Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, så hvorfor ikke forske mer? Så er man sikker på at de ikke blir homo. Hvis man vet at det ikke påvirker! Så ser ikke jeg noe problem :/

 

Det forskes masse, men jeg er overrasket over at oppegående mennesker i 2009 anser det som et problem man ønsker å regulere om det (mot formodning) skulle vise seg at barn som vokser opp med to foreldre av samme kjønn oftere ble homofile enn barn som vokser opp med to foreldre av ulike kjønn. Er det en irrasjonell frykt om at det kommer til å "flomme over med homofile som tar jobbene våre, overtar styringen av landet og innfører homo-lover, snart er det ingen hetero igjen her!"? ;)

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Romperyttere og musegnikkere bør ha ha like mye rett til å adoptere barn som pedofile.

Vet ikke om noen her har blitt skikkelig mobbet før, da mener jeg ikke terget litt i en dag men skikkelig mobbet? Om/de som har blitt skikkelig mobbet i sin barndom vet hvor (beklager språkbruk) for jævligt det var. Psykologisk tortur på det groveste er en mild måte å si det på. De sier at det å bli tatt på "der nede" gir barne en psykologisk knekk? Newsflash! Det gjør også mobbeofre. Nå har jeg ikke vært sexuelt missbrukt som liten, men jeg har blitt mobbet ganske grovt. Så jeg har første hånds erfaring på hvordan det er å bli mobbet og hvor lite det skal til for å bli mobbet.

Det jeg ble mobbet for var en ulykke mellom meg og en kammerat på fisketur. Han skulle prøve "den store fiskestangen" og jeg sto på feil plass. Det endte med at kroken kom som en rakett rett mot meg og traff meg midt i øyet, før kammeraten min uviten nykket til. Heldigvis kom det ikke noe skade på selveste synes, men musklaturen på øyelokket ble derimot skadet. Noe som betyr at jeg ikke klarer å løfte det ene øyet helt opp. Dette ble mobbet for i nesten 3år.

 

Barn er helt uten nåde, og slike barn er i stor faresone for å bli mobbeofre. Nå sier jeg ikke at hver og en av dem vil bli mobbet, men faren for det er stor og real.

Nå er det vell såkalt bokormer, brainiacs og politikere som sier de vil stoppe dette eller at slik mobbing ikke vil forekomme. >BULLSHIT< Det vil bli mobbing på slik, det kan du så godt som ta med til banken. Jeg tar det også med en klype salt hva folk som var sikkre på at bilene ville fly innen år 2000 og folk som tjener 3mill i året for å lyve på tv og radio har å si om saken. La lespiske og homofile få barn er barnemisshandling! Det at de sier noe annet er kun deres egen egoisme som snakker.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar
Erlend85, du har et veldig stygg måte å debattere på. Man kaller ikke folk "homo", og man kommer ikke bare med spørsmål uten å bidra til debatten selv.

Det er INGEN forskning som viser at homofile foreldre påvirker barna til å bli homofile. Det er derimot godt mulig at barn som uansett er homofile, har lettere for å stå frem hvis foreldrene er homofile - noe som gjøre livet til barna enklere.

 

Og det å skylde på mobbing er å legge skylda på mobbingen på offeret istedet for overgriperen. Bullshit.

 

Hva er galt med å kalle folk homo? Er det ikke det de er da? Jeg klarer ikke se noe galt med ordet homo! Er det bedre om jeg skriver homofil?

 

Det vandrer negere rundt på skoler også! Har sett de bli mobba før, og det å være neger er jo 100 %, er det ikke?

 

Men, hva er sjansene for at en unge blir homo hvis han vokser opp med homoforeldre?

Hvordan er dette relevant?

 

Kanskje det sprer seg! Så er alle homo! Også dør vi ut! :!:

 

Ok, så hvorfor ikke forske mer? Så er man sikker på at de ikke blir homo. Hvis man vet at det ikke påvirker! Så ser ikke jeg noe problem :/

 

Det forskes masse, men jeg er overrasket over at oppegående mennesker i 2009 anser det som et problem man ønsker å regulere om det (mot formodning) skulle vise seg at barn som vokser opp med to foreldre av samme kjønn oftere ble homofile enn barn som vokser opp med to foreldre av ulike kjønn. Er det en irrasjonell frykt om at det kommer til å "flomme over med homofile som tar jobbene våre, overtar styringen av landet og innfører homo-lover, snart er det ingen hetero igjen her!"? ;)

 

Fordi homofili må være en slags missforståelse i hjernen tror jeg... det er jo ikke sånn man lager unger.

