Gå til innhold

Flere brister i Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle meg hvorfor jeg skal velge FireFox i stedet for Opera? Virker som om FF er mer populært enn Opera, men jeg vet ikke hvorfor... Er det noe jeg ikke har fått med meg? :ermm:

6983103[/snapback]

Firefox er fri programvare (ikke bare freeware som Opera), og det fins veldig mange gode extensions for å utvide funksjonaliteten.

 

Opera har til gjengjeld mer innebygd funksjonalitet, og er også raskere.

 

Men smaken er som baken :p

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvorfor jeg skal velge FireFox i stedet for Opera? Virker som om FF er mer populært enn Opera, men jeg vet ikke hvorfor... Er det noe jeg ikke har fått med meg? :ermm:

6983103[/snapback]

Det skjønner ikke jeg heller.

 

Eneste fordelen som taler for FF er extentions spør du meg, ellers mener jeg at Opera er best av de to.

Lenke til kommentar
Det skjønner ikke jeg heller.

 

Eneste fordelen som taler for FF er extentions spør du meg, ellers mener jeg at Opera er best av de to.

6983451[/snapback]

 

Det er vel ikke så mye å skjønne? Opera gjør sine ting bra og kommer i en pakke som mange tydeligvis finner tiltalende, personlig så finner jeg den begrensende med litt for mye fokus på ubrukelige gimmicks. For de som vil ha noe mer fleksibelt og er villig til å bruke et sekund eller tre på å finne ut av det, så kan Firefox være en uovertruffen løsning. Alt avhenger av hva du i siste instans har behov for.

Lenke til kommentar
Nok en gang ender en tråd som omhandler en nettleser (uansett hvilken og uansett tema) opp med en diskusjon om hva som er best av Opera og Firefox. Dette er en universell sannhet, den kan etterprøves og slår aldri feil.

6984309[/snapback]

Det er da ikke vår feil at Fx-brukerne ikke kan innrømme feil!

Lenke til kommentar
Mozilla Foundation undersøker nå saken, men sårbarheten skal visstnok være vanskelig å rette opp fordi den ligger i den delen av Firefox som har med Javascript-håndtering å gjøre.
Ja det var da en feil med JavaScript. Det virker som de fleste feil i Firefox ligger der, så Mozilla bør seriøst vurdére om de bør skrive om en stor del av koden. Men lappesaker er da fine ting de også. :hrm:
Lenke til kommentar
Istedenfor å legge til alle nettsteder du stoler på, kan man heller være obs på hva man besøker. Ser bare selv at ting som enhanced security features som leveres som standard med Windows Server 2003 hvor du må tillate nettsteder før du kan besøke dem, er en nitidig og langsom prosess. (Nå skal man riktignok unngå surfing på servere, men det er en annen sak)

6981901[/snapback]

Det tek ikkje så mykje tid å legge til dei nettsidene som faktisk må ha scripting på. Det blir omtrent som med ein brannmur, det er litt styr i starten med å godkjenne dei programma som skal få tilgang til Internett, men når det er gjort treng du ikkje tenke meir på det. Personleg meiner eg det er betre å vere på den sikre sida, men folk må sjølvsagt få gjere som dei ønsker.

Lenke til kommentar
Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hva folk bruker, bare de holder seg unna IE og evt. andre browsere som ikke streber etter å følge standardene.

6984590[/snapback]

Hvorfor det?

 

Bruker selv IE7, og ser ingen grunn til å buke Firefox 2.0

 

Hvis du leser titten Hw.no har gjort på Firefox 2.0 RC1, så sliter den også med å følge standardene.... Det samme gjelder også Firefox 1.5.0.7

 

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...fox_2_0/31977/4

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Som nevnt; Hvis du bruker nettet endel, kommer du til å bli overrasket om hvor mange sider som bruker scripting som en aktiv del av sitt fundament. Og ideologisk sagt er en nettside uten bakenforliggende teknologier avlegs idag. Folk scripter for å legge til funksjonalitet og nifty-ness på sidene sine, så enkelt er det. Å slå av scripting over en lav lest er som å fjerne hjul-gummien og la bilene kjøre på felgen.

Lenke til kommentar
Raptor,02/10-2006 : 20:42]Hvorfor det?

 

Bruker selv IE7, og ser ingen grunn til å buke Firefox 2.0

 

Hvis du leser titten Hw.no har gjort på Firefox 2.0 RC1, så sliter den også med å følge standardene.... Det samme gjelder også Firefox 1.5.0.7

 

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...fox_2_0/31977/4

6985990[/snapback]

Jeg sa ikke at Fx var perfekt, men jeg snakket om browsere som Opera og Fx streber og jobber etter å følge standardene, og Fx 3.0 og Opera 9 består testen. Du kan jo ta en titt på IE7 og Acid-testen, den er rett og slett begredelig. Den viser rett og slett at MS bruker standarder til å tørke seg i rumpa med. IE7 får ikke en gang fullverdig RSS-støtte, og det i 2007.

 

Så vidt jeg vet, viser ikke ACID-testen den fulle og hele sannhet om hvor godt en browser følger standarder, men gir pekepinn på noen områder.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hva folk bruker, bare de holder seg unna IE og evt. andre browsere som ikke streber etter å følge standardene.

6984590[/snapback]

Hvorfor det?

 

Bruker selv IE7, og ser ingen grunn til å buke Firefox 2.0

 

Hvis du leser titten Hw.no har gjort på Firefox 2.0 RC1, så sliter den også med å følge standardene.... Det samme gjelder også Firefox 1.5.0.7

 

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...fox_2_0/31977/4

6985990[/snapback]

IE render noe som er helt på jorde, synes ff gjør en god job i forhold.

Lenke til kommentar
Som nevnt; Hvis du bruker nettet endel, kommer du til å bli overrasket om hvor mange sider som bruker scripting som en aktiv del av sitt fundament. Og ideologisk sagt er en nettside uten bakenforliggende teknologier avlegs idag. Folk scripter for å legge til funksjonalitet og nifty-ness på sidene sine, så enkelt er det. Å slå av scripting over en lav lest er som å fjerne hjul-gummien og la bilene kjøre på felgen.

6986019[/snapback]

Eg brukar Internett alt for mykje, og det fungerer bra for min del. Meiner det er omtrent 10% som har slått av scripting som default (eg har ikkje kjelder å vise til no, så ta dette med ei klype salt). Så eg er ikkje den einaste som klarer meg utan scripting. Og som sagt kan du slå på scripting på dei sidene du stoler på og som virkeleg treng det.

 

For meg virker det som at scripting blir brukt meir enn nødvendig. Men no er ikkje eg webutviklar, så eg uttalar meg mest frå eit sikkerhetssynspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...