Gå til innhold

Hva ser dere i LOTR?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg så alle LOTR-filmene på kino og jeg har sett nå alle igjen. Jeg synes de er oppskrytt. I mine øyne er det bare: "this mountain is evil", og overdrevne store slag hvor de missbruker effekter og kameraer bare flyr gjennom, slik som dette: post-87412-1159619964_thumb.jpg

Jeg synes den ikke er interesang eller noe. Bare missbruking av speial effekter. Jeg tror at om noen år vil den filmen bli ledd av.

 

Det er bare min menging, hva synes dere?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en kvalitetspost fra trevakt, ja. :shrug:

 

I mine øyne er det bare: "this mountain is evil"

Du har misforstått en ganske vesentlig del av handlingen.

 

Bare missbruking av speial effekter.

I hvilke scener mener du man misbruker spesialeffekter?

 

Jeg tror at om noen år vil den filmen bli ledd av.

Hvorfor skal folk le av den om noen år?

Lenke til kommentar

Er faktisk helt enig med trevakt, filmene er elendige. De spiller alt for meget på spesial effektene, som faktisk ikke er så veldig imponerende. Men det må sies at enkelte scener er bra, men både storyen og det totale inntrykket av filmene er for dårlige.. Dette særlig i forhold til det potensialet som lå i originalmaterialet.

 

Men filmene er nå en gang laget og det er ikke så mye å gjøre med det, men mye ved "Lord of the rings" er ødelagt. Boka var en kommersiell suksess, men det var filmene som dro frem "low-lifes" som plutselig skulle være eksperter. Noe av det mest irriterende jeg vet er å sitte å diskutere om f.eks. "Lord of the rings", jeg kommer med noe FRA BOKA, så kommer "eksperten" og påstår at det ikke er sånn, deretter kommer diskusjonen om hvor feil filmene er osv..

Om du ikke viser respekt for filmen, så vis det for boka.. :mad:

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva jeg ser i LotR? Først og fremst det fantastiske PJ-stempelet. Deretter effekter (dog disse er noe varierende). Habilt skuespill og en vanvittig god og fengende historie. LotR is teh shit, og noe som irriterer meg grenseløst er at de som digger trilogien til stadighet må forsvare hvorfor de gjør det. Akkurat som om ikke filmene snakker for seg selv? Jeg har enda til gode å lese virkelig bra argumenter på hvorfor LotR er dårlig. And may I remind you: Det er kun 3 filmer i historien som har vunnet 11 Oscar: Ben Hur, Titanic og LotR: RotK. Eid.

Lenke til kommentar

Du har en spesiell mening må jeg si, ha du den, men jeg er ikke enig. Det bærer tydlig preg at du ikke har skjønt historien.

 

Jeg synes filmene er bare herlig laget, og effektene i filmen er noe av det beste jeg har sett. Å lage 3 filmer i en sleng er bare helt vanvittig og ikke hvem som helst kunne klart det.

 

Weta har lagt ned enormt med arbeid i filmen, både på effektsiden og rekvesit siden. Nevn en film som har like mange detaljer som Ringenes Herre har, som Weta ikke har vært med på. Tviler på at det finnes noen filmer der ute som kan måle seg med detaljegraden.

 

Nei jeg likte filmene, og bøkerne og, og håper inderlig at PJ bestemmer seg for å ta fatt på Hobbiten i 2008. Det hadde vært noe.

 

Edit: Extenden versjonene av filmen legger til en større dybde for de intereserte som ingen annen film har prestert til dags dato.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Du har framleis ikkje svart på spørsmåla frå L@sse. Det er ein ærleg sak å mislike ein film, men dine argumenter er (imo) elendige og lite gjennomtenkt.

 

Eg synest LOTR-filmane er fantastiske, magnificent om eg skal velje eit engelsk ord. Historien er forseggjort av ein dyktig skribent og Peter Jackson gjorde ein kjempejobb med å overføre den til filmen. Effektane er store og imponerande, saman med ein god historie og god regi er det ein av mine favorittfilmar.

