Gå til innhold

Konkurenter til PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg PC-spill får virkelige konkuranse her. Etter alle de nye konsollene og de lovende spillene som kommer på dem har folk nesten ikke noen grunn til å kjøpe gamer-PC'er lenger... Det er kanskje to tre PC spill jeg gleder meg til neste år, men flere titalls konsoll-spill. Vanligvis har det vært motsatt...

Spennende utvikling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at pcn er mest atraktiv for min del er musa, den har man ikke på noen konsoller (etter hva jeg vet), så dermed er det umulig å få helt kontrollert sikting i skytespill. Samt at tastaturet er en god venn :D

Skrevet

tror neppe konsollene slår pc overall når det gjelder gaming. Som exin89 sa så har det mye med kontrollene å gjøre. Jeg kunne aldri tenkt meg konsoll pga. pc'en sine multimedia og gaming egenskaper... Pc har myye større frihet enn konsoller.

Skrevet

Det som plager meg er jo at konsollene etterhvert beggynner å ligne altfor mye på PC. Konsoll skal vere dedikert til spilling og ikkje alt annet fjas. Det har vi PC`en for.

Skrevet

Mus og tastatur er et must i mange spill , der tviler jeg konsoll noen gang kan overgå...

Rpg , ikke hack and slash

FPS , et must med mus

Strategi , et must å treffe units og bevege kartet me kirurgisk presisjon

Men for guds skyld , det er spill som bare enkelt og greit er for Konsoll også :)

Jatakk begge deler

Skrevet (endret)
Nå tror jeg PC-spill får virkelige konkuranse her. Etter alle de nye konsollene og de lovende spillene som kommer på dem har folk nesten ikke noen grunn til å kjøpe gamer-PC'er lenger... Det er kanskje to tre PC spill jeg gleder meg til neste år, men flere titalls konsoll-spill. Vanligvis har det vært motsatt...

Spennende utvikling.

6962002[/snapback]

Som sagt tidligere i tråden, dystre spådommer som dette har vært periodisk tilbakevendende og like ofte motbevist, og om det kanskje ikke er like fristende for kommende gamere å kjøpe PC hovedsakelig for spilling, disse velger nok kanskje heller konsoll, så er det nå en rimelig stor base av PC-spillere som vil fortsette å oppgradere og bygge nye maskiner for å holde tritt med utviklingen, nettopp fordi de fortsatt er glad i PC-spill. Noen går nok mer over til konsoll, men jeg tviler sterkt på at det vil bli så mange at det blir fatalt for bransjen. Jeg har selv kjøpt meg X360, men spiller fremdeles på PC.

Tror nok PC-spill bransjen for lenge siden har merket følgende av de mange konsollene på markedet, men de har tydeligvis ikke merket det i så stor grad at det ikke lenger finnes interessante titler på markedet. Det er jo for tiden også ganske vanlig med multi-titler.

Kanskje det har mer med din smak å gjøre, enn kvaliteten på spillene, at du ikke ser frem til noe særlig mer enn to-tre titler, eller at du har begrenset oversikt over hva fremtiden bringer. For min del er det svært mange kommende titler jeg vil få henda fatt i.

Jade Empire: Special Edition, Spellforce 2: Dragon Storm, Half-Life 2: Episode Two, S.T.A.L.K.E.R, Medal of Honor: Airborne, Crysis, Stranglehold, Brothers In Arms: Hell's Highway, Age of Conan: Hyborian Adventure, The Witcher, Unreal Tournament 2007, Enemy Territory: Quake Wars, ArmA: Armed Assault, Warhammer Online: Reckoning, Neverwinter Nights 2, The Gothic 3.

Langt fra alle jeg vil ha, snarere et lite utvalg av mange spennende titler. Et par av disse kommer før året er omme, men resten kommer vel i 2007 en gang. Her er alt fra RPG til FPS.

Endret av BTK
Skrevet (endret)

Mye fornuftig her. Selv skal jeg kjøpe meg PS3 når den kommer, men kommer ikke til å gi opp pc-spillingen av den grunn. Noen spill egner seg rett og slett bedre på pc enn konsoll, slik er det bare. Men det er klart at nå som ryktene om tastatur til PS3 går, er det ikke utenkelig at det også kommer mus til denne konsollen. Med trådløs tastatur og mus til PS3 begynner vi å snakke om noe som kan erstatte pc-spill til en viss grad, men da må i så fall støtten til dette implementeres i de spillene der det er aktuelt.

