Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne skjermen i går, og har opplevd problemer med DVI'en på den.

Maskinen registrer skjermen som non plug & play skjerm, og man får ikke bilde på skjermen under bios post eller i windows.

 

Hvis jeg plugger i min gamle skjerm og hotswapper i mellom de får jeg bilde helt til jeg rebooter, noe som er veldig plagsomt.

I tillegg hvis jeg kjører dvi til vga adapter fra skjermkortet og inn på vga inngangen på skjermen så funker den fint.

 

Virker som det er bare dvi'en som knoter, også prøvd 3 forskjellige kabler så er ikke dette som er synderen heller.

Skjermen registrer faktiskt at den får noe signal men tolker det som feil ? den går direkte til power saving mode, noe som er veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
Kjøpte denne skjermen i går, og har opplevd problemer med DVI'en på den.

Maskinen registrer skjermen som non plug & play skjerm, og man får ikke bilde på skjermen under bios post eller i windows.

 

Hvis jeg plugger i min gamle skjerm og hotswapper i mellom de får jeg bilde helt til jeg rebooter, noe som er veldig plagsomt.

I tillegg hvis jeg kjører dvi til vga adapter fra skjermkortet og inn på vga inngangen på skjermen så funker den fint.

 

Virker som det er bare dvi'en som knoter, også prøvd 3 forskjellige kabler så er ikke dette som er synderen heller.

Skjermen registrer faktiskt at den får noe signal men tolker det som feil ? den går direkte til power saving mode, noe som er veldig plagsomt.

8059197[/snapback]

Sliter med akkurat det samme på min og har ikke funnet ut av det.

Kjører derfor min skjerm analogt. Irriterende ja.

Lenke til kommentar
og driveren har du selvfølgelig installert!?

8059437[/snapback]

 

lite poeng å installere driverne når den ikke viser bios info eller slikt. Feilen må enten være problemer med skjermen eller grafikk kortet, skal teste et annet gfx kort i løpet av kvelden så finner jeg ut av det.

Lenke til kommentar
hvem skal jeg bestille??

 

Hvilket skal jeg bestille heter det..

8061548[/snapback]

Hvilket skjerm skal jeg bestille??

Hvis du først skal pirke,så ville jeg heller sagt HVILKEN. ;)

Skjønner egentlig ikke vitsen med å rette på folk slik.

Hvilket,hvilken,hvem....samme hva så lenge man skjønner det mener nå jeg.

 

pulzy: lite poeng å installere driverne når den ikke viser bios info eller slikt.

 

Hva er det egentlig du mener med det der? :hmm:

En skjerm kan du jo ikke se i bios.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
hvem skal jeg bestille??

 

Hvilket skal jeg bestille heter det..

8061548[/snapback]

Hvilket skjerm skal jeg bestille??

Hvis du først skal pirke,så ville jeg heller sagt HVILKEN. ;)

Skjønner egentlig ikke vitsen med å rette på folk slik.

Hvilket,hvilken,hvem....samme hva så lenge man skjønner det mener nå jeg.

 

pulzy: lite poeng å installere driverne når den ikke viser bios info eller slikt.

 

Hva er det egentlig du mener med det der? :hmm:

En skjerm kan du jo ikke se i bios.

8064056[/snapback]

 

Det jeg mener er at skjermen ikke viser biosen min en gang, den viser ikke noe under boot heller.

Lenke til kommentar
testa med et nytt skjermkort, og fremdeles samme feilene, skal ta å teste skjermen på noen andre maskiner i morgen.

Funker den ikke der så går den i retur, revurderer 22" i steden for.

8064435[/snapback]

Som jeg skrev litt lengre opp,så sliter jeg med det samme.

Jeg vurderer å ringe LG og spørre om dette er et kjent problem.

Var vel en til i denne tråden som slet med det samme som oss.

Jeg har prøvd på flere maskiner. DVI'en nekter å fungere hos meg.

Er fornøyd likevel siden DVI ikke gir noen store forbedringer,men irriterende er det.

Lenke til kommentar
Hvilket skjerm skal jeg bestille??

Hvis du først skal pirke,så ville jeg heller sagt HVILKEN.

 

Du har så rett så rett..forbannade dysleksien min.

"Hvilket" hørtes rikitg ut i hodet mitt..hehe

 

men som sagt du har rett..er ikke redd for å innrømme at jeg har feil.

 

Pulzy..ser ut som at du har fått en mer eller mindre defekt skjerm..sånt som skjer..Ut av de 3 LG 204WT-SF jeg har hatt så var det en liten feil med den ene..

Men de to andre som jeg har nå virker bra..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kjøpte denne skjermen for en måned siden ca, kjempefornøyd! Er bare en ting som plager meg litt, jeg synes den er alt for lys når jeg skal se film o.l. Der det skal være sort er det grått. Når jeg justerer brightness osv så har det minimal effekt. Noen som har en guide når det kommer til å justere slike skjermer? :thumbup:

Lenke til kommentar

hva om du justerer ned gamma da? jeg kjører den på 0 til vanlig, (må jo se folk mørke steder i cs ol ^^, ) men når jeg skal se film blir det minus 50 i gamma, da blir sort sort og alt fint :D ellers kjører jeg brightness på 100 og contrast på 70 men litt ned på rød fargen, men det er variasjon fra skjerm til skjerm vel?

Lenke til kommentar
hva om du justerer ned gamma da? jeg kjører den på 0 til vanlig, (må jo se folk mørke steder i cs ol ^^, )  men når jeg skal se film blir det minus 50 i gamma, da blir sort sort og alt fint :D  ellers kjører jeg brightness på 100 og contrast på 70 men litt ned på rød fargen, men det er variasjon fra skjerm til skjerm vel?

8369275[/snapback]

Vil anbefalle deg å skru ned lysstyrken noe. Kjører du denne på 100 % vil skjermen "brenne opp".. dvs. du får kortere levetid på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...