Gå til innhold

trening og grandiss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Osten på grandisen er vel ikke særlig mager, og sausen er vel heller ikke det beste å få i seg. Bunnen er vel ren loff skal jeg tro rett og kjøttet gir høyt kolesterol. Du kan fint få bytta ut prisen for en grandiosa mot en pose havregryn, et grovt sunt brød eller en annen lett middag som er bedre. Men, det spiller vel ingen rolle så lenge du trener så går det vel fint.

Lenke til kommentar

Grandis inneholder jo, om jeg ikke tar feil, 12 gram protein per 100 gram, noe som er praktisk talt det samme som havregryns 13 gram.

 

En grandis veier jo også 575 gram, og er null problem å spise alene.

Å spise 575 gram havregryn derimot, er vel tjue hakk verre!

 

Så jeg ser ikke helt hvordan grandis kan være så utrolig dårlig treningsmat, sett på proteinene. Finst riktignok langt bedre alternativer, men burde jo være langt påvei brukbart?

Lenke til kommentar

Er vanlig pålegg på brødet dumt? For eksempel kvitost, skinkepålegg, banan, brunost, kremost? Får middag kvar dag, det kan være alt frå kjøttkaker til fisk, med grønnsaker, poteter osv. Vurderer å ta opp litt trening når kulda setter inn.

 

Junkfood blir det sjeldan meir enn ein gang til veka.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Pålegg som Norvegia Mager hvitost er bra. Cottage Cheese, Magert kjøtt som Hamburgerrygg er bra. Spekepølse er derimot ikke bra, det er fetende og har mye salt. Kyllingpålegg er ypperlig. Brunost er fetende. Kremost er jeg ikke sikker på, fins så mange typer.

 

Glemte Mager Leverpostei fra Gilde, den er dritgod synes jeg selv, og som dem sier på reklamen: Jern er viktig for å bygge muskler, heh.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Okey, eg er ikkje akkurat feit, tvert imot litt spinkel (ikkje at eg har noko problem med det), men runda akkurat 20 og tenkte eg skulle begynne med litt forebyggande vedlikehald av kroppen. Kondisjon og litt styrke er det som er aktuelt, halde seg i form.

 

Speler fotball når det er mogleg ute, men blir lite om vinteren. Merker også at eg ikkje har verdas beste kondis, kunne godt tenke meg å hatt meir å gå på på banen.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Såklart, såklart, hurtigmat vil vel alltid ha sine bakdeler.

 

Men dersom en tynn person trener for å legge på seg muskelmasse, hva annet en protein vil da være relevant?

6881343[/snapback]

Det meste annet allikevel. Man må tenke på at resten av kroppen skal være sunn også - Man må få i seg riktig fett, ikke for mye kolesterol, osv. osv.

Lenke til kommentar
Grandis inneholder jo, om jeg ikke tar feil, 12 gram protein per 100 gram, noe som er praktisk talt det samme som havregryns 13 gram.

 

En grandis veier jo også 575 gram, og er null problem å spise alene.

Å spise 575 gram havregryn derimot, er vel tjue hakk verre!

 

Så jeg ser ikke helt hvordan grandis kan være så utrolig dårlig treningsmat, sett på proteinene. Finst riktignok langt bedre alternativer, men burde jo være langt påvei brukbart?

6881298[/snapback]

Grandiosa kan kanskje ha noen proteiner, men hvor mye fett og annet dritt er det ikke i en sån pizza og hvor mye energi får kroppen din hvis du spiser en grandis til frokost, grandis til middag og til kvelds.

 

Selv er dette det jeg spiser:

 

Morgen: 4korn med banan, sje tran og proteinpulver.

Lunch: 6-7 brødskiver med makrel i tomat/brunost.

Før trening: 4korn og en banan.

Etter trening: proteinpulver.

Middag: Kylling, fisk eller kjøtt.

Kveldsmat: 4korn og proteinpulver.

 

Bra mat, god mat og er sikkert billigt :)

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Jeg trener ikke for å slanke meg... men for å bygge muskler

6882871[/snapback]

 

Hvis du skal få full effekt av treningen, styrer du unna grandiosa ettersom at den ikke inneholder essensielle og naturlige peptider og aiminosyrer som er vesentlig i restitusjonstiden (Gir høy og stabil insulinutsondring deriblant) Dessuten inneholder matvarer slik som fisk og kylling, korte og langkjedede insulinfrigjørende karbohydrater som er nødvendig i oppbygningen av muskelmassen.

 

Grandiosa inneholder "usunne" karbohydrater der det blant annet finnes lite Maltotriose og Polysakkarider ( Avgjørende faktorer for et optimalt resultat)

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...