Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har klart å oppdatert bios gjennom vista? Asus update virker ikke, det står at jeg må restarte Windows NT :thumbup:

Finner jo ingen HK drivere til Vista 64 heller..

 

Er det noen som har løst dette uten floppy disk? (som hører hjemme på et museum)

8802282[/snapback]

Usikker når det gjelder vista og 64 drivere. Men når skal oppdatere uten floppy disk så har jeg alltid brukt USB disk. Hvis du ser denne på siden finner du bruksanvisning for alle muligheter for oppdatere bios, inkludert med USB disk. Hvis det var det du lurte på

 

Edit:

Kort forklaring

Last ned nye bios fil

Forandre filnavn til "P5WDH.ROM"

Flytt fil til USB

Sett USB i USB port bak (direkte i hovedkort)

Trykk "Alt+F2" i oppstarten.

BIOS Oppdateres...

VENT TIL FERDIG

Endret av thehook2
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få USB-portene mine til å reagere. I tillegg til portene som sitter i kortet, har jeg et frontpanel med 2 x USB-porter + 2 x USB porter som fulgte med kabinettet. Har nettopp kjøpt meg en ekstern USB HDD, men den dukker ikke opp i Explorer når jeg kobler den i. Har prøvd alle portene, ingenting fungerer. Det er KUN musa som funker. Kjører WinXP Pro SP2. Den dukker opp i Enhetsbehandling med et sånt gult ikon (Ingen CD fulgte med heller) :/ Prøvde USB-HDD'en i min laptop og der dukket den opp med en gang.

 

Kjører v1305 av BIOS, skal oppdatere til v2004 nå for å se om det hjelper

 

Vedlagt ligger skjermbilde av enhetsbehandling.post-47756-1181772228_thumb.png

 

Edit1: BIOS oppdatering hjalp IKKE

 

Edit2:Ok, jeg høyreklikka på usb-disken og oppdaterte drivere og da forsvant det gule ikonet og den flytta seg ned til USB-kontrollerne, men den dukker fortsatt ikke opp i Explorer... :hrm:post-47756-1181773914_thumb.png

 

Edit3: Gikk inn i diskbehandling og "Aktiverte disken" Da ble den sånn halvveis synlig.

Fikk tilgang til den via kommandolinje-vinduet, men ikke fra Explorer. Go figure.

post-47756-1181774885_thumb.png

Endret av xtc
Lenke til kommentar

Heisann, har nettopp satt opp en ny pc med P5W dh deluxe hk. etter endel oppdatering og alt har gått fint, restartert vi for ørtende (og siste) gang etter ferdige driver innstalasjoner, ting som inkluderte i denne restarten var SP2, disk formateringer og så videre.

 

Men når jeg nå restartet maskinen igjen så startet den ikke lengre enn at jeg får opp

 

NTLDR is missing

Press Ctrl+alt+del to restart.

 

PCen vil ikke starte for å si det sånn, _noen som har noe forslag til hva jeg bør gjøre ?

 

 

Har oppgradert via usb til nyeste bios nettopp, og jobbet ganske lenge med det nå idag,

 

Specs:

Intel C2D e4300

Corsair ddr2 pc5400

2x Samsung/maxtor 320gb

Geforce 8600 gt XXX

 

Noen som har noen forslag ? har prøvd å kjøre default på bios, endret masse på booting og sånn, ettersom jeg leste på nettet at det kunne ha noe med det å gjøre.

 

Takker for alt. ;)

Lenke til kommentar

Har et problem med dette kort....

 

 

Somme tider vil det ikke boote op. Jeg trykker på "power on" knappen og kan høre harddisken spinne up og vifterne kører, men der er kun sort skærm?

Så kan jeg tænde/slukke, reboote, hive strømstikket ud.......og uden varsel vil det pludselig gerne boote op? Det kan tage 1 forsøg eller 5 minutter!

 

Når det først er booted up, så kører det hele som en drøm......?

 

Jeg har en C2D 6600, og bios er 1901 og jeg har ikke OC.

 

Super irriterende når man ikke ved om svinet vil starte...... hvad skal jeg prøve?

 

Mvh

LBA75

Endret av LBA75
Lenke til kommentar

Noen som har klart å finne noen drivere til 64-bit Vista? Sjekket Asus sin hjemmeside og fant drivere til WL og Audio i hvert fall, men da jeg prøvde disse fikk jeg bare feilmelding om at programmet ikke var kompatibelt med operativsystemet mitt. Noen andre som sliter med det samme problemet og har funnet en løsning?

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
Har et problem med dette kort....

