Gå til innhold

Har dere noengang tenkt på hvor små vi er ?


Anbefalte innlegg

og hva skjer hvis vi putter ett menneske inn i ett sort hull?

 

Se nå bort ifra all sannsynlighet for at vi skulle komme oss dit å blablabla, men hva hadde skjedd da med dette mennesket?

Hadde blitt komprimert til en s liten flekk at man ikke kunne sett det pga all tyngdekraften osv der inne.

 

Men hadde nok blitt revet i filler og komprimert ganske lenge før man kom fram til selve hullet tror jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, stakkaren ville vel blitt revet i fillebiter :p Og om han ikke hadde blitt revet i fillebiter, så er det jo kos å leve i et 2-dimensjonalt (?) univers resten av livet, mens man faller, faller, faller...

 

Er en liten teori jeg har om sorte hull, og (lukkede) universer. Skal opprette tråd når jeg får tid (over helga?) :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Siterer meg selv her:
Hvis du vil bli enda litt svimlere, kan du se http://sizeofoutworld.ytmnd.com/

 

Den siste stjernen du ser er VV Cephei A, som har 100 ganger så mye masse som sola og lyser 315000 ganger så sterkt. Hvis du hadde byttet ut sola med denne stjernen hadde ytterkanten nådd frem til Saturns bane.

 

Sammenligning mellom sola og VV Cephei A (stort bilde):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sun_and_VV_Cephei_A.png

6975461[/snapback]

 

 

Svimmel jeg også- :ph34r:

6992420[/snapback]

 

 

 

HALLO? Hva er det for slags side du linkr til?? Que?

Endret av narutofan
Lenke til kommentar
Siterer meg selv her:
Hvis du vil bli enda litt svimlere, kan du se http://sizeofoutworld.ytmnd.com/

 

Den siste stjernen du ser er VV Cephei A, som har 100 ganger så mye masse som sola og lyser 315000 ganger så sterkt. Hvis du hadde byttet ut sola med denne stjernen hadde ytterkanten nådd frem til Saturns bane.

 

Sammenligning mellom sola og VV Cephei A (stort bilde):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sun_and_VV_Cephei_A.png

6975461[/snapback]

 

 

Svimmel jeg også- :ph34r:

6992420[/snapback]

 

 

 

HALLO? Hva er det for slags side du linkr til?? Que?

7497018[/snapback]

 

Den siden må ha blitt forandret. haha. Den var hvertfall ikke sånn da jeg var inne på den sist

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
Egentlig så er vi ganske store! Bare tenkt på hvor små atomer eller enda mindre; elektroner er, vi er rett of slett store monstre :ohmy:

 

 

Hehe, ja vi er små, men ein ting eg lurer mye på er hvorfor er alt rundt, altså jorda å månen osv ?
Kuleformen er den mest stabile. Dessuten har jorden en større diameter rundt ekvator enn rundt polene, så den er ikke helt rund, men litt oval. Det kommer av sentripetalkraften rundt solen eller noe sånt.

7006525[/snapback]

Det at alt er tilnærmet rundt kommer ikke det først og fremst at tyngdekraften møtes på et felles punkt?

7065797[/snapback]

 

Vi er mere små enn vi er store! :)

Lenke til kommentar
Disse stjernene etc. er småtteri. Tenk dere størrelsen på hva som helst oppgitt i en Googolplex  :tease:

7778887[/snapback]

Personlig synes jeg ekte størrelser er mer spennende enn noe folk har gitt et navn bare fordi de kan.

 

Zlatztallet: 100^100^100^100^100^100^100^100^100

 

 

Vizio: Ganske kult å gå ned i skala til man havner rundt en plancklengde ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg tror ikke mennesket er i stand til å kunne forstå eller lære seg begrepet uendelig. Samtidig prøver jeg meg: om verdensrommet er uendelig vil dette si at det finnes enplanet der ute som er akkurat prikk lik denne. Det vil da si at hvis det er uendelig så vil det finnes en person med akkurat samme navn som deg, akkurat samme kvise i trynet, leser og skriver på diskusjon.no som er akkurat likt dette, har samme sokker på seg som deg. Om alt er uendelig vil dette kunne være tilfelle siden uendelighet har uendelig mange muligheter.

7115434[/snapback]

 

!

 

Har tenkt på dette siden jeg var 12 år ellns, og virker utrolignok (for meg) sannsynlig, da alltid "noe" må ligge utenfor universet (dersom universet vårt har noen grense da...).

 

(...) vil det finnes en person med akkurat samme navn som deg, akkurat samme kvise i trynet, leser og skriver på diskusjon.no som er akkurat likt dette, har samme sokker på seg som deg. Om alt er uendelig vil dette kunne være tilfelle siden uendelighet har uendelig mange muligheter.

7115434[/snapback]

 

Nettopp! Det vil alltid finnes uendelig av kombinasjoner! En jord vil for eksempel være prikk lik denne jorden, med unntak av et sandkorn i mongoliaørkenen som ligger litt annerledes.

Endret av jrundruud
Lenke til kommentar
og hva skjer hvis vi putter ett menneske inn i ett sort hull?

 

Se nå bort ifra all sannsynlighet for at vi skulle komme oss dit å blablabla, men hva hadde skjedd da med dette mennesket?

7234625[/snapback]

 

Det som hadde skjedd, var at dette mennesket (anta at den for med hodet først) ville opplevd å ha blitt dratt så kraftig, at han ville bli lengre(kalles spagettifisering(!)). Faktisk ville denne personen blitt dratt så kraftig at hodet ville opplevd en mye sterkere gravitasjonskraft, og kroppen ville blitt lang og tynn, men tynnest ved hodet! Jeg har laget en tegning som viser hva jeg mener:

 

49564.jpeg

LoL :!:

 

Og ja; personen ville faktisk dødd! Sannsynligvis en ganske smertefull, men kort død :)

EDIT: Problem med bildet, fikset.

Endret av jrundruud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...