Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Mitt personlige synspunkt, (som jeg ikke kan underbygge, ei heller har erfaring for å påstå) er at vi ikke trenger både en mor og en farsfigur. Jeg mener at en ikke trenger en balanse i kjønnsfordelingen, og at begge kjønn er like godt egnet til å oppdra barn og gi dem det de trenger. Den lengselen etter en morsfigur eller farsfigur som oppstår hos endel som ikke har en av delene, ser jeg på som psykologisk. Det er et savn som oppstår som et resultat av de forventningene som finnes rundt det å ha to foreldre av ulikt kjønn. Hadde det vært helt alminnelig med bare en forelder (eller to forledre av samme kjønn) tror jeg problemet etterhvert hadde forsvunnet. Vi mennesker er flokkdyr, og sammenlikner hele tiden med det rundt oss når vi handler og tenker.

 

Vent litt... Du ser på behovet for å ha en mor og farsfigur å identifisere seg med som "psykologisk". Vil dette si at du ikke tillegger menneskelig psykologi noen verdi? Når f.eks. en sønn av en enslig mor sier at han under hele oppveksten har følt behov for en mann i livet å identifisere seg med, så kan dette avfeies som "psykologisk"? Mens homofiles behov for barn, er hva da... Fysisk? Savnet etter barn er viktigere enn savnet etter en far?

 

Hvis barn av enslige kunne ført offentlig kamp for å på ett eller annet vis fylle opp det tomrommet og de manglende erfaringene som resulterte av oppvekst uten mor eller far, hadde du støttet dem da?

 

At du på den ene siden bruker menneskers følelser som argument for å få barn, og samtidig avfeier barns behov for å ha en mor og en far som "føleri" forefaller meg som svært merkelig og inkonsekvent.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du aldri har fått et valg, hvorfor skal alle andre ha fått det valget da? Jeg fikk ikke noe valg.

Teknisk sett så velger man hvem man ønsker seksuell omgang med. De aller fleste trodde jeg kunne nok om biologi til at de forsto at man ikke lager barn ved å ha sex med en av samme kjønn. Ønsker man å få barn på naturmåten, så må man ha sex med en av motsatt kjønn. :)

 

Jeg forstår ikke hva årsaken til at homofile skal få lage barn i laboratorium er, adopsjon stiller jeg meg bak da det er et utømmelig lager av barn uten hjem. Prøverør for to homofile menn? Ikke faen om jeg kommer til å støtte det, da det blir som adopsjon for den ene av dem, altså den som ikke er donor, det samme gjelder et lesbisk par. To voksne som teknisk sett kan få barn sammen, og av en eller annen idiotisk grunn absolutt ikke vil adoptere - tja, jeg støtter ikke det heller, da de kan adoptere de også. Det er helt sikkert en grunn til at naturen har valgt at de ikke skal kunne få barn sammen.

 

Det jeg ikke forstår da, er at man sier at homofili ikke er arvelig. Enten er det genetisk og dermed også arvelig, eller så er det et valg - eller finnes det flere muligheter?

Lenke til kommentar
Du vet at homofili er naturlig?

 

Pedofili er også naturlig. Hva er poenget ditt?

Pedofile har mindre hvit masse i hjernen enn folk flest. Det de tror dette fører til er at pedofile er følelsesmessige umodne, at de kan bedre relatere til barn. Når den følelsesmessige attraksjonen blandes med den fysiske modenheten kan man bli pedofil. Pedofile er også sjeldent om ikke aldri tiltrukket av kun barn alene.

Det er store forskjeller fra homofili.

Lenke til kommentar
Siden det ble litt stille her, skal jeg ta dette opp igjen; det er ikke forsvarlig å ta vekk noe essensielt i et barns liv på denne måten, de burde heller slutte å syte for sine rettigheter, vokse opp og tenke på barnas rettigheter.

Hva er det som bryter med barnas rettigheter?

Lenke til kommentar
Hvis noen viser meg bevis for at det finnes homopardyr som passer på et liten unge, så sier jeg ja :p

Hva mener du med "homopardyr", og hva har det med saken å gjøre?

 

Er argumentet ditt at det er "unaturlig", og derfor negativt? Er alt som er unaturlig negativt? Er alt som er naturlig positivt?

Lenke til kommentar
Hvis noen viser meg bevis for at det finnes homopardyr som passer på et liten unge, så sier jeg ja :p

Hva mener du med "homopardyr", og hva har det med saken å gjøre?

 

Er argumentet ditt at det er "unaturlig", og derfor negativt? Er alt som er unaturlig negativt? Er alt som er naturlig positivt?

 

nope :)

Men, hva er sjansene for at en unge blir homo hvis han vokser opp med homoforeldre?

Lenke til kommentar
Men, hva er sjansene for at en unge blir homo hvis han vokser opp med homoforeldre?

 

Sansynligvis den samme som for at en unge blir homo hvis han vokser opp med hetroforeldre?

 

Hvorfor tror du det?

 

Eh, fordi man ikke selv velger hvem man faller for, kanskje?

Lenke til kommentar
Men, hva er sjansene for at en unge blir homo hvis han vokser opp med homoforeldre?

 

Sansynligvis den samme som for at en unge blir homo hvis han vokser opp med hetroforeldre?

 

Hvorfor tror du det?

 

Eh, fordi man ikke selv velger hvem man faller for, kanskje?

 

Så du har bevis for at miljø ikke har noen betydning for å bli homo?

Lenke til kommentar

Fant denne på en side som het about.com:

 

Scientists have studied twins to try and learn if being gay is biologically determined. Studies of identical and fraternal twins suggest that there is a genetic influence on sexual orientation. If being gay were strictly genetic, then in identical twins, there would be a 100% concordance rate for sexual orientation. But one study in 1995 found a 52% correlation for male identical twins and 22% for male fraternal twins. A study on females came up with similar results. If one identical twin was a lesbian, in 48% of cases, the other twin was also a lesbian. For fraternal twins, the concordance was 16%. (source Simon LeVay

 

These studies show that people with the same genetic make up (identical twins) are more likely to share sexual orientation than those with different genetic make up (fraternal twins.) Genetics alone cannot cause sexual orientation, but they do play a part.

 

 

Bunnlinja er vel at man ikke vet hva som forårsaker homofili, hvertfall ikke 100%. Mye tilsier at genetikk har en innvirkning, men det er åpenbart ikke 100% av forklaringen.

Lenke til kommentar

Riktig eller galt, er det av noen betydning for diskusjonen dog?

 

Det å være homofil er ikke kriminelt, hvorfor er det i det hele tatt et tema om det er større/mindre fare for å ha en annen legning gitt oppvekstmiljø?

Skal en sørge for at barna sine ikke utvikler uønskede trekk slik som bil-dilla, så må en jo ta kontroll på hele miljøet da. Sensur av alt medie og en skikkelig vurdering av bosted, naboer og skole :p

 

Edit, ser at genetikk også blir nevnt - men tross alt, det å kvalitetssjekke egne gener mot uønskede ting er vel en litt annen diskusjon?

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Erlend85, du har et veldig stygg måte å debattere på. Man kaller ikke folk "homo", og man kommer ikke bare med spørsmål uten å bidra til debatten selv.

Det er INGEN forskning som viser at homofile foreldre påvirker barna til å bli homofile. Det er derimot godt mulig at barn som uansett er homofile, har lettere for å stå frem hvis foreldrene er homofile - noe som gjøre livet til barna enklere.

 

Og det å skylde på mobbing er å legge skylda på mobbingen på offeret istedet for overgriperen. Bullshit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...