Som det helt riktig blir påpekt her er det ganske essensielt med mus og tastatur til fps, og jeg savner også et skikkelig mmorpg til konsoll. Den dagen jeg kan spille en god BF2-klone og en wow-killer på konsoll med mus og tastatur er den dagen jeg pensjonerer pc'en for spilling, ikke før. Det er i grunnen mye mer digg å ligge i sofaen med 32-tommeren når jeg spiller istedet for å sitte ved pulten med 17-tommeren min til pc'en, så jeg krysser fingrene. :)

Endret av ChaosPredicted
Skrevet

Som både Skurupu og BTK sier, så vil konsollene aldri kunne matche PCene i ytelse. Det burde egentlig si seg selv; ytelsen er avhengig av hardware, og mens innmaten i konsollene er statisk, er den utskiftbar i datamaskiner. Pc-eiere vil alltid ha muligheten til å velge det siste og beste. Konsollene kan imidlertid konkurrere når vi tar prisen med i beregningen.

Skrevet

Men konsollene tar jo en større og større bit av kaka. Om konsoll noen gang skal utkonkurrere PC kommer det selvfølgelig veldig an på spillene. Om titler blir konsoll eksklusivt og om de holder seg slik. Microsoft har vel sagt at de skal satse mer på PC markedet framover, men jeg synes jeg går motsatt vei. At mer og mer blir 360 eksklusivt.

For min egen del kommer jeg i hvert fall alltid til å ha pc + 1 konsoll(som ser ut til å bli 360).

Skrevet

Mus og tastatur til konsoll er bare dummt. Konsoll er i mine øne ment for og kunne sitte i soffan sammen med flere og spelle sammen. Er ikke like lett og spelle sammen i soffan med mus og tastatur. Mye rot blir det også. SKal ha 4x mus tastatur til gamin på konsoll, det er litt mye.

Skal jeg ha meg en konsoll skal det være wii, det ene og alene grunnet spella der ser ut til og kunne bli litt mer anderledes en de på pc. Er jo like greit og bruke datan isteden for 360 og ps3.

Skrevet

Så lenge det er PC-ene og ikke konsollene som er knivseggen av hardwareytelse, vil det være ønskelig både for entusiaster og utviklere å holde gaming-pc-bransjen i live. Med den generasjonsskiftefrekvensen konsollmarkedet har i dag, sier det seg selv at PC-en kommer til å forbli cutting edge med mindre nok en plattform kommer på markedet og utkonkurrerer PC-en. Noe slikt kan jeg dog vanskelig se for meg.

Skrevet

For min del døde den viktigste grunnen til PC-spilling når Black Isle Studios la ned.

Vet f.eks ikke om jeg kommer til å skaffe meg Neverwinter nights 2 etter at 1'ern skuffa så mye som det gjorde. Synes som sagt det er veldig få "fantastiske" spill til PC for tiden. De siste bra jeg har spillt må være Condemned, FEAR og HL 2.

Men Jade empire til PC tror nesten jeg må få meg... det spillet var grunnen til at jeg kjøpte xbox, og er nok det beste spillet jeg har spillt siden Black Isle serien.

Skrevet
Ein ting som er bra med PC er kommunikasjonen.

Med det meiner eg tastaturet.

Eg føler eg får kommunisere for lite på konsoller.

6965306[/snapback]

Bare vent til Wii du, da skal du få lov til å kommunisere gutten min :)

Skrevet (endret)
Sånt blir spådd hver gang konsollene entrer en ny generasjon. Det stemmer aldri.

6962281[/snapback]

PC-spill-markedet har bare blitt mindre, og mindre – sammenlignet med konsoller etter at PS1 ble lansert.

Konsollene holder følge med en middelmådig PC (som er dyrere enn en konsoll, selvfølgelig) helt til den neste generasjonen kommer – noe de har gjort siden PS1-generasjonen.

Endret av Dragon Hunter
Skrevet
Eneste spilla som passer konsoll er DoA spillene.. Slikt tull har man ikke bruk for på pc hvor man ahr mye mer presisjon

6965937[/snapback]

Du om det der trur eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...