S.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klassisk musikk er herlich. Jeg kjenner ingen stykker spesielt godt, men mye er hørbart, noe er utrolig kjeeeedelig..

VG-lista inneholder i løpet av et år ca 10-20 sanger som jeg gidder å høre på. Mye kommersiell dritt-pop som blir likt av fjortiser av andre grunner enn selve musikken (hva som er "kult", hva som spilles på NRJ, hva de tøffe i klassen hører på, om artisten er pen/kjekk osv). Ikke at jeg synes den sammenligningen er så veldig on-topic.

 

Gammel/klassisk musikk selges ikke så mye nytt, fordi det er gammelt ( :omg: ), og har derfor dårlig sjanse på den drittlista uansett.. Har hørt at forskere har funnet ut i et prosjekt i england eller noe (litt usaklig i mangel på kilden, post gjerne om noen har den), sier at barn som spiller et instrument generelt blir smartere enn andre. (+arv&miljø).

 

Synes uansett ikke det var en saklig debatt du postet, tror du hadde blitt litt bedre ansett uten den - de som spiller sjakk er ikke tards (jeg spiller ikke sjakk).

Lenke til kommentar

Klassisk musikk er best. :) Foretrekker Rachmaninoff, Liszt, Grieg, Mozart og Sæverud, men bevares, det finnes også utrolig mye bra fra andre komponister.

 

Edit: Jeg bryr meg fint lite om at noen mener jeg er nerd eller lignende, og syntes uansett det er et dårlig argument i en diskusjon. Folk som påstår at Colplay og annen listepop med sur vokal er fantastisk, har ikke stemmerett i denne tråden, da deres gehør ikke fortjener en uttalse om hvorvidt klassisk musikk er givendes å høre på.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
At pianospillere er nerder er kanskje det mest überteite jeg har hørt... (virkelig unnskyld for uttrykket).

7006091[/snapback]

 

Vet mange svart-metall folk som spiller piano også jeg;) (kanskje ikke så mange:P men noen er det :) )

greia er jo at jeg trur at folk som er UTROLIG flink me et "nerde instrument(piano, fiolin, cello, klarinett osv)" blir stemplet pga missunnelse fra de som ikke kan noe som helst...

Lenke til kommentar
Piano er kult, spiller selv og ser ikke på meg selv som nerdete. Hva er definisjonen på en nerd egentlig? Er en som arbeider greit med skolearbeid og får gode karakterer en nerd? For da har jeg ingen problemer med å bli kalt for en.

7009704[/snapback]

 

I mitt hode er ikke en nerd en som nødvendigvis er god på skolen! Det er en som har spessiell stor interesse innenfor et oråde :) Data nerd, musikk nerd, skole nerd, fotball nerd, bil nerd, osv.

Det vil si at såklart finnes det nerder som driver med piano... Men det betyr ikke at klassisk musikk er nerdete!

Jeg spiller sykelig mye el gitar, å ser derfor på meg selv som en liten nerd...men rettskriving å matte å slikt kan jeg rett å slett ikke... Så i mine øyne er uansett ikke nerd negativt.... å klassisk kan være akkurat like nerdete som R&B feks ;) Noen er vel spessielt intresert i R&B åsså kan jeg tenke meg... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...