Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Jeg er IKKE homofob, bare så det er klargjort.

Men jeg tror ikke verdenssamfunnet generelt er klar for noe sånt helt enda. Og da mener jeg i forhold til mobbing osv. Homofili har blitt mye mer godtatt de siste årene, men jeg tror fortsatt det er litt for tidlig før alle synes det virker helt normalt og ha 2 fedre istede for 1 far og 1 mor.

Kanskje om 40-50 +++ år vil det være "normalt" nok, til at det går an? Bare mitt syn på det. Er kjipt for kidsa om de blir mobbet for noe de ikke har valgt selv, og det synes jeg skal være mye høyere prioritert enn de homofile som har lyst på seg selv. Før man er sikker på at det vil være "godkjent" av samfunnet, så ville det vært egoistisk og adoptere, og risikere at barnet får er hard start. Barn er faktisk ingen menneskerettighet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er heller ikkje homofob, men eg er imot heile greia pga det ikkje er naturleg for 2 menn å oppfostre eit barn.

 

Homofile menn som sutrar over at dei ikkje får adoptere.. vel, ikkje ver så jævla egoistiske. Det kan hende det blir verre for barnet å ha to fedre, enn å vera homofil og ikkje ha moglegheit til å få barn.

Lenke til kommentar
Eg er heller ikkje homofob, men eg er imot heile greia pga det ikkje er naturleg for 2 menn å oppfostre eit barn.

 

Homofile menn som sutrar over at dei ikkje får adoptere.. vel, ikkje ver så jævla egoistiske. Det kan hende det blir verre for barnet å ha to fedre, enn å vera homofil og ikkje ha moglegheit til å få barn.

 

Men det er greit at alenefedre får oppdra barn? Bør ikke det også være ulovlig i såfall?

 

Og det at du mener det blir verre for barnet å ha to fedre sier bare at du faktisk er homofob eller av en eller annen grunn missliker homofile. Og i og med at du sier to MENN, er det da greit at to kvinner oppdrar et barn?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har problemer med å forstå hvorfor "det naturlige" så ofte skal være et ideal.

 

Det er også interessant hvordan egoisme alltid blir trukket inn som noe veldig skummelt og negativt i forbindelse med barn og barneoppdragelse.

 

Dette har gått begge veier. Mødre som velger å ikke få barn, blir av kvinner som ønsker eller har barn, gjerne sett på som egoistiske, "hvordan kan du være så egoistisk at du velger å bare tenke på deg selv hele livet?". Kvinner som selv ikke ønsker å få barn sier gjerne, "er det ikke tilsvarende egoistisk å få barn for å leve igjennom dem i stedet?". Foreldre som forsøker å gi deres barn et så godt utgangspunkt som mulig senere i livet, blir fort sett på som egoistiske ved at de påståelig skal leve gjennom deres barn. Gjør de ikke dette blir de sett på som egoistiske fordi de bare tenker på seg selv.

 

Og mennesker som lever i homofile parforhold er av flere påstått egoistiske fordi de ønsker seg barn av tilsvarende grunner som mennesker som lever i heterofile parforhold...

 

[...]Homofili har blitt mye mer godtatt de siste årene, men jeg tror fortsatt det er litt for tidlig før alle synes det virker helt normalt og ha 2 fedre istede for 1 far og 1 mor.

Kanskje om 40-50 +++ år vil det være "normalt" nok, til at det går an?[...]

Hvordan noe noensine kan bli normalt uten at en gradvis innfører regler i samfunnet som aksepterer dette "unormale" har jeg vansker med å se. Personlig har jeg heller aldri skjønt hvorfor alt må være så "normalt" før flertallet aksepterer det. Er det ikke slike holdninger mot det uvante som blant annet kan føre til at barn av homofile har større sjanse for å bli mobbet enn barn av heterofile?

 

Quter meg selv fra tidligere i denne tråden:

Den beste måten å få folk til å betrakte homofile som likeverdige, er etter min mening at samfunnet (staten) behandler dem som likeverdige. Dette kan man blant annet gjøre ved å gi homofile par de samme muligheten til å adoptere barn som heterofile par. Hvorfor skal ikke mannen i gata behandle homofile annerledes, når staten behandler dem annerledes?...
Endret av macros.
Lenke til kommentar
Tråden burde kanskje skifte tittel til noe likendne: Burde homofile ha like muligheter som hetereosexuelle innenfor adopsjon, kunstig befruktning, ol.