 

Einaste eg mislikar er ein del overdrevne scenar, kan nevne desse: Når Legolas kastar seg opp på ein Oliphant, legg den i bakken og sklir ned på snabelen. Scenen der Legolas tar eit skjold og sklir på det ned ei trapp mens han skyt ned to orcs og til slutt slenger det i halsen på nummer tre.

Lenke til kommentar
Jeg tror at om noen år vil den filmen bli ledd av.

 

Hvorfor skal folk le av den om noen år?

 

Selvom spesialteffektene er gode, holder de ikke evig. Da vil folk synes de er lattelige og resten av det seriøse skuespillet og den seriøse handlingen bli like morsomt.

Jeg har sett det før i en film fra 1998. Jeg husker ikke hva den heter.

Lenke til kommentar
Husk også at Oscars sier like mye om konkurransen på tiden den ble utdelt, og en hel masse andre ting, i tillegg til at kvalitet.

 

Oscar er langt ifra den beste film-prisen. Jeg har hørt at det de fokuserer mest på når de bestemmer, er hvor mye filmen "brings you into another culture" - Hvor langt inn i en annen verden man kommer.

 

Det er ikke så vanskelig for LOTR. Jeg liker bøkene godt, men filmen ble en skuffelse.

Lenke til kommentar
Jeg tror at om noen år vil den filmen bli ledd av.

 

Hvorfor skal folk le av den om noen år?

 

Selvom spesialteffektene er gode, holder de ikke evig. Da vil folk synes de er lattelige og resten av det seriøse skuespillet og den seriøse handlingen bli like morsomt.

Jeg har sett det før i en film fra 1998. Jeg husker ikke hva den heter.

6971733[/snapback]

 

Hvordan ser folk på filmer fra 40-50-60 etc tallet? De ser på dem i samsvar med tiden de er laget i. En ekte filmelsker vil ikke se på en film fra 1980 og kalle det drittfilm fordi effektene ikke er top-art. En filmelsker vil se på filmen fra tiden den ble laget og bedømme den i forhold til hva de hadde tilgjengelig på den tiden.

 

Derfor tviler jeg på at ekte filmelskere, og filmtittere, vil se på filmen om noen år og le av effektene , for effektene var top-art når filmen ble laget.

 

Og ikke bare effektene er kjempebra og godt laget, men de er ført sammen på et grunnlag som er vanvittig. Hele filmens pallett er satt sammen digitalt, slik at det er ingen overganger mellom CG og virkeligheten. Slik du ser i mange filmer at det som er ekte har en farge mens det som er datalaget har en annen, nogen annerledes, farge slik at du lett ser overgangen.

 

Tror nok du tar feil at folk blir å le av filmen om noen år, tror heller det blir sett på som et mesterstykke i mange herrens år, og Peter jackson kommer nok til å bli husket som regissøren som gjore det umulige mulig.

 

Synes filmen er meget bra laget, har lest Ringenes Herre boka vel 10 ganger og sett filmene minst like mange ganger, og blir fremdeles overveldet når kameraet i Atter en Konge viser et herskare med over 200k orker og krigsmaskiner. Eller når Olifantene raser gjennom slagmarken og virvler opp støv mens hester og mennesker blir slengt vegimellom. Når Theoden holder krigstalen før slaget, får jeg bare lyst å slenge meg på hesterygge og være med. Er bare en film det, kan du kanskje tenke deg til hvordan jeg føler det i Ringens brorskap og To Tårn.

 

Jeg simpelthen liker filmen fordi den er meget bra gjennomført og har en meget godt historie som holder vann og litt til.

Lenke til kommentar

stort sett alle som har lest bøkene elsker bøkene og er ikke noe kjempefan av filmene, men de som bare har sett filmene liker filmene, eller elsker det. Jeg vet ikke helt hvorfor, filmene er bra og helt grei underholdning, men ikke noen superfantastiske filmer mener nå jeg.

 

Og vist du mener at spesialeffekte kommer til og bli dårlige om noen år så ja... Velkommen etter. Men til dags dato er effekten helt supre og skuespillet er også bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...