Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Poenget hans er at det er forskjell på hva man tillater seg selv å gjøre, og hva man tillater andre å gjøre.

Jeg har for eksempel ikke lyst til å gå på ski i Nordmarka hver eneste søndag, men det betyr ikke at jeg mener at ingen andre skal få lov. Jeg har ikke båt, så den derre strandgrensen på kysten betyr ingenting for meg, men jeg er likevel tilhenger av at båtfolket skal få lov til å ankre på andres eiendom så lenge de oppfører seg.

 

Jeg vet at eksemplene var litt rare, men det skyldes nok noen øl i går kveld, dårlig søvn, og så et par glass hvitvin til middagen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det får være det samme, å regelrett anta at jeg bare tenker sånn er jo idiotisk! Bare fordi jeg ikke skrev en stiloppgave om det skal han da vel ikke tro han har lov til å knyte de løse endene på egen hånd?

 

Jeg respekterer det frie valg, men det han i denne situasjonen ikke tenker på, er barnets frie valg. Ikke bare på grunn av verdenen det blir satt inn i (abort), men er nødt til å leve i.

 

I mitt forsvar er jeg FOR abort, fordi ingen andre skal få lov til å bestemme det, men det er ikke det jeg spiller på her.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Grunnen til at barn evt kan føle seg ekstremt ukomfortable med det, er jo nettopp folk som deg, som GJØR det til et problem.

 

Jeg kan virkelig ikke se hva som skulle kunne være et enormt handicap ved å ha to foreldre av samme kjønn. Man er da fullt oppegående selv om man har lyst til å leve sammen med noen som har samme type tiss som en selv, og evnen til å oppdra barn er ikke noe dårligere enn hos andre mennesker.

 

Skal man nekte homofile å få barn på grunnlag av at det er potensielt skadelig, må vi jammen ta og nekte alle som har rulleblad å få barn også, for de er nok kriminelle for livet hele gjengen, og det er jo ukomfortabelt for barna.

Lenke til kommentar

Det var ikke samfunnsnormene jeg nødvendigvis bygde på. Når jeg uheldigvis ordla meg med ordet handicap, mente jeg at barna kan få selvtillitsproblemer osv. på grunn av situasjonen de befinner seg i. Men dette er det jeg tror, og jeg prøver å se på dette i det store bilde, som ofte er uheldig fordi da virker man gjerne hensynsløs når hyklere bruker eksempler av de indiduelle tilfellene som oppstår.

 

Folk har faen meg lite å komme med, det må jeg si.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Den eneste grunnen jeg kan se til at barna skulle få selvtillitsproblemer pga situasjonen, er at folk rundt dem gjør det til en sak at foreldrene deres er dårligere/unormale.

 

Ellers kunne vel selvtillitsproblemene kommet pga ting de homofile foreldrene sier/gjør, men der er da jaggumeg ikke heterofile foreldre noe bedre.

Lenke til kommentar

Men det at de kaha dårlig selvtillit fordi de blir mobbet o.l. beviser jo faktisk at det er samfunnet det må bli gjort noe med, ikke barna.

 

Jeg synes at de burde adoptere fordi jo flere som adopterer jo vanligere blir det, og jo mer normalt ser samfunnet på det.

 

Hva er 1 barn som blir mobbet mot 1000 som ikke blir det i framtiden?

Lenke til kommentar
Man kan ikke bare late som at, tenk om biologien ikke var sånn. Slike, unnskyld uttrykket, idiotiske sammenlikninger har ikke noe med realiteten å gjøre. Homofile kan ALDRI få barn sammen, det KAN et heterofilt par.

Huff... :(

 

Hvordan er det relevant når man har med hetero par som ikke kan få barn å gjøre?

 

Nå er jeg mot prøverør, inseminering og eggdonasjoner også - men det er en helt annet sak. Homofile kan godt adoptere for alt jeg bryr meg, men andre tillempninger for at de skal kunne "få barn sammen" er jeg motstander av. Ganske enkelt fordi at det finnes mer enn nok barn her i verden som trenger et hjem, der er derfor ikke nødvendig å produsere et barn i en lab. for å tilfredsstille "rettighetsforkjempere" og sutrekopper.

Nå har dette lite med det jeg snakket om, men man kan enkelt argumentere for at flere barn er nødvendig i mange mindre land. Her i Norge trenger man flere unge for å bekjempe eldrebølgen f.eks. Ikke at det har noe å si, det er vel ikke ofte at folk får fler enn to barn med inseminasjon eller prøverør, eller?

Lenke til kommentar
Hva er 1 barn som blir mobbet mot 1000 som ikke blir det i framtiden?

Synes heller grunnen til at mobbeargumentet er idiotisk er fordi mobbing er noe ulovlig.

Jeg mener å huske jeg sa i posten min at det faktisk er samfunnet vi må gjøre noe med fordi mobbing er jo selvfølgelig noe vi må unngå.

 

Men jeg sier det at jo mer normalt det blir, jo mindre sannsynlig er det at du blir mobbet for det.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Nå er jeg mot prøverør, inseminering og eggdonasjoner også - men det er en helt annet sak. Homofile kan godt adoptere for alt jeg bryr meg, men andre tillempninger for at de skal kunne "få barn sammen" er jeg motstander av. Ganske enkelt fordi at det finnes mer enn nok barn her i verden som trenger et hjem, der er derfor ikke nødvendig å produsere et barn i en lab. for å tilfredsstille "rettighetsforkjempere" og sutrekopper.

Nå har dette lite med det jeg snakket om, men man kan enkelt argumentere for at flere barn er nødvendig i mange mindre land. Her i Norge trenger man flere unge for å bekjempe eldrebølgen f.eks. Ikke at det har noe å si, det er vel ikke ofte at folk får fler enn to barn med inseminasjon eller prøverør, eller?

 

Mange land sliter med en altfor ung befolkning, mange land sliter med en stadig eldre befolkning. Det blir ikke født for få barn på verdensbasis, fordelingen er bare skeiv (akkurat som når det gjelder matproduksjonen i verden).

 

Dersom vi i land med for lave fødselstall velger adopsjon fra land med høye fødselstall, ville jo det være bra.

 

For øvrig er det vel vanligere med flerbarnsfødsler ved kunstig befruktning enn ved naturlig.

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske jeg sa i posten min at det faktisk er samfunnet vi må gjøre noe med fordi mobbing er jo selvfølgelig noe vi må unngå.

Jeg vet, beklager at jeg var litt utydelig der. Det jeg mente er at det er lite relevant hvorvidt mobbingen forekommer eller ikke, du kan ikke skylde på foreldrene for det.

Endret av O89
Lenke til kommentar
Mange land sliter med en altfor ung befolkning, mange land sliter med en stadig eldre befolkning. Det blir ikke født for få barn på verdensbasis, fordelingen er bare skeiv (akkurat som når det gjelder matproduksjonen i verden).

 

Dersom vi i land med for lave fødselstall velger adopsjon fra land med høye fødselstall, ville jo det være bra.

 

For øvrig er det vel vanligere med flerbarnsfødsler ved kunstig befruktning enn ved naturlig.

Det er veldig upraktisk å adoptere inn mange nok, men selvsagt er det et bedre alternativ om en vill unngå overpopulasjon ideellt sett.

 

Var usikker på det siste der, derfor jeg stilte spørsmål. Mener du flerbarnsfødlser som i tvillinger o.l eller som i at de lar seg kunstig befrukte flere ganger?

Endret av O89
Lenke til kommentar

En flerbarnsfødsel er en fødsel med flere barn. Altså tvillinger, trillinger osv. De vordende mødrene får hormonbehandling for å være mest mulig fruktbare og for at kroppen skal være best mulig forberedt på barn, og dermed er miljøet for modning av egg og celledeling veldig gunstig, noe som ofte fører til mer enn ett befruktet egg(og at flere befruktede egg får mulighet til å utvikle seg videre under en og samme graviditet).

 

 

Selvsagt er det ikke barebare å flytte alle ungene fra afrika opp hit (enkelt sagt), men løsningen på verdensbasis er i alle fall ikke å lage flest mulig nye barn her.

 

Edit: skrivefeil

Endret av sandydandy
Lenke til kommentar

Ok, men spørsmålet dreide seg ikke om kunstig befrukting gav høyere sannsynlighet for et barn eller flere, men om de har flere kunstige graviditeter enn gjennomsnittsparet som får barn på "naturlig" vis. Det virker ikke sannsynlig rent rasjonelt sett, men jeg har tatt feil før.

 

Det er nå en ting at vi på verdensbasis ikke har tjent av å få flere barn, men mer lokalt og ummidelbart er det nødvendig med flere unger. Det bør uansett ikke gå mot noen av ytterpunktene selvsagt.

 

Da har vi klart å avspore denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...