Lenke til kommentar
Romperyttere og musegnikkere bør ha ha like mye rett til å adoptere barn som pedofile.

Vet ikke om noen her har blitt skikkelig mobbet før, da mener jeg ikke terget litt i en dag men skikkelig mobbet? Om/de som har blitt skikkelig mobbet i sin barndom vet hvor (beklager språkbruk) for jævligt det var. Psykologisk tortur på det groveste er en mild måte å si det på. De sier at det å bli tatt på "der nede" gir barne en psykologisk knekk? Newsflash! Det gjør også mobbeofre. Nå har jeg ikke vært sexuelt missbrukt som liten, men jeg har blitt mobbet ganske grovt. Så jeg har første hånds erfaring på hvordan det er å bli mobbet og hvor lite det skal til for å bli mobbet.

Det jeg ble mobbet for var en ulykke mellom meg og en kammerat på fisketur. Han skulle prøve "den store fiskestangen" og jeg sto på feil plass. Det endte med at kroken kom som en rakett rett mot meg og traff meg midt i øyet, før kammeraten min uviten nykket til. Heldigvis kom det ikke noe skade på selveste synes, men musklaturen på øyelokket ble derimot skadet. Noe som betyr at jeg ikke klarer å løfte det ene øyet helt opp. Dette ble mobbet for i nesten 3år.

 

Barn er helt uten nåde, og slike barn er i stor faresone for å bli mobbeofre. Nå sier jeg ikke at hver og en av dem vil bli mobbet, men faren for det er stor og real.

Nå er det vell såkalt bokormer, brainiacs og politikere som sier de vil stoppe dette eller at slik mobbing ikke vil forekomme. >BULLSHIT< Det vil bli mobbing på slik, det kan du så godt som ta med til banken. Jeg tar det også med en klype salt hva folk som var sikkre på at bilene ville fly innen år 2000 og folk som tjener 3mill i året for å lyve på tv og radio har å si om saken. La lespiske og homofile få barn er barnemisshandling! Det at de sier noe annet er kun deres egen egoisme som snakker.

Hvordan er denne situasjonen annerledes enn for 50 år siden med hudfarge?

Burde en hvit kvinne og en sort mann få lov til å ha barn sammen? Nei, barna blir mobbet.

Burde to sorte foreldre få adoptere et hvitt barn? Nei, barna blir mobbet.

Du ser hvor latterlig det argumentet blir? Måten å bekjempe mobbing er ikke å unngå pinlige situasjoner, men å skape toleranse og forståelse, dette ser det ikke ut til at du har forstått.

 

EDIT:

Erlend85, jeg trodde vi var forbi denne tankegangen om at reproduksjon er det ultimate målet i livet for en tja, 150 000 år siden da homo sapiens sapiens først dukket opp. Hvordan endrer hvilket kjønn de er tiltrukket av verdien på selve menneske? Er homofile "slemmere" enn heterofile? Eller er de mindre produktive hvis det er slik du teller menneskeverd? Du har et veldig primitivt syn på homofili og jeg tror virkelig det ikke er veldig godt gjennomtenkt...

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Det forskes masse, men jeg er overrasket over at oppegående mennesker i 2009 anser det som et problem man ønsker å regulere om det (mot formodning) skulle vise seg at barn som vokser opp med to foreldre av samme kjønn oftere ble homofile enn barn som vokser opp med to foreldre av ulike kjønn. Er det en irrasjonell frykt om at det kommer til å "flomme over med homofile som tar jobbene våre, overtar styringen av landet og innfører homo-lover, snart er det ingen hetero igjen her!"? ;)

Hvis andelen homofile i befolkningen økte, ville det kunne forverre våre problemer med underbefolkning betraktelig. Muligheten for dette scenarioet var min motivasjon for å prøve på en matematisk simulering.