 

Selvsagt korte ned litt, bare et forslag :)

 

Heterosexuelle, og til og med asexuelle har i dag muligheten til å benytte seg av alt fra adopsjon til surrogattmor og kunstig befruktning for å skaffe seg et lite økonomisk sort hull, burde homosexuelle også ha samme mulighet. Hvorfor, hvorfor ikke? :)

 

Jeg er enig i det, det er vel kanskje adopsjon som er mest "normalt" i slike forhold. (med mangel på bedre ord)

Lenke til kommentar

Mennesket sluttet å være naturlige den dagen vi begynte å holde husdyr for tusenvis av år siden. At en art holder en annen art som slaver er ikke naturlig. Vi har hevet oss over det å være naturlig på godt og vondt.

Og det finnes heller ingen "normal". Samfunnet har aldri stått stille i så mye som et sekund, det er i konstant utvikling. Konservatismen har aldri fungert slik.

Lenke til kommentar

Normalt var ikke akkurat det jeg mente, jeg sitter fortsatt å prøver å tenke ut ordet som passer best. Det jeg mener er at adopsjon kanskje er det det er "lettest" å gjøre, altså, det er på en måte mer tilgjengelig enn prøverør o.l.

 

Nei, pokker jeg finner ikke ord for å forklare hva jeg mener :/

Lenke til kommentar
Eg er heller ikkje homofob, men eg er imot heile greia pga det ikkje er naturleg for 2 menn å oppfostre eit barn.

 

Homofile menn som sutrar over at dei ikkje får adoptere.. vel, ikkje ver så jævla egoistiske. Det kan hende det blir verre for barnet å ha to fedre, enn å vera homofil og ikkje ha moglegheit til å få barn.

 

Men det er greit at alenefedre får oppdra barn? Bør ikke det også være ulovlig i såfall?

 

Og det at du mener det blir verre for barnet å ha to fedre sier bare at du faktisk er homofob eller av en eller annen grunn missliker homofile. Og i og med at du sier to MENN, er det da greit at to kvinner oppdrar et barn?

 

Det er en vesentlig forskjell på at et barn har mistet den ene av sine foreldre enn at man aktivt går inn for og tilrettelegger for slike løsninger.

 

Vel, forskning viser at kvinner er bedre i stand til å ta vare på barnet, jmf. videoen litt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Njah, argumentet bar preg av at jeg sov dårlig i natt og spiser frokost klokka 12 ;)

 

Men poenget er at man ikke bestemmer hvem som er gode foreldre ut fra statistikk.

 

Det er jo ikke statistikk, det er biologiske forskjeller i hjernen, som gjør at jenter har bedre forutsetninger for å ta vare på barn. Det er kanskje også et argument for at det er bedre å ha en av hvert kjønn, siden de biologisk sett oppfyller forskjellige behov hos barnet? Jeg aner ikke, jeg bare kommer med forslag. Jeg er ikke mot at homofile skal få adoptere, bare for å gjøre det klart, nok en gang. Jeg synes likevel at det er interessant å diskutere hvorvidt det er fornuftig.

Lenke til kommentar
Men det er greit at alenefedre får oppdra barn? Bør ikke det også være ulovlig i såfall?

Åleinefedre som oppdreg born har eg ikkje noko imot, då dette ikkje er unaturleg på noko vis.

Og det at du mener det blir verre for barnet å ha to fedre sier bare at du faktisk er homofob eller av en eller annen grunn missliker homofile.

Feil. Det eg meiner er at det sentrale i ei slik vurdering alltid skal vera barnets beste, ikkje foreldrenes beste. Desse homofile folka står jo på krava sine som om det skulle ha vore ein rett til å få barn. Ehhh

Og i og med at du sier to MENN, er det da greit at to kvinner oppdrar et barn?

Ikkje tolk alt eg seier antitetisk då mann. Det at to kvinner oppdreg eit born er like unaturleg som at to menn oppdreg eit born, og bør dermed ikkje førekoma.

 

Bottom line folkens: BARNETS BESTE.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...