 

 

Somme tider vil det ikke boote op. Jeg trykker på "power on" knappen og kan høre harddisken spinne up og vifterne kører, men der er kun sort skærm?

Så kan jeg tænde/slukke, reboote, hive strømstikket ud.......og uden varsel vil det pludselig gerne boote op? Det kan tage 1 forsøg eller 5 minutter!

 

Når det først er booted up, så kører det hele som en drøm......?

 

Jeg har en C2D 6600, og bios er 1901 og jeg har ikke OC.

 

Super irriterende når man ikke ved om svinet vil starte...... hvad skal jeg prøve?

 

Mvh

LBA75

8885579[/snapback]

 

Var det slik før du oppgraderte BIOS?

Lenke til kommentar
Har et problem med dette kort....

 

 

Somme tider vil det ikke boote op. Jeg trykker på "power on" knappen og kan høre harddisken spinne up og vifterne kører, men der er kun sort skærm?

Så kan jeg tænde/slukke, reboote, hive strømstikket ud.......og uden varsel vil det pludselig gerne boote op? Det kan tage 1 forsøg eller 5 minutter!

 

Når det først er booted up, så kører det hele som en drøm......?

 

Jeg har en C2D 6600, og bios er 1901 og jeg har ikke OC.

 

Super irriterende når man ikke ved om svinet vil starte...... hvad skal jeg prøve?

 

Mvh

LBA75

8885579[/snapback]

 

Var det slik før du oppgraderte BIOS?

8885953[/snapback]

 

 

Tjaaaaa, det ved jeg faktisk ikke.....opgraderte BIOS med det samme da jeg byggede computeren...

 

Mvh

LBA75

Lenke til kommentar

Oppdater til den nyeste verisjon av bios og se om det fikser seg; 2004 - som er offisiell.

 

Hvilken PSU har du? og sjekk gjerne om alle kontakter sitter som de skal. Om du har bygget maskinen fra scratch kan det hende at du har "tightet" skruene på hovedkortet for hardt, slik at hovedkortet sitter i spenn(bøyd); som resulterer i uoverstemmelse med komponenter som sitter på kortet (minne, gfx, cpu). Test (uten å fjerne alle komponenter) med og løsne skruene som du har festet hovedkortet med, og skru fast igjen, kun til du kjenner motstand.

 

Vet ikke om det hjelper, men dette har funket for meg de gangene jeg har bygget PC.

 

Lykke til :cool:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Okay, vil opgradere til seneste BIOS 2004, og prøve at løsne og tighte skruer og kontakter.

 

Jeg har en spritny Seasonic modulær 500 watt PSU.

 

Bare frustrerende at den nogle gange vil boote og andre gange ikke..... men jeg må jo prøve at løse problemet.

 

Tak

Mvh

LBA75

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For oss som har hatt hovedkortet en stund, så var vel det noe av det første vi gjorde. Gammelt nytt kan man vel si. Er ikke så veldig stress, selv om det tar litt tid (viktig å være nøye). Men jeg antar at temperaturen på hovedkortet sank med rundt 5 grader, om ikke mer.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med de to SATA-portene (JMicron-portene?) som er orange og sitter nederst på hovedkortet. De finner ikke harddiskene mine, ganske enkelt, og siden alle andre porter nå er i bruk vil jeg gjerne få dem til å funke. Noen som vet hvordan?

 

Jeg har egentlig gitt opp og bestilt et ekstra kontrollerkort, men vil selvsagt helst at hovedkortrt skal funke da.

Lenke til kommentar

*favoritter*

 

hmm, noen som vet om Zalman CNPS9700NT cpu kjøler funker i dette hovedkortet? tenker da på med plass til kjøleribber osv. Har ett Lian Li PC7-V3 om det har av betydning :)

 

noen som har erfaring med den kjøleren på dette kortet? for øvrig så er jeg fornlyd med hovedkortet, stabilt og godt. Men jeg opplevde samme feil som noen her at den bare stanget, ville ikke boote opp. Dette etter en oppdatering, deretter reboot. Stanget bare. Fikk ikke løst det på noen annen måten enn å formtere diskene ved innstallering av windows på nytt. Har vista home premium 32-bit btw :)

 

zaltmann ;)

Lenke til kommentar
Disse er vel beregnet til RAID, usikker på om de funker hver for seg (jeg bruker dem uten problemer i RAID 0). Men etter hva jeg kan huske måtte disse bli aktivert i BIOS, vært inne der å sitt?

8990990[/snapback]

 

Japp, har fikla rundt i BIOS på alle mulige kanter. Litt merkelig med en RAID-kontroller som ikke funker i JBoD-mode?

 

Dette gjelder forresten to identiske kort, så det er ikke bare mitt som er defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...