 

Simuleringen, som tok utgangspunkt i bevisst ekstreme antagelser som at barn med homofile foreldre var homofile selv dobbelt så ofte, og at tilgangen på adopsjon og inseminasjon var fullstendig ubegrenset, ga imidlertid oppløftende resultater:

  • Det er nesten umulig å påvirke den relative mengden homofile, selv med svært gunstige betingelser for en tenkt «homofil spredning». Årsaken er at homofile foreldre også får heterofile barn, og de heterofile foreldrene som disse vokser opp til å bli, får jo heterofile barn med en langt større sannsynlighet. (Hvis vi tar utgangspunkt i den irrasjonelle frykten som kjeklulf nevner og forestiller oss at heterofile og homofile ligger i «krig» med hverandre, så kan det uttrykkes slik: for den «homofile siden» er det et voldsomt tap å få et heterofilt barn, for heterofile får nesten alltid heterofile barn, mens for den «heterofile siden» er det ikke et like stort tap å få et homofilt barn, for homofile får likevel heterofile barn i et stort antall tilfeller.)
  • Hvis homofile adopterer fra utlandet og/eller får barn selv ved inseminasjon, kan det bidra til vekst, fordi en mengde mennesker som tidligere sto utenfor prosessen nå bidrar med flere barn. Totalt sett blir det flere homofile, men det blir også flere heterofile, så det relative forholdet mellom sidene forblir uendret.

Så løsningen på underbefolkningsproblemet ser ut til å komme fra uventet hold. Det er klart, simuleringens forutsetninger er ekstreme, for den opprinnelige hensikten var å utforske et «worst case scenario». En mer realistisk modell gir kanskje andre resultater.

Endret av longwinded
Lenke til kommentar
*masse tekst*

 

Jeg er ei jente på 18, og jeg ble mobbet grovt mer eller mindre sammenhengende i omtrent 10 år. Fysisk sett er jeg helt frisk, jeg ser 100% vanlig ut, bruker ikke briller, er ikke feit, er ikke superhøy, ikke kjempelav, har ikke homofile foreldre, har ikke foreldre som utmerker seg spesielt mye på noen måte (politikk/kultur/idrett). Jeg er rett og slett helt vanlig. Likevel klarte mobberne å finne noe å mobbe meg for. Det begynte allerede i barnehagen, der jeg ble veltet av sykkelen, slått og jaget av andre unger (spesielt én gutt). På barneskolen var det plutselig et problem at jeg likte å gå i joggedress og klatre i trær, og jeg ble avkledd midt ute i skolegården ved flere anledninger. Så var det ille at jeg spilte fotball med guttene og drev med Taekwondo, og jeg ble forsøkt banket opp(jeg drev tross alt med kampsport, så det var sjelden de fikk gjort noe med mindre de var veldig mange) stadig vekk. Så kom det en periode der jeg var nazist, i følge klassekameratene mine, til tross for at jeg aldri hadde ytret politiske meninger om noe som helst. Navnet mitt var et banneord, og alle som sa navnet mitt ble skjelt ut og utestengt. Jeg ble ikke bedt i bursdager, ikke på overnatting, ikke noe som helst. Etter hvert fikk jeg meg endelig venner, men selvsagt var både jeg og vennene mine lesber, og det var greit å kaste egg på oss og trakassere oss.

På ungdomsskolen fikk jeg en kropp å være stolt av, men hovedoppfatningen blant guttene syntes å være at jeg var felleseie, og det gikk sjelden en dag uten at noen holdt meg fast mens andre tok av meg bhen. Jeg ble klådd på og trakassert hele tiden.

 

Selvsagt har det vært et rent helvete!

 

Men mobbere velger ikke offer utifra grunn, de velger grunn utifra offer. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har hatt snille, støttende og fornuftige foreldre. Om de så hadde vær homofile, så hadde situasjonen min uansett ikke vært noe verre. Homofile foreldre er da vel så glade i barna sine som andre.

 

Det er holdningene i samfunnet som må endres for at vi skal få slutt på mobbing. Det hjelper IKKE å nekte enkelte grupper å få barn.

Lenke til kommentar

Gode argumenter.

Men! Det er uten fnugg av tvil at mange slike barn vil bli mobbet. Og er det da rett at barn skal lide for at voksne ønsker å endre på holdninger?

 

Det å få barn er ingen rett. Klarer man ikke å få barn på vanlig måte er det syndt, men gir oss ingen rett å gjøre hva man vil av den grunn.

 

Vi må også huske at det er barn, det er levende små uskyldige mennesker vi snakker om. Ofte synes jeg man prater om barn som en gjenstand. Man prater om barn som en rett, som å ha rett til tak over hodet.

Lenke til kommentar
Det er holdningene i samfunnet som må endres for at vi skal få slutt på mobbing.

Hvordan?

 

Det sa jeg ingenting om, og jeg har heller ikke utformet noen mirakelkur. Krever du det av meg?

 

For øvrig tror jeg egentlig at vi aldri kommer til å bli kvitt mobbing. Men mange barn kan få et bedre liv dersom vi lar homofile få adoptere og diverse homofobe mennesker slutter å lære barna sine at homofile mennesker er dårligere enn andre (for det finnes det jo virkelig ikke grunnlag for å påstå).

Lenke til kommentar
Mobbing er ulovlig aktivitet, og skylden skal ligge på mobberen, ikke offeret eller offerets foreldre. Dine argumenter bidrar bare til å prente inn i folk at homofile foreldre = mobbing, og gjør dermed mobbing mer akseptert.

 

Er det forbudt å mobbe?

Lenke til kommentar
Gode argumenter.

Men! Det er uten fnugg av tvil at mange slike barn vil bli mobbet. Og er det da rett at barn skal lide for at voksne ønsker å endre på holdninger?

 

Det å få barn er ingen rett. Klarer man ikke å få barn på vanlig måte er det syndt, men gir oss ingen rett å gjøre hva man vil av den grunn.

 

Vi må også huske at det er barn, det er levende små uskyldige mennesker vi snakker om. Ofte synes jeg man prater om barn som en gjenstand. Man prater om barn som en rett, som å ha rett til tak over hodet.

 

Du mener altså at barna (de som ikke blir adoptert fordi de homofile ikke får lov til å ta seg av dem) lider mindre uten foreldre? Det er da minst like stor sannsynlighet for at de blir mobbet på et barnehjem der nitti prosent av de andre barna er traumatiserte. Forskjellen blir da bare at de ikke har noen virkelig nære omsorgspersoner å støtte seg til.

Lenke til kommentar
masse tekst.

Jeg har mistet 14 år av livet mitt jeg, takket være mobbing, til og med læreren min mobbet meg, så jeg vet fint hvordan det er. Det er ikke noe spesiel gærent med meg heller, jeg var og er faktisk veldig normal.

 

Mobberne velger offer også finner de grunnen. jeg har gått i klasse med folk som har vært "unormale" og ikke blitt mobbet for det, mens mange av de "normale" ble mobbet.

 

Dessuten, dette viser jo bare at det er mobberne vi må gjøre noe med. Skal vi hindre funksjonshemmede i å gå på skolen fordi vi er redd for at de blir mobbet? Når vi kjører det metoden så legger vi indirekte skyld på offeret.

 

Så jeg sier at det er mobberne vi må gjøre noe med her.

 

Dessuten, jeg tror mange av barna som blir adoptert (de som kommer fra u-land) har det mye bedre her (selv om de får en kommentar innemellom) enn det de hadde hatt der de var før.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
For øvrig tror jeg egentlig at vi aldri kommer til å bli kvitt mobbing. Men mange barn kan få et bedre liv dersom vi lar homofile få adoptere og diverse homofobe mennesker slutter å lære barna sine at homofile mennesker er dårligere enn andre (for det finnes det jo virkelig ikke grunnlag for å påstå).

Hvordan blir det dersom vi lar homofile adoptere, men ikke får gjort noe med hva homofobe foreldre lærer barna sine?

Lenke til kommentar
For øvrig tror jeg egentlig at vi aldri kommer til å bli kvitt mobbing. Men mange barn kan få et bedre liv dersom vi lar homofile få adoptere og diverse homofobe mennesker slutter å lære barna sine at homofile mennesker er dårligere enn andre (for det finnes det jo virkelig ikke grunnlag for å påstå).

Hvordan blir det dersom vi lar homofile adoptere, men ikke får gjort noe med hva homofobe foreldre lærer barna sine?

 

Det nevnte jeg litt lenger oppe her:

 

"Du mener altså at barna (de som ikke blir adoptert fordi de homofile ikke får lov til å ta seg av dem) lider mindre uten foreldre? Det er da minst like stor sannsynlighet for at de blir mobbet på et barnehjem der nitti prosent av de andre barna er traumatiserte. Forskjellen blir da bare at de ikke har noen virkelig nære omsorgspersoner å støtte seg til."

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...