Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Romperyttere og musegnikkere bør ha ha like mye rett til å adoptere barn som pedofile.

Her snakker en mobber, skjønner jeg.

 

Vet ikke om noen her har blitt skikkelig mobbet før, da mener jeg ikke terget litt i en dag men skikkelig mobbet? Om/de som har blitt skikkelig mobbet i sin barndom vet hvor (beklager språkbruk) for jævligt det var.

Interssant at du snakker om mobbing samtidig som du selv bruker mobbe-utsagn.

 

Forøvrig, er det mobbeofferet som er problemet eller er det mobberen? Skal offeret fjernes, eller skal man ta tak i de som mobber?

 

Så jeg har første hånds erfaring på hvordan det er å bli mobbet og hvor lite det skal til for å bli mobbet.

Og da mener du at du burde blitt fjernet fra skolen?

 

Påvis at barn av homofile blir mobbet i noen særlig grad, takk.

 

Det er uten fnugg av tvil at mange slike barn vil bli mobbet. Og er det da rett at barn skal lide for at voksne ønsker å endre på holdninger?

Dette er allerede svart på:

 

"mobbere velger ikke offer utifra grunn, de velger grunn utifra offer"

-sandydandy

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje det sprer seg! Så er alle homo! Også dør vi ut! :!:

Homofili er ikke noe som kan spre seg. Det er ikke "smittsomt". Det er etter det vi vet bestemt allerede ved fødselen. Det har ikke bare med gener å gjøre, men blant annet med forholdene i livmoren.

 

Fordi homofili må være en slags missforståelse i hjernen tror jeg... det er jo ikke sånn man lager unger.

Jeg ser ikke relevansen. Homofile individer finnes det forresten innenfor de fleste dyrearter på jorden, og har faktisk en misjon.

 

Interessant hvordan du spurte om dokumentasjon fra andre, men da de kom med det ignorerte du det bare og kjørte på med mer ignorant pjatt.

Lenke til kommentar
Ja. På skoler kan det få deg utvist, og på arbeidsplasser kan de få deg sparket.

 

Da tror jeg du aldri har gått på skole :). Utvist?! Har sikkert aldri skjedd! Jeg har sett folk bli mobba så jææævli at det var bare trist hele greia! Og skolen gjør ikke shit! Ikke en dritt! Hente psykolog å alt, men det skjer ingenting. Tragisk! Skal dette bli tillatt! Kanskje lurt å starte med skoler først.

 

Selv om utvisning er en mulighet når det gjelder skoleelever som mobber, så blir det sjelden sett på som den beste løsningen, ettersom mobberen ikke blir snillere av å ha altfor mye fritid som må brukes på å få ut energien. Det ender i hærverk og for mye tid til å tenke på hvordan hevne seg.

 

Derfor blir andre muligheter forsøkt i stedet, og etter hvert som skolevesenet og helsevesenet/psykiatrien får bedre kunnskap om mobbing/grunner til mobbing blir også metodene for å stanse det mer effektive.

 

Men grunnen til at utvisning sjelden blir benyttet, er altså at det er grusomt lite effektivt, da mobberne sjelden trenger hjelp til å være alene, men heller hjelp til å omgås med andre på en fornuftig måte.

 

Og dette er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Mobbing-argumentet er lagt dødt og erklært ugyldig. Les hva sandydandy skrev.

Hun skriver: «Etter hvert vil forhåpentlig de homofobe innse at de ikke har noen sak, og problemet forsvinner.» Med andre ord, hvis de homofobe ikke innser dette, vil problemet vedvare, kanskje til og med tilta.

Endret av longwinded
Lenke til kommentar

Merker at jeg har en høne å plukke med noen her nå, og angrer på at jeg ikke har annet enn iphonen å skrive med.

 

Jeg finner det merkelig at mennesker faktisk greier å rive ting it av kontekst i den grad enkelte gjør, og anvende det så feil.

 

Svenni: ja, jeg vet hva mobbing er, jeg har ptsd pga det, men argumentene dine er like tynne pga det.

Lenke til kommentar
Mobbing-argumentet er lagt dødt og erklært ugyldig. Les hva sandydandy skrev.

Hun skriver: «Etter hvert vil forhåpentlig de homofobe innse at de ikke har noen sak, og problemet forsvinner.» Med andre ord, hvis de homofobe ikke innser dette, vil problemet vedvare, kanskje til og med tilta.

 

Ser vi på tidligere nevnte eksempler, har vi ingen som helst grunn til å anta at problemet kan komme til å tilta.

 

Og jeg er en kvinne, tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at man skal gi dem alle mulige sjanser.

Mobbing er noe ulovlig/forbudt, det er de som begår denne forbudte handlingen som skal få konsekvenser for det. Folk flest skal ikke begrenses fra muligheter fordi at de kan føre til at noen gjør noe ulovlig.

Endret av O89
Lenke til kommentar
Jeg bestrider ikke at mobbere er opportunister. Det betyr ikke at man skal gi dem alle mulige sjanser.

Så bare fordi noen kan stjele så burde vi ikke ha varer i butikken?

Nei, vi finner ut hvor mye upåaktet kriminalitet vi kan takle, og legger opp driften etter det. Tilsvarende for mobbing: Vi blir aldri kvitt mobbing, men så lenge det aktivt holdes under et visst nivå, fortsetter foreldre å sende barna sine til skolen.

 

Hvis mengden mobbing overstiger dette, til tross for alle virkemidlene som daglig tas i bruk for å holde den nede, så har vi et alvorlig problem. Butikken går konkurs, barnet pådrar seg varige skader, og problemet kommer ut av kontroll.

 

Det er ikke et spørsmål om mobbing kontra ikke mobbing, men om hvor mye mobbing vi kan takle.

Lenke til kommentar
Det er ikke et spørsmål om mobbing kontra ikke mobbing, men om hvor mye mobbing vi kan takle.

 

Punkt 1: Vi skal aldri sette oss ned og akseptere mobbing. Vi vil aldri bli kvitt mobbing helt men vi bør allikevel gjøre alt vi kan for å fjerne det.

 

Punkt 2: Du baserer deg på en forutsetning at summen av mobbing vil bli høyere hvis vi får et samfunn med mange barn med to foreldre av samme kjønn. Det er ingenting som tyder på at denne forutsetningen er til stede. (Hvis du mener at summen av mobbing vil være lik men at mobbingen vil flyttes fra et sted til et annet så er ikke det noe argument for å hindre homofile å få barn: det vil bare si at noen får det verre og noen får det bedre og summen er innenfor ditt akseptable nivå, satt på spissen).

 

Punkt 3: Hvis vi antar at din forutsetning er rett, hvorfor sette grensen der? Hva med tykke foreldre som får tykke barn? Hva med dumme foreldre som har dumme barn? Hva med fattige foreldre? Foreldre som ikke har fine nok klær eller som ikke gir barna sine fine nok klær? Foreldre og barn som har avvikende meninger fra flertallet? Bør vi nekte disse gruppene å få barn også? Dette viser hvor latterlig det er å gi de som blir mobbet ansvaret for at mobbingen foregår (jeg vet du ikke sier det direkte men det er konsekvensen av det du sier). Det finnes ingen saklige og holdbare argumenter for at ikke homofile i Norge i dag skal kunne ha barn.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Dessuten "normale" barn blir jo også mobbet, men det har visst ikke noe å si, vi må bare gjøre noe med de "unormale".

 

Si at vi har en gruppe på 5 mennesker. 1 er feit, 1 er nerd, 1 er mangler armer, 1 har downs og en er mobber, hvem fjerner vi? jo vi fjerner mobbern.

 

Vi fjerner ikke de andre, hvordan hadde det vært for deg hvis du var i den gruppa, også ble du fjernet slik at du ikke ble mobbet. Ville du ikke da følt at mobberen på en måte seiret, at han fikk slippe unna med det, at det er greit å se ned på de som er litt annerledes?

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Jeg bestrider ikke at mobbere er opportunister. Det betyr ikke at man skal gi dem alle mulige sjanser.

Du leser jo ikke hva hun og jeg skriver. Poenget er at de ikke trenger noe som homofili som "unnskyldning" for å mobbe noen. De "velger ikke offer utifra grunn, de velger grunn utifra offer".

 

Ellers vil konsekvensen av ditt argument i hvis vi tar det til sin logiske konklusjon at vi f.eks. skal nekte barn å gå med briller fordi noen kan finne på å bruke briller som grunn for å mobbe noen. Hurra, liksom.

Lenke til kommentar
Ellers vil konsekvensen av ditt argument i hvis vi tar det til sin logiske konklusjon at vi f.eks. skal nekte barn å gå med briller fordi noen kan finne på å bruke briller som grunn for å mobbe noen.

Nei. Nulltoleranse er ikke poenget her. Tykke unger mobbes, dumme unger mobbes, fattige unger mobbes, barn med briller mobbes, og barn med homofile foreldre mobbes. Det er ikke mobbingen selv, men graden av mobbing som er det virkelige problemet her. Litt mobbing overlever alle. Mye mobbing, derimot, skaper varige men, og er rett og slett ikke sammenlignbart med mobbing av det første slaget.

 

Jeg er oppriktig bekymret for at barn med homofile foreldre får større vanskeligheter enn de fleste som mobbes.

Lenke til kommentar

Å. Hva med en fet person a? Jeg mener, det er ingen som ser på deg at du har homofile foreldre, men hvis du er tykk så kan jo alle slenge dritt til deg.

 

Og jeg synes faktisk at det er en høyere grad av mobbing at alle kan slenge dritt om det. For å vite at du har homofile foreldre må du jo vite hvem personen er, og da er det også mye lettere å ta tak i når du vet hvem mobberen er.

Lenke til kommentar
barn med homofile foreldre mobbes

Gjør de? Fordi de har homofile foreldre? I større grad enn f.eks. de som bruker briller?

 

Det er ikke mobbingen selv, men graden av mobbing som er det virkelige problemet her. Litt mobbing overlever alle. Mye mobbing, derimot, skaper varige men, og er rett og slett ikke sammenlignbart med mobbing av det første slaget.

"Litt mobbing" er vel en selvmotsigelse. Mobbing er gjentatt trakassering over tid.

 

Jeg er oppriktig bekymret for at barn med homofile foreldre får større vanskeligheter enn de fleste som mobbes.

På hvilket grunnlag?

Lenke til kommentar
I større grad enn f.eks. de som bruker briller?

Jeg tipper ja, og grunnen er veldig enkel: homofobi er et så omfattende fenomen at vi har et eget ord for det, mens «brilleslange»-barnsligheter er, nettopp, barnsligheter.

 

Det er en betydelig forskjell på noe som også forekommer i de voksnes rekker og gjerne overføres fra foreldre fra til barn, og noe som aldri kan oppstå i noe annet enn et barnslig sinn.

 

"Litt mobbing" er vel en selvmotsigelse. Mobbing er gjentatt trakassering over tid.

Mobbing kan graderes, enten man betrakter virkningen på offeret eller mengden trakassering.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...