Gå til innhold

Hvordan tjene ÆRLIGE penger i WoW


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som et motsvar til tråden om kjøp av Wow-gull, så ønsker jeg å starte en tråd om hvordan man effektivt kan tjene ærlige penger i WoW. Jeg vet noen grinder, noen bruker auksjonshuset og noen har gathering yrker. I alle fall mener jeg det er fullt mulig å tjene mye gull på en ærlig måte, det krever litt forretningstalent og kjennskap til hvordan et marked fungerer. Men det kan være veldig lærerikt.

 

Selv har jeg tjent hundrevis av gull på å selge diverse mining metaller (copper, tin, iron, mithril osv), solgt diverse cloth som jeg har laget med tailoring skill (shirts, robes, chest osv), og i tillegg til at jeg alltid selger grønt/blått/lilla gear på auksjonshuset med en fristende buyout pris. Jeg sjekker alltid hva prisen på tilsvarende items ligger på, og legger min pris så vidt under denne, og alltid med en høyere buyout, for mange fristes til å betale mer, dersom de får itemet raskt... I tillegg vet jeg at mange grinder etter essence of water, larval acid og andre drops som er mye verdt. Grå og som oftest hvite item selger jeg til vendor (med noen unntak).

 

Jeg regner med at ikke alle vil avsløre sine hemmeligheter, men jeg tenkte at det kan være bra for nye spillere å lære hvordan man lett kan tjene penger i dette spillet, da det av egen erfaring tok litt tid å skjønne hvordan auksjonshuset fungerte og hva som var verdt å selge der, og hva som er like greit å selge til vendor osv.

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå til itemgarden.com, klikk order now! DER HARRU MANGE tUSEN GOLD PÅ 20sec! :D

6892948[/snapback]

 

Fint, jeg skal si fra til Blizzard, de er sikkert interessert...Forøvrig, jeg ønsker saklige inlegg...ditt svar hører til på den andre tråden om gullkjøp. Men det krever vel en IQ over 5 for å forstå...

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
Gå til itemgarden.com, klikk order now! DER HARRU MANGE tUSEN GOLD PÅ 20sec! :D

6892948[/snapback]

 

Fint, jeg skal si fra til Blizzard, de er sikkert interessert...Forøvrig, jeg ønsker saklige inlegg...ditt svar hører til på den andre tråden om gullkjøp. Men det krever vel en IQ over 5 for å forstå...

6892962[/snapback]

 

He, he. Blizz må være hjernedøde om de ikke alt har en oversikt over de store aktørene innen "goldsale".

 

Uansett, det er rimelig lett å tjene penger på ærlig vis. Det krever bare en viss innsikt i hvordan markedet fungerer. Å "grinde" AH krever en viss kapital, noe de fleste av oss med flere high lvls alt har.

Lenke til kommentar
har aldri farmet penger noen gang egentlig, men likevel har jeg penger så det holder (nei jeg har ikke kjøpt gold, stjelt, lurt folk ^^) men som sagt tidligere, man trenger et start kapital, å før vi startet med AQ40 kom det fra BWL/ZG/MC/AQ20/20 man ony etc.. men nå koster jo AQ40 mer =(

6893162[/snapback]

 

AQ Koster ikke en døyt, vent til du skal leke med Loatheb i Naxxramas.

 

Hvert try hadde jeg følgende pots, totalt 6 fullbuffede forsøk ink. kill:

Greater Nature Protection Potion - Før Start

Greater Shadow Protection x3 -

Elixir of the Mongoose

Flask of the Titans

Juju Power

Winterfall Firewater

Major Trollbloods Potion

Dirge's Kickin' Chimaerok Chops

Elixir of Fortitude

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Selv har jeg 3000 gull, to epic mounts, flere vanlige mounts, full darkmantle rustning, et hav av BoE epics og rare items til forskjellige charactere og samtidig gitt bort i overkant av to tusen gull (hva ellers skal jeg bruke alt til?). Å skaffe gull er ikke vanskelig, selv om du er like lat som meg burde det være lett å skaffe mere gull enn du klarer å bruke.

Lenke til kommentar
Selv har jeg 3000 gull, to epic mounts, flere vanlige mounts, full darkmantle rustning, et hav av BoE epics og rare items til forskjellige charactere og samtidig gitt bort i overkant av to tusen gull (hva ellers skal jeg bruke alt til?). Å skaffe gull er ikke vanskelig, selv om du er like lat som meg burde det være lett å skaffe mere gull enn du klarer å bruke.

6893334[/snapback]

 

Jeg har vel brukt over 4000-6000 gold på 1 år med raiding med warriorn min. (Det var uten å kjøpe over et år + gamle repairbills på plate gjorde gode 150gold per wipe raid)

 

Du raider sikkert ikke.

Lenke til kommentar
har aldri farmet penger noen gang egentlig, men likevel har jeg penger så det holder (nei jeg har ikke kjøpt gold, stjelt, lurt folk ^^) men som sagt tidligere, man trenger et start kapital, å før vi startet med AQ40 kom det fra BWL/ZG/MC/AQ20/20 man ony etc.. men nå koster jo AQ40 mer =(

6893162[/snapback]

 

AQ Koster ikke en døyt, vent til du skal leke med Loatheb i Naxxramas.

 

Hvert try hadde jeg følgende pots, totalt 6 fullbuffede forsøk ink. kill:

Greater Nature Protection Potion - Før Start

Greater Shadow Protection x3 -

Elixir of the Mongoose

Flask of the Titans

Juju Power

Winterfall Firewater

Major Trollbloods Potion

Dirge's Kickin' Chimaerok Chops

Elixir of Fortitude

6893238[/snapback]

 

forventer at guild banken betaler det, brukte nå pots for 300G på 2 dager med twins, holder